väsyykö kukaan....?

  • Viestiketjun aloittaja kotiäitykkä
  • Ensimmäinen viesti
kotiäitykkä
elikkäs väsyykö kukaan kyselyikäsen lapsen jatkuvaan rampattamiseen??
meidän 2v 6kk ikänen poika kyselee jatkuvaan tai siis ei hän muuta teekkään...tähän asti olen jakasnut ihan kohtuullisen hyvin mutta nyt rupeaa pinna menemään ja kun hän ei usko heti ensimmäisen vastauksen saatuaan vaan kysyy saman kysymyksen vielä noin 5-10 kertaa vaikka saa aina ihan saman vastauksen.
ja jos en osaa hänen kysymykseensä vastata sanon en tiedä niin poika rampattaa kerro kerro kerro kerro....niin kauan kun muutan aihetta tai suuntaan hänen mielenkiintonsa muualle...tosi turhauttavaa...onko kellään samanlaista jos on niin kerro hyvä vinkki jaksamiseen!!!nolottaa hieman kun valitan tälläsestä asiasta mutta minua ainakiin turhauttaa jatkuva kysely...olenko siis kehno äiti.... :ashamed: :ashamed:
 
Vaimo-otus
Koitappa keinoa että ehdotat lapselle, että mietippä kuinka se ja se asia voisi olla. Esim jos muksu kysyy että miksi punainen on punainen, niin kysy häneltä , että sanoppa sinä, että miksi ... voit saada mielenkiintoisia vastauksia. Esim meillä kun lapsi kerran kysyi miksi on jano.... niin vastaukseksi hän antoi itse, että päivällä syödyt kalat tarvitsevat uimavettä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.11.2004 klo 13:08 kotiäitykkä kirjoitti:
hän ei usko heti ensimmäisen vastauksen saatuaan vaan kysyy saman kysymyksen vielä noin 5-10 kertaa vaikka saa aina ihan saman vastauksen.
Luulen että lapsi ei ymmärrä vastausta vaan asia pitäisi selittää toisellla tavalla. Joskus lapsilla on vain tapana kysellä. Silloin olen koittanut keksiä itse kysymyksiä ja muuta mietittävää.

Jos lapsi ei kyselisi, hän ei oppisi niin paljon.

Vastaus kysymykseesi: kyllä väsyn.

 
auvi
Joskus lapset testaavat vastaustasi, et onko se samanlainen aina eli vaihtuuko vastaus mielialan mukaan...

Juu, kyllä väsyn yleensäkin puhumisen kuunteluunkin joskus... :kieh:
 
kotiäitykkä
ihanaa kun en ole ainut...testasin tuota pojan omien aivojen käyttöä kun sanoin että no mietippä sitä mikähän se ois tai jotain vastaavaa...niin eipä sälliä enää kiinnostanutkaan vastaus...ei ilmeisesti haluan käyttää omia aivojaan ;) :p
vai mikähän lie....
jaksetaan yhdessä :hug: :hug:
 

Yhteistyössä