Väsyttääkö Duact ketään muuta?

riesana poskiontelot ja keuhkoputki
Vanha keskustelu mutta DUACT tekee minut Hulluksi.Kahdesti määrätty ja kahdesti kiltisti syönyt kuurin ohella koska helvetin kipeä ja räkäinen olin.En syö enää ikinä ,tuntui kuin koko kroppa kuivui(jÜON PALJON KUN OLEN SAIRAS)En nukkunut 4 vuorokauteen kuin tunnin(pari kerralla ja painajaisia paljon.Olin jumalattoman ylivireä ja sydän paukutti.En lukenut haittoja kuin jälkikäteen joten en kuvitellut niitä.Olen syönyt tod.paljon kuureja tulehduksiinymS.Samoin joku avox tai avon aloin saada huimausta outoa sekavuutta,suu kuivui en saanut nieltyä ja kieli kihelmöi...Olen 44v nainen ja PALJON angiinoita ja tulehduksia mutta vain nuo 2 lääkettä koko elämäni ajan on jotka ei ole käyneet...
 
Term
Ensiks, efedriini/pseudoefedriini on perjaates sama aine. Niillä on hengitysteitä&verisuonia AVAAVA vaikutus. Herkilä ihmisille ne voi myös toimia piristeenä. Jos on jonkun sortin sydän vikaa näite ei kanata käyttä. Näitten lääkeiten saamainen pääkaupunkiseudulla on vaikeutunu koska lääkelaitos pelkää että sitä käytetään amfetamiinin valmistuksessa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Efedriini
 
Lisäys
Lisäys siis vielä edeliseen. Pseudoefedriini on riipuvuutta aiheuttavaa. Kylläkin lähinä vain ihmisil jotka ovat herkkiä kyseiselle kemikalali yhdisteelle. Itse olen noita käyttäny lapsesta asti enkä ole missän vaiheessa humanut minkänlaisia sivuvaikutuksia.
 
term
Väsyminen on kylläkin harvinaista, mutta sitäkin tapahtuu. Tyypilisintä tämä on kylläkin adhd potilailla tai henkilöillä joilla on jokin muu dopamiiniiä vähentävä sairaus.
 
Mulla aiheuttaa huonounisuutta, tykytystä ja kuivaa suuta.
Painajaisiakin.
Otan korkeintaan kaksi päivässä, kolme määrätty.Mutta aamulla yks, toinen siinä 15 aikaan ja siinä se.Sitten saan nukuttua vähän paremmin kun en ota enää illalla.
Tai sitten otan tavallisen antihistamiinin.Sekin auttaa...Ja puuttuu tuo pseudoefedriini.
 
"öö"
4.8 Haittavaikutukset
Haittavaikutukset on luokiteltu esiintymistiheyden mukaan seuraavasti:
Hyvin yleiset ?1/10; Yleiset ? 1/100, <1/10; Melko harvinaiset ?1/1 000, <1/100; Harvinaiset ?1/10 000,
<1/1 000; Hyvin harvinaiset <1/10 000.
Immuunijärjestelmä
Melko harvinainen: yliherkkyysreaktiot ihottumasta anafylaksiaan.
Hermosto
Hyvin yleinen: uneliaisuus.
Yleinen: unihäiriöt mukaan lukien unettomuus.
Melko harvinainen: hallusinaatiot.
Iho ja ihonalainen kudos
Melko harvinainen: akuutti yleistynyt eksantemaattinen pustuloosi.
Munuaiset ja virtsatiet:
Melko harvinainen: virtsaumpi.
Kliinisissä tutkimuksissa Duact kapseleiden väsyttävä vaikutus on ollut samaa luokkaa kuin lumelääkkeen.
Pseudoefedriiniin aiheuttaa harvoin vakavia haittavaikutuksia.
 
ei miellytä
Alkoi väsyttää, menin nukkumaan, heräsin painajaiseen, olo epämukava, jotenki levoton epämielyttävä, ja otin vain yhden kapselin, ja oli määrätty 1-3 kapselia päivässä. Taidan pysytellä yhdessä kapselissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei miellytä;24477447:
Alkoi väsyttää, menin nukkumaan, heräsin painajaiseen, olo epämukava, jotenki levoton epämielyttävä, ja otin vain yhden kapselin, ja oli määrätty 1-3 kapselia päivässä. Taidan pysytellä yhdessä kapselissa.
mä näin joka yö painajaisia, kun jouduin syömään noita... painajaiset liittyi jotenkin aina karhuihin, mut ei tosiaan ollu kiva herätä hiestä märkänä ja sydän hakkaa tuhatta ja sataa. En enää syöny noita iltaisin ja painajaiset katosi.
 
Ei enää DUACTIA
Vanha keskustelu, mutta nostampa asian nyt taas esille. Tänä aamuna otin tuollaisen DUACT kapselin, koska hirveä flunssa ja räkätauti ja öisin tuntuu että olis joku pala kurkkussa. No lääke helpotti kyllä aika nopeasti mutta n.3 tunnin päästä rupes väsyttää toosi paljon, menin sohvalle kattoo telkkua ja nukahdin 5 minuutiksi, menin sänkyyn nukkumaan mutta eipä sit tullukkaan uni. Nyt on ihan karsee olo, niinkuin olisi krapula vaikka tippaakaan en ole eilen juonut alkoholia. Ihmettilin aikasemmin että kun on jotenkin kuiva olo, niinkuin olisi nestehukka, nyt yritän juoda vissyä et olo paranis. Niin ja olen nukkunut viime yönä 8h, eli ei todellakaan pitäisi normaalisti väsyttää näin paljon. En enää ikinä ota tota lääkettä!!
 
"Tiina"
Mulla määrättiin poskiontelontulehduksen hoitoon lisäksi tuota Duactia, sehän on nuhalääke joka vähentää myös limakalvonturvotusta. Ohjeessa lukee että ei ole todettu aiheuttavan väsymystä, mutta mua kyllä ainakin alkaa viimeistään pari tuntia lääkkeen otosta aivan jumalattomasti heikottaa, nukuttaa ja rintaakin jotenkin ahistaa... :/
Ai, mulle on llääkäri sanonut, että piristää, ettei kannata ottaa iltaisin!
 
"minna"
mulla määrättiin kanssa poskiontelotulehdukseen ja 2-3tbl päivässä, otan yleensä vain kaksi; aamulla ja päivällä ja juuri muutaman tunnin kuluttua alkaa väsyttämään tosi paljon! myös suu+kurkku kuivaa mutta niin mulle ainakin lääkäri sanoi että sillä on limakalvoja kuivattavan vaikutus. ja duact yhteiskäytössä jonkun muun kanssa voi aiheuttaa tykytyksiä.
 
vierailija
Mulla se selkiyttää ajatuksia ja sellanen aivosumu katoaa. Ja tietenkin hengitystiet pysyvät auki. Iltaisin tulee uni paremmin kun ei ole ollut koomassa päivällä. Mulla lievä add ilman lääkitystä.
 
vierailija
Duact väsyttää tainnuttavasti. Ei voi ottaa päivällä. Sydämen tykytystä kurkussa asti. Ahdistava ja sekava olo. En voi käyttää, enkä suosittele kellekään. Telfast parempi. Siitä tulee piristävä, iloinen olo ja helppo hengittää. Vähentää limakalvo turvotusta. Käytän aina allergia- ja flunssakausina. Lyhentää lentsua viikon mittaiseksi. Annan myös lapsille omaa allergialääkettään flunssan ollessa heillä päällä. Tauti lyhenee huomattavasti, kun ilma virtaa hyvin hengityselimissä.
 
vierailija
Siinä selosteessa lukee, että saattaa aiheuttaa unettomuutta.
Jos mä otan sellaisen illalla, niin vaikka mulla olis univelkaa ja miten kova väsy tahansa, niin mä en saa nukuttua. Se on hullu tunne, kun on väsy, mutta ei nukuta! Niimpä en ota niitä enää iltaisin.
Mutta lääkkeet vaikuttaa eri ihmisillä eri tavoin!
Kyllä kunnon uni on tärkeämpi
 

Yhteistyössä