Väsynnyt 1 vuotiaan äiti.

  • Viestiketjun aloittaja Vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Vierailija
Mietin että missä meni pieleen? Minulla on 1 vuotias tyttö. Jolla on kehitysvaihe meneillään. Ei kestetä yksin nukkumista saatika yksin jäämistä jos menen tekemään muita hommia toiseen huoneeseen. Ja välillä saadaan raivareita jos ei saada periksi jotain asiaa. Jos kerron että olen väsynnyt mies moittii huonoksi äidiksi muo. Mies kyllä auttaa muo parhaansa mukaan mutta musta tuntuu että se ei riitä. Lapsi on ollut nyt hoidossa pari kolme kertaa. Ensin oman kilpirauhasleikkauksen jälkeen ja 2 kertaa yhen yön miehen siskolla. . Enempää ei heru. Oma äitinikiin on hyvin väsynnyt. Ja ystäviä ei enään oikeastaan ole. Hoito paikkaa ei ole. Olen väsynnyt ja ehkä vähän myös masentunnut. Apua en halua mistään ulkopuoliselta taholta. Kertokaa mulle jotain neuvoja miten selviän tän vaiheen ylitse. Olen niin väsynnyt
 
vierailija
Mietin että missä meni pieleen? Minulla on 1 vuotias tyttö. Jolla on kehitysvaihe meneillään. Ei kestetä yksin nukkumista saatika yksin jäämistä jos menen tekemään muita hommia toiseen huoneeseen. Ja välillä saadaan raivareita jos ei saada periksi jotain asiaa. Jos kerron että olen väsynnyt mies moittii huonoksi äidiksi muo. Mies kyllä auttaa muo parhaansa mukaan mutta musta tuntuu että se ei riitä. Lapsi on ollut nyt hoidossa pari kolme kertaa. Ensin oman kilpirauhasleikkauksen jälkeen ja 2 kertaa yhen yön miehen siskolla. . Enempää ei heru. Oma äitinikiin on hyvin väsynnyt. Ja ystäviä ei enään oikeastaan ole. Hoito paikkaa ei ole. Olen väsynnyt ja ehkä vähän myös masentunnut. Apua en halua mistään ulkopuoliselta taholta. Kertokaa mulle jotain neuvoja miten selviän tän vaiheen ylitse. Olen niin väsynnyt
 
vierailija
Missään ei ole mennyt pieleen, se voi vaan tuntua siltä kun on väsynyt ja uupunut. Kuulostaa ihan normaalilta 1-vuotiaalta. Huono äiti et ole, vain väsynyt. Tiedän kokemuksesta millaista se on kun on aivan loppu ja sinnittelee päivästä toiseen. Lapseni on nyt 1,7v ja elämä on jo helpottanut, kun osaa ilmaista asioita paremmin ja muutenkin jaksaa jo hieman itsekseen leikkiä. Suosittelen menemään paljon ulos hiekkalaatikolle, pyöräilemään, metsään, mihin tahansa lapsen kanssa, näin päivä menee kivuttomammin eteenpäin ja siellä voi törmätä kivoihin ihmisiin, ainakin hiekkalaatikon reunalla voi saada vertaistukea. Elämä helpottuu kun lapsi kasvaa, vaikka kaikenlaisia vaiheita tulee aina. Jos mies voi vahtia välillä lasta vaikka se olisi sitten vain lyhyen hetken, niin tee silloin jotain mistä itse nautit. Puhu neuvolassa asiasta niin pääset lääkäriin, jos tarvitset apua masennukseen. Apu kannattaa ottaa vastaan jos tuntuu ettei selviä. Mutta päivä kerrallaan eteenpäin, yritä iloita ihan pienistäkin jutuista, ole armelias itsellesi. Usko siihen että joskus vielä helpottaa.
 
vierailija
Nukut aina,kun muksukin nukkuu.Iltaisin teet omia lempijuttuja,kun lapsi nukkuu.Jos olet yliväsynyt,nukkumaan. Siivoukset ym. hoidat silloin,kun muksu on hereillä. Ja juuri,ulkoilemaan,perhekerhoon,uimaan,puistoihin,satutunnille. 1-vuotias kulkee helposti matkassa. Tsemppiä. T:Kolmen villipedon äiti
 
vierailija
Mä turvauduin telkkariin tossa vaiheessa, en kyllä tiedä voiko sitä varsinaisesti suositella mut pelasti mut.. Lastenohjelmat tai laulut päälle niin sai edes vähän tehtyy ruokaa ym.
 
Kyllähän vuoden ikäisen voi viedä päivähoitoon esimerkiksi kolmena päivänä viikossa klo 8-14. Juttele neuvolassa että tarvitset apua tilanteeseen, kunnallinen hoito on järjestettävä, sen määrää laki. Se ei tee sinusta huonompaa äitiä, vaan paremman, koska saat omaa aikaa ja pystyt vaikka nukkumaan päikkärit. Ei tarvitse yksin painia asian kanssa, vaan rohkeasti jutteleen neuvolaan!
Tsemppiä!
 
vierailija
Tsemppiä! Mainitsit kilpparin, onko arvot kunnossa ja lääkitys kohdillaan? Miehen ei pitäis olla apulainen vaan lapsen toinen vanhempi ja huoltaja, kuulostaa ettei mies ihan tätä ole ymmärtänyt. Minäkin suosittelen, että jätät kodinhoitotyöt nyt miehellesi ja yrität nukkua paljon ja tehdä mukavia asioita. Kerro väsymyksestä ja masennuksesta anopille, äidille ja miehellesi, jospa he ymmärtäisivät tilanteen vakavuuden ja älyäisivät auttaa. Olet hyvä äiti
 
Paljon voimia. Itselläni 3 ja 1v5kk lapset. 3 v käy jo päiväkodissa. Oletko miettinyt että kävisitte yhdessä kerhossa tai muskarissa. Mulla tuntui että seinät kaatuu jo päälle mutta sitten lähdimme nuorimman kanssa perhekerhoon, ja käymme nyt viikottain. Siellä tapaa muita äitejä ja lapsi saa ikäistään seuraa. Suosittelen todellakin lähtemistä sieltä kotoa. Lapsi väsyy kun on tekemistä ja virikkeitä, tulee rytmi ja unetkin paranevat. Samalla saat seuraa muista äideistä. Jos haluat voit laittaaa yksityisviestiä, et ole yksin meitä on muitakin väsyneitä äitejä.
 
vierailija
Tulin joskus vauva aiheiselle keskustelufoorumille vain ja ainoastaan rentoutumaan. Keskustelupalsta oli suunnattu lapsiperheille.

Olin hyväntuulinen keskusteluissa enkä ollut kenenkään vihollinen. Joku keksi minut vihollisekseen. Tämän jälkeen joku keksi, että olen joku vihollinen jollekin. Koskaan ei tuntenut yhtäkään ihmistä.

En koksaan tajua miksi joku keksi minut mukaan johonkin ihme kuvioon. En edelleenkään tunne heistä ketään. Epäilen toimittajiksi, koska tunnistin kirjoitustyylin.

Yksi kirjoittajista haukkui Harkimoa lukihäiriöstä. En tunnen henkilöä. En tunne Harkimoakaan.

En käsitä miksi täysin tuntemattomat ihmiset keksivät tuntevansa toisen ihmisien taikka kuvittelevat minun tuntevan jonkun.

Joudun kärsimään täysin syyttä siitä, että luotin vauva keskustelufoorumiin.

Sanoudun irti kaikesta keskustelufoorumien keksitystä väännöstä. minulla ei ole mitään tekemistä kenenkään keskustelufoorumin muun henkilön kanssa, ei toimittajien eikä poliittisten ihmisten kanssa.

Väsyneet äidit on liattu.
 

Yhteistyössä