väsymys!!!

mikä mua vaivaa??

noin puolentoista viikon ajan en saanut unta vasta kuin aamuyöstä neljän viiden aikoihin, nyt nukahdan puolen yön jälkeen mutta herään kolmen neljän aikoihin täysin pirteenä!! en nuku mitään päikkäreitä koska sitten en yleensä saa unta yöllä...

nytkin heräsin tänään jo neljän maissa ja aivan pirteenä...alkaa jo tuntumaan kropassa...on kuin olisi pienessä hiprakassa koko ajan...unohtelen asioita, mielenkiinto asioihin hiipuu...itkettää...

onkohan mulla masennusta? onko muita joita vaivannu sama?

Minkä ikäinen vauva sulla on? Kuulostaa hieman masennukselta vaikken asiasta paljoa tiedäkään. Itselläni tuollaisia kausia on myös ollut. Tuntuu kuitenkin välillä että olen tehokkaimmillani vähällä unella. Mutta vain muutaman päivän. Nyt herään tunnin välein rauhottelemaan vauvaa ja alkaa tuntua. hermot hieman kiristää.
Päikkäreitä ei aina saa nukuttua vaikka yrittäis.
Mutta tämä menee ohi.. vauvadementia on hyvä selitys äideillä!

mulla on n. 7kk ikäinen tyttö, esikoinen on 7- vuotias....tuntuu että välillä tiuskii jo tytyllekin ilman syytä...olem kokoajan ärsyyntynyt...ei jaksa enää tälläistä oloa!! :headwall: :headwall:

Rölli-Peikko
Yritä vaan jaksaa. Ja jos tuntuu että voimat ei enää riitä niin mene ihmeessä lääkäriin hakemaan apua!!!! Itse olen myös kokenut valvomisen vaikeuden. Mulla vaan valvominen oli "pakollista" kun pojalla oli vähän univaikeuksia.. Ensimmäinen 1.5vuotta meni valvoessa. Poika huusi pahimpina öinä puolen tunnin välein, illasta aamuun saakka. Silloin ensimmäisen vuoden aikana en nukkunut yhtään ainutta yötä kokonaan. Pisimmillään yöuneni oli 3tunnin mittaisia pätkiä. Joten tiedän tunteen kun pinna alkaa kiristyä kaikista pienistä asioista joista ei "normaalisti" jaksaisi välittää. Onneksi meillä tilanne helpotti sen ekan vuoden jälkeen. 1.5vuotiaaksi saakka poika heräsi vielä öisin 3-4kertaa mutta puolitoista vuotta täytettyään on nukkunut yönsä heräämättä kertaakaan, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Saan siis vihdoinkin nukkua! Siis Yritä Jaksaa, toivotaan että sulla on vaan menossa joku ihme nukkumattomuus kausi joka menee kohta ohi!!!!!!!! :hug:

zoz
Minulla masennus alkoi noin: ensin en saanut iltaisin unta ennenkuin muutaman tunnin valvomisen jälkeen ja jonkun ajan päästä aloin heräillä muutaman tunnin unien jälkeen. Masennuslääkkeitä söin vuoden verran.

Nykyisin korjaan unihäiriöt heti. Jos muutama yö peräjälkeen menee huonosti, niin käytän unilääkettä parina kolmena yönä. Ilman lääkettä unihäiriö jatkuu. Heti tilanteeseen puuttumalla pärjään paremmin. Jos en katkaise unihäiriötä, niin pelkäänpä, että uusi masennuskausi olisi edessä. Unihäiriöt alkavat minulla helposti, mikäli vuorokausirytmiin tulee muutoksia (esim loman lopetus tms).

Pohdi omaa tilannettasi. Mistä unettomuus johtuu? Onko masennusta vai mistä on kyse? Suosittelen käymään lääkärissä. Jos mistään vakavammasta ei ole kyse, niin unirytmin korjaaminen unilääkkeillä saattaisi olla hyvä ratkaisu, ettei tilanne mene pahemmaksi.

musta tuntuu että tässä oisi isommasta kyse kuin unihäiriöstä...mulla on muutenkin ollut pidemmän aikaa tosi alakuloinen olo...erosin tyttäreni isästä puolisen vuotta sitten, se ottaa vieläkin tosi koville....varsinkin kun hän ei osaa päättää haluaako olla perhe vai ei...ehkä mun on syytä mennä lääkärille...ettei mene pahemmaksi tilanne...kiitos teille vastauksista ja jaksamisia myös sinne :hug:

Yhteistyössä