väsymyksestä sairauslomaa?

  • Viestiketjun aloittaja trött
  • Ensimmäinen viesti
trött
onko kenelläkään kokemusta? paljonko saa? mitä olette sanoneet lääkärille?

Itse olen ollut pidemmän aikaa niin väsynyt, että tarvitsisin hieman lepoa. mietin vaan, että kuinka helposti sitä saa.
 
näin
Muistathan, että voit jäädä palkattomalle sairaslomalle. Lääkäri kirjoittaa sitä sinulle kyllä ja sitä saat niin kauan kuin haluat.

Työnantajan ei tarvitse Z-koodilomista maksaa.
 
Just...
Siis miten väsynyt? Haluat nukkua vai oot väsyny työhös :p? Kai se paljon riippuu miten vakavana lääkäri sitä pitää.

ÄLÄ täältä kysele mitä lääkärille pitäis sanoa. Jos oikeasti väsyny oot, tiedät kyllä mitä sanoa. Huoh.
 
Mä sain joskus aikoinaan lääkäristä nukahduslääkereseptin + olikohan max. viikko saikkua, jolloin kerkesin nukkua unirästit pois... mutta se oli jo vakavalla mallilla, lääkäri tietää kun meet kyselemään.
 
ap
oon vaan niin väsynyt pyörittämään tätä arkea. itsellä fyysisesti raskas työ ja 3 pientä lasta kotona ja yksin tulee lapsia ja asuntoa hoidettua.pienin lapsista nukkuu huonosti väillä öisin.. vaikee selittää millaista väsymystä tavallaan on. mutta ajatus ei kulje, niin kuin pirteenä ollessa. kroppa on väsynyt ym. masennusta ei ole, eikä burn outia mielestäni. vaan ihan väsynyt. muutama päivä lepoa tekisi jo varmasti hyvää. palkattomalle sairauslomalle mulla ei ole varaa jäädä, joka euro on tarpeeseen.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Just...:
Siis miten väsynyt? Haluat nukkua vai oot väsyny työhös :p? Kai se paljon riippuu miten vakavana lääkäri sitä pitää.

ÄLÄ täältä kysele mitä lääkärille pitäis sanoa. Jos oikeasti väsyny oot, tiedät kyllä mitä sanoa. Huoh.
työstäni tykkään, siihen en ole väsynyt :)
 
minttu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
oon vaan niin väsynyt pyörittämään tätä arkea. itsellä fyysisesti raskas työ ja 3 pientä lasta kotona ja yksin tulee lapsia ja asuntoa hoidettua.pienin lapsista nukkuu huonosti väillä öisin.. vaikee selittää millaista väsymystä tavallaan on. mutta ajatus ei kulje, niin kuin pirteenä ollessa. kroppa on väsynyt ym. masennusta ei ole, eikä burn outia mielestäni. vaan ihan väsynyt. muutama päivä lepoa tekisi jo varmasti hyvää. palkattomalle sairauslomalle mulla ei ole varaa jäädä, joka euro on tarpeeseen.
Itse sain avun levosta + lisäravinteista. D3-vitamiinia 100 µg / päivä, E-Epaa 1000 mg ja mm. C-vitamiinia 1000 mg /päivä + lisäksi jotain monivitamiinia. Ei noista tiloista muuten parannuta. Ja tosiaan ihan omakohtaista kokemusta löytyy.

Voimia sinulle!

http://www.biovita.fi/uusi/news.php?lang=fi&id=806
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja minttu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
oon vaan niin väsynyt pyörittämään tätä arkea. itsellä fyysisesti raskas työ ja 3 pientä lasta kotona ja yksin tulee lapsia ja asuntoa hoidettua.pienin lapsista nukkuu huonosti väillä öisin.. vaikee selittää millaista väsymystä tavallaan on. mutta ajatus ei kulje, niin kuin pirteenä ollessa. kroppa on väsynyt ym. masennusta ei ole, eikä burn outia mielestäni. vaan ihan väsynyt. muutama päivä lepoa tekisi jo varmasti hyvää. palkattomalle sairauslomalle mulla ei ole varaa jäädä, joka euro on tarpeeseen.
Itse sain avun levosta + lisäravinteista. D3-vitamiinia 100 µg / päivä, E-Epaa 1000 mg ja mm. C-vitamiinia 1000 mg /päivä + lisäksi jotain monivitamiinia. Ei noista tiloista muuten parannuta. Ja tosiaan ihan omakohtaista kokemusta löytyy.

Voimia sinulle!

http://www.biovita.fi/uusi/news.php?lang=fi&id=806

kiitos sulle :) pitäisi kyllä alkaa popsimaan vitamiineja, jos helpotusta löytyis :)
 
km
Mä sain väsymyksen takia saikkua, mutta olin silloin kyllä raskaana ja väsymys johtui siitä. En tiedä onko se sitten eri juttu kuin väsymys muusta syystä. Ja ihan palkallista saikkua oli.
 
minä
minulle kirjoitettiin masennus diagnoosiksi, ja kaksi viikkoa saikkua. väsymystä siis vaan valittelin. se auttoi, sain rytmistä taas kiinni ja sen jälkeen loppui kaikki flunssat yms. tauditkin. eli lopulta työnantajakin hyötyi. saikku menikin siinä, että ekan viikon nukuin noin 18-20 tuntia päivässä. uh.
 

Yhteistyössä