Vaellukselle 15 viikolla.

Tarkoitus olisi lähteä viikon vaellus reissulle, kun raskaus on viikoilla 15. Kuinka fyysistä liikuntaa sitä uskaltaa harjoittaa tai kuinka lähellä apua siis käytännössä autoa kannattaisi vähintään on oltava?

Tuleeko mieleen sopivia kohteita?

Viimeksi muokattu:
Cathy82
Me ollaan mieheni kanssa lähdössä Karhunkierrokselle (70 km) kun olen itse viikoilla 18+2-5.. Kysyin asiaa omalta lääkäriltäni, että onko vaellus ok ja vastaukseksi tuli että "ihan normaalisti liikuntaa voi harrastaa, oman olon mukaan".. olen harrastanu vaellusta ennenkin.. uusia lajeja ei suositella aloitettavaksi raskauden aikana.
Jos ei mitään ongelmia ole raskaudessa ollut, niin en näe syytä miksei voisi lähteä ja miksi pitäisi välttämättä olla lähellä apua? Itse kyllä olen ottanut selville paikat miten metsästä pääsee pois jos hätä tulee (karhunkierroksella niitä paikkoja tuon 70 km matkalla on muistaakseni 3).
Suurimmaksi haasteeksi itselläni tulee mahan kasvaminen.. se on juuri pari viikkoa sitten aloittanu kasvamisen joten rinkan lantiovyö + sopivat housut reissuun aiheuttavat päänvaivaa, mutta haluan vielä kerran päästä mieheni kanssa kahdestaan reissuun. Kun pitää päivämatkat kohtuudessa, niin uskon että reissu onnistuu.

"Emppu"
Me ollaan lähössä helatorstaina eli ylihuomenna Hetta-Pallakselle 4ksi päiväksi eli n. 13km päivämatkoille. Minä oon tähän asti pärjänny ihan hyvin ja toivon mukaan vaelluksella ei sitten ala mitään sen kummempia vaivoja mutta se on mietityttänyt että kannattaakohan sitä purovettä juoda ihan keittämättömänäkin? Yritin kysellä terveydenhoitajalta mutta ei vastannut puhelimeen. Todennäkösesti tässä näin alkuvaiheessa ei oo kovin montaa asiaa mitä huomioda paitsi oma fiilis ja kunto tietenkin. Kertokaa kokemuksia? Ja toisaalta kun mietin niin eihän tuo veden keittäminenkään liian suuri vaiva loppujen lopuksi ole, jos pelaan kaiken varman päälle...

[QUOTE="Emppu";23885422]Me ollaan lähössä helatorstaina eli ylihuomenna Hetta-Pallakselle 4ksi päiväksi eli n. 13km päivämatkoille. Minä oon tähän asti pärjänny ihan hyvin ja toivon mukaan vaelluksella ei sitten ala mitään sen kummempia vaivoja mutta se on mietityttänyt että kannattaakohan sitä purovettä juoda ihan keittämättömänäkin? Yritin kysellä terveydenhoitajalta mutta ei vastannut puhelimeen. Todennäkösesti tässä näin alkuvaiheessa ei oo kovin montaa asiaa mitä huomioda paitsi oma fiilis ja kunto tietenkin. Kertokaa kokemuksia? Ja toisaalta kun mietin niin eihän tuo veden keittäminenkään liian suuri vaiva loppujen lopuksi ole, jos pelaan kaiken varman päälle...[/QUOTE]

Mie en jois edes ei-raskaana keittämätöntä purovettä. Ainaki meiän historianmaikka aina koulussa selitti, että se on kamalan vaarallista ja myrkkyä, niin se jäi mieleen.
Toisaalta.. ei mulle ainakaan lapsena tullu mittään, vaikka joinki keittämätöntä purovettä.

Kivvaa reissua, Hetta-Pallaksen maisemat on tosi kauniit!

Yhteistyössä