Välillä vaan tekis mieli lähtee...

• Viestiketjun aloittaja patittaa
  • Ensimmäinen viesti
patittaa
Poika on noin vuoden vanha ja niin mun perään ku voi olla. Isovelikin jää kakkoseksi aina. En oo ollu ilman poikaa vapaalla kuin noin viisi kertaa. Noista kerroista 2 krt poika on ollut yön ilman äitiä. Nekin kerrat oli puolen vuoden iässä. Mää saan pojan pelkästään nukkumaan, joten yöliikenteeseen en vois aatellakaan lähteväni eikä kyllä kiinnostakaan.
MUTTA haluaisinpa nukkua ees yhden yön rauhassa heräilemättä (poika imuttelee 3-6krt yössä) ja joskus ois kiva lähtee jonnekin ilman jatkuvaa vastuuta pojasta.
Nyt poika nukkuu päikkäreitä ja pääsin hetkeksi koneelle. Ensin tietenkin laitoin pyykit ja astiat pois ja imuroin...
Olipas kiva vähän saada ulos omia tuntojaan ja ois mukava kuulla miten tässä sais ahdistusta vähemmälle. Tiedän, etten oo ainut!
Ai niin ja noin puolen vuoden päästä pitäs lähtee töihin ja pojan hoitoon, joten pojan pitäis alkaa "vierottua" äidistä pikkuhiljaa.

Meidän poika on nyt1v4kk ja samalla tavalla oli äidissä kiinni ja yöt imutteli. En ollut siitä ahdistunut, mutta lopetin imettämisen vähän yli 11kk:iässä. Unikoulua kesti viikon ja sen jälkeen nukkunut koko yön.

Olen sitä mieltä, että jos sua oikeesti ahdistaa jo imetys ja yöheräilyt (ei enää pitäis nälkäänsä herätä) niin imetyksenhän voisi vaikka jo lopettaa. Tietysti, jos ei halua, on eri juttu...

Itse tunnen aina olevani "korvaamaton" enkä ole viihteelle nytkään mennyt. Mutta se on ihan mun omaa hölmöyttä.

meilläkinon imetyksen lopetus helpottanu, 11kk iässä lopetin.tietty on kausia ku äiti vaan kelpaa. ja meilläkin syötiin yöllä 1-2x. ku lopetin imetyksen ni muutama yö meni tosi huonosti, sitten pari viikkoa kohtalaisesti ja nyt menee upeasti. ja mies vbaan nukuttamaan välillä kanssa, meillä mies nukutti yhteen aikaan joka yö ku se alkoi mennä niin hyvin alkuitkujen jälkeen ku tottu. ku ei itke miehen perään niin verisesti ku äitin
ja nyt tuo on 1v2kk

Alkuperäinen kirjoittaja Mangusti:
Ei ne pyykit ja imurointi niin tärkeitä juttuja ole. Yritä ottaa rennosti kun poika nukkuu.
Joo, tietämättä sen enempää voisin arvella, et ne muut hommat kun jättää vähän vähemmälle, niin se poikakaan ei enää ärsytä yhtä paljon.

Itsellä 1,6v tyttö, joka oli aivan samanlainen. Tissiltä vierotin vuoden jälkeen, kun olisi lisännyt vaan yöheräämisiä jatkuvalla tahdilla. Tissivierotuksen jälkeen itsenäistyi muutenkin tosi kovaa tahtia, mutta nyt siitä on tullut ihan isin tyttö ja niin kiinni isissä, kun se tulee töistä, et koskahan meidän isäntä kyllästyy ja väsyy moiseen suosioon.

Muistan itse tunteneeni hetken samanlaisia tuntemuksia, mutta silloinkin sain mieheltäni siunauksen jättää kotitöistä suurimman osan hänen harteilleen ja sain hyvillä mielin keskittyä vain tyttöön, jolloin hän ei enää tuntunut samanlailla taakalta, vaikka tyttö ei muuttunut mitenkään. Muistan myös, että puolen tunninkin luku/TV:n katseluhetki, kun mies oli tullut töistä oli ihanaa omaa aikaa ja teki kutaa.

Tuo vaihe voi tuntua pitkältä, kun sitä käy läpi, mutta nyt jälkeenpäin ajatellen, se oli vain pienen pieni hetki elämästä. VOIMIA! :flower:

patittaa
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Meidän poika on nyt1v4kk ja samalla tavalla oli äidissä kiinni ja yöt imutteli. En ollut siitä ahdistunut, mutta lopetin imettämisen vähän yli 11kk:iässä. Unikoulua kesti viikon ja sen jälkeen nukkunut koko yön.

Olen sitä mieltä, että jos sua oikeesti ahdistaa jo imetys ja yöheräilyt (ei enää pitäis nälkäänsä herätä) niin imetyksenhän voisi vaikka jo lopettaa. Tietysti, jos ei halua, on eri juttu...

Itse tunnen aina olevani "korvaamaton" enkä ole viihteelle nytkään mennyt. Mutta se on ihan mun omaa hölmöyttä.
Pidin unikoulua pojalle 7kk:n iässä ja onnistu tosi hyvin. Tollon poika sitten oli yhden yön poissa kotoa ja sen jälkeen ei sitten uni maistunutkaan ilman tisua.
Nyt oon sitten kokeillut taas unikoulua ja huuto on hirvee. Iskällä palaa käämit, joten eikun taas imettää, jotta poika hiljenee.
Haluaisin kuitenkin päivällä imettää muutaman kerran. Pitäs ottaa itteesä niskasta kiinni ja alottaa se unikoulu ihan urakalla ja laittaa iskä varastoon nukkumaan.
Joo on mussa itessäkin vikaa etten oo mihinkään lähteny. Tekis mieli lähtee esim. shoppailee yksinään, mutta toisaalta millä rahalla??

Alkuperäinen kirjoittaja patittaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:

Pidin unikoulua pojalle 7kk:n iässä ja onnistu tosi hyvin. Tollon poika sitten oli yhden yön poissa kotoa ja sen jälkeen ei sitten uni maistunutkaan ilman tisua.
Nyt oon sitten kokeillut taas unikoulua ja huuto on hirvee. Iskällä palaa käämit, joten eikun taas imettää, jotta poika hiljenee.
Haluaisin kuitenkin päivällä imettää muutaman kerran. Pitäs ottaa itteesä niskasta kiinni ja alottaa se unikoulu ihan urakalla ja laittaa iskä varastoon nukkumaan.
Joo on mussa itessäkin vikaa etten oo mihinkään lähteny. Tekis mieli lähtee esim. shoppailee yksinään, mutta toisaalta millä rahalla??
Toinen vaihtoehto tuolle iskän varastoon laittamiselle vois olla myös, että itse menet "varastoon" nukkumaan. Tai sitten vuorotellen. Tai joku isovanhemmista valvomaan yö tai pari.
Se kyllä palkitsee muutaman yön jälkeen, jos pysyy vaan sinnikkäänä
:)

patittaa
Alkuperäinen kirjoittaja Ehkä Huomenna:
Alkuperäinen kirjoittaja Mangusti:
Ei ne pyykit ja imurointi niin tärkeitä juttuja ole. Yritä ottaa rennosti kun poika nukkuu.
Joo, tietämättä sen enempää voisin arvella, et ne muut hommat kun jättää vähän vähemmälle, niin se poikakaan ei enää ärsytä yhtä paljon.

Itsellä 1,6v tyttö, joka oli aivan samanlainen. Tissiltä vierotin vuoden jälkeen, kun olisi lisännyt vaan yöheräämisiä jatkuvalla tahdilla. Tissivierotuksen jälkeen itsenäistyi muutenkin tosi kovaa tahtia, mutta nyt siitä on tullut ihan isin tyttö ja niin kiinni isissä, kun se tulee töistä, et koskahan meidän isäntä kyllästyy ja väsyy moiseen suosioon.

Muistan itse tunteneeni hetken samanlaisia tuntemuksia, mutta silloinkin sain mieheltäni siunauksen jättää kotitöistä suurimman osan hänen harteilleen ja sain hyvillä mielin keskittyä vain tyttöön, jolloin hän ei enää tuntunut samanlailla taakalta, vaikka tyttö ei muuttunut mitenkään. Muistan myös, että puolen tunninkin luku/TV:n katseluhetki, kun mies oli tullut töistä oli ihanaa omaa aikaa ja teki kutaa.

Tuo vaihe voi tuntua pitkältä, kun sitä käy läpi, mutta nyt jälkeenpäin ajatellen, se oli vain pienen pieni hetki elämästä. VOIMIA! :flower:
Kiitokset ymmärryksestä!!!!!
Joo tää on ihan varmasti joku yhden vuoden kriisi. Alkaa univelat painaa, joten ärsytys kasvaa. Nyt tosiaan alkaa tuntua siltä, että mix hemmetissä tää kämppä on tän näkönen läävä ja mix mulla on aina hiukset harjaamatta...hampaista puhumattakaan.
Täytyy sanoa, että IHANA mies sulla. Eipä munkaan miehessä vikaa ole, mutta voishan se välillä enemmän ymmärtää ettei tää kotona olokaan oo aina pilvillä tanssimista.
Sanonpa miehelle tosta puolen tunnin omasta hetkestä ihan varovasti vaan. Tekis varmaan terää tosiaan.
Pitää vielä muuten kertoa yx hyvä juttu eilisestä. Päätin ottaa omaa aikaa ja menin makkariin lajittelemaan pyykkiä noin tunniksi. Olin siis poissa lapsen näköpiiristä...ääni kyllä kuului. Lopulta oli pakko uhrautua pyykkivuoren seasta kun poika alkoi kaivata jo äitiä niin paljon. Toisaalta aika ihanaa kun on niin korvaamaton.

Yhteistyössä