Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Lapsen saaminen
Välilihan puudutus
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="yksilöllistä, post: 5726229"]</p><p>Jotenkin huvittavaa ja samalla ärsyttävää, kun jotkut naureskelee ja pilkkaa toisten pelkoja. Ja niin kaikkitietävänä esittää omaa asiaansa, esim. ei se kuule satu yhtään jne.</p><p></p><p>Kaikki on todellakin yksilöllistä ja eri ihmisiä sattuu eri asiat. </p><p></p><p>Itselläni myös kokemus todella kivuliaasta välilihan leikkauksesta. Synnytyskivut kestin hyvin ja en siksi ottanut mitään kipulääkitystä. Mutta voi järkytys sitä välilihan leikkausta. En ole ikinä tuntenut sellaista kipua ja toiste en halua sitä kokea. Todellinen trauma siitä jäi. Ompelukin sattui, mutta se oli silti jotenkin kestettävissä. Ennen välilihanleikkausta ei mielestäni puudutetta laitettu. Ompelua ennen laitettiin, mutta ei ainakaan mulla tuntunut vaikuttavan. Ja vaikka kuinka synnytyksen palkinto oli ihana vauva, niin ei se sitä kipua silloin pois vienyt. Mulla ainakin leikkaus ja ompelu sattui niin, että hyvä jos tajusin saaneeni lapsen..</p><p></p><p>Mua ainakin harmittaa ihmiset jotka "vähättelee" toisten kokemuksia. Mutta tässäkin ketjussa on huomattu, että toisista avautuminen oli tuskallista ja toisista toiset jutut. Eli ei ole mitään yleispätevää. Mua kuitenkin lohduttaa, kun tietää etten ole ainut joka on kokenut välilihanleikkauksen traumaattisena. Tätä ennen kaikki ovat vaan hokeneet, että ei se kuule kyllä satu (just, mun kokema järkyttävä kipu siis ei tainnut olla todellista). Neuvolassa sentään olivat fiksuja ja uskoivat, että se voi myös sattua. Totesivat sitten, että jotain meni varmasti "pieleen" leikkauksessa. Koska YLEENSä ei satu.</p><p></p><p>Itse olen myös miettinyt sitä mahd. puudutetta seuraavassa synnytyksessä. Mullekin kyllä väitettiin viimeksi kun sairaalassa puin synnytystä jälkikäteen, että ponnistusvaiheeseen ei voida enää mitään kivunlievityksiä laittaa, jotta äiti ei kadota ponnistamisentarvetta/tunnetta. Epäilin meinaa tehneeni virheen siinä, että en halunnut mitään kivunlievityksiä avatumisvaiheessa tai ponnistamisvaiheen alussa, koska en kokenut niitä tarpeellisiksi. Mutta nyt kyllä otan kaikki mömmöt joita tarjotaan, jos ne vaikuttavat tuohon välilihanleikkauksen kipuun.</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="yksilöllistä, post: 5726229"] Jotenkin huvittavaa ja samalla ärsyttävää, kun jotkut naureskelee ja pilkkaa toisten pelkoja. Ja niin kaikkitietävänä esittää omaa asiaansa, esim. ei se kuule satu yhtään jne. Kaikki on todellakin yksilöllistä ja eri ihmisiä sattuu eri asiat. Itselläni myös kokemus todella kivuliaasta välilihan leikkauksesta. Synnytyskivut kestin hyvin ja en siksi ottanut mitään kipulääkitystä. Mutta voi järkytys sitä välilihan leikkausta. En ole ikinä tuntenut sellaista kipua ja toiste en halua sitä kokea. Todellinen trauma siitä jäi. Ompelukin sattui, mutta se oli silti jotenkin kestettävissä. Ennen välilihanleikkausta ei mielestäni puudutetta laitettu. Ompelua ennen laitettiin, mutta ei ainakaan mulla tuntunut vaikuttavan. Ja vaikka kuinka synnytyksen palkinto oli ihana vauva, niin ei se sitä kipua silloin pois vienyt. Mulla ainakin leikkaus ja ompelu sattui niin, että hyvä jos tajusin saaneeni lapsen.. Mua ainakin harmittaa ihmiset jotka "vähättelee" toisten kokemuksia. Mutta tässäkin ketjussa on huomattu, että toisista avautuminen oli tuskallista ja toisista toiset jutut. Eli ei ole mitään yleispätevää. Mua kuitenkin lohduttaa, kun tietää etten ole ainut joka on kokenut välilihanleikkauksen traumaattisena. Tätä ennen kaikki ovat vaan hokeneet, että ei se kuule kyllä satu (just, mun kokema järkyttävä kipu siis ei tainnut olla todellista). Neuvolassa sentään olivat fiksuja ja uskoivat, että se voi myös sattua. Totesivat sitten, että jotain meni varmasti "pieleen" leikkauksessa. Koska YLEENSä ei satu. Itse olen myös miettinyt sitä mahd. puudutetta seuraavassa synnytyksessä. Mullekin kyllä väitettiin viimeksi kun sairaalassa puin synnytystä jälkikäteen, että ponnistusvaiheeseen ei voida enää mitään kivunlievityksiä laittaa, jotta äiti ei kadota ponnistamisentarvetta/tunnetta. Epäilin meinaa tehneeni virheen siinä, että en halunnut mitään kivunlievityksiä avatumisvaiheessa tai ponnistamisvaiheen alussa, koska en kokenut niitä tarpeellisiksi. Mutta nyt kyllä otan kaikki mömmöt joita tarjotaan, jos ne vaikuttavat tuohon välilihanleikkauksen kipuun. [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta kirjainta on sanassa KIRAHVI?
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Nyt se on selvitetty: savuaromi aiheuttaa syöbää mutta biiggi ei
Tänään 01:08
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
2.
"Puolustusministeri Antti Häkkänen (kok) pitää EU:n kaavailemaa lyijyhaulien ja -luotien täyskieltoa riskinä Suomen ja koko Euroopan turvallisuudelle"
Tänään 00:41
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Sanna Marin - läpinäkyvä pusero vai Naton vahvistaminen?
Tänään 00:29
Johnny Appleseed
2 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Ministeri Riikka Purra: "Tavallisen työtätekevän suomalaisten ostovoima kasvaa"
Tänään 00:28
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
5.
"Sota Ukrainassa tulee päättymään aikaisemmin USAn presidentiksi valitun Donald Trumpin aikakaudella, kertoo maan presidentti Volodymyr Zelenskyi"
Tänään 00:24
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
6.
Mihin on edullista mennä joululomalla ? Ulkomaille.
Tänään 00:15
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Sannan sote: HUS vähentää 800, pääosin hoitohenkilöstöä
Tänään 00:12
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Eurojaakko tyhjensi pussinsa Suomen päälle, 120 milliä kylmää käteistä ruiskaistiin juuri suomeen- onnea sinä voittaja!
Eilen 23:38
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
Relaatio 1064
Started by lamp
Tiistai klo 00:03
Luettu: 1K
Aihe vapaa
2.
SAK haluaa panna ostovoimakäyrän nousuun 10% palkankorotus kahden vuoden aikana
Started by vierailija
Keskiviikko klo 15:38
Luettu: 1K
Aihe vapaa
3.
Media on täynnä pelottelua
Started by vierailija
Maanantai klo 07:59
Luettu: 852
Aihe vapaa
4.
Minkä ikäisenä seksi loppuu?
Started by vierailija
Torstai klo 10:36
Luettu: 805
Aihe vapaa
5.
Nämä keskustelupalstat ei enää viihdytä
Started by vierailija
Torstai klo 07:32
Luettu: 709
Aihe vapaa
6.
Eroottista sunnuntaita kaikille 🥰🥰🥰
Started by Rätti Väsynyt
Sunnuntai klo 09:33
Luettu: 662
Aihe vapaa
7.
Heippa fm vielläkö käyt täällä?
Started by 9MM.
Maanantai klo 02:04
Luettu: 646
Aihe vapaa
8.
Lesbo-erotiikka kirjailija Amanda Pendolin synnytti ex-pm Sanna Marinin ollessaan vain 11 v ikäinen! 😱
Started by vierailija
Torstai klo 08:12
Luettu: 629
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
Onnenarpa ja Janne Antin
Latest: vierailija
16 min sitten
Aihe vapaa
2.
Lähetä terveisesi kaipaamallesi ihmiselle yöketju
Tänään 05:22
Aihe vapaa
3.
Mihin on edullista mennä joululomalla ? Ulkomaille.
Tänään 05:20
Aihe vapaa
4.
K/B-komposti
Tänään 05:10
Aihe vapaa
5.
Minkä painoinen olet? Voitko hypätä miehesi "syliin"?
Tänään 05:06
Aihe vapaa
6.
”Näyttelijä Eva Longoria jätti Yhdysvallat – masentui Trumpin voitosta.” Tsemiä ihqu Eva, ymmärrämme sinua. Ota ero ja tule minun luokseni 🥰
Tänään 04:58
Aihe vapaa
7.
Oravamusiikkia
Latest: Johnny Appleseed
Tänään 03:59
Aihe vapaa
8.
Saksan liittokansleri Olaf Scholz (DEMARI) soitti tänään hyvälle ystävälleen Vladimir Putinille
Tänään 02:34
Aihe vapaa
Yhteistyössä
Lapsen saaminen
Välilihan puudutus
Bottom
+ Aloita uusi keskustelu