Vähäiset oireet alkuraskaudessa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hei!
Pitääköhän olla huolissaan, kun raskausoireet ovat olleet nyt todella vähäisiä? 😩 Viikkoja todennäköisesti nyt 5+5, eikä oireina ole oikeastaan mitään muuta kuin vaihtelevasti TODELLA kipeät ja kiristävät rinnat (joskus esim kääntäessä kylkeä sängyllä tuntuu että iho rinnoissa repeää kahtia), sillointällöin pientä nippailua alavatsalla, runsaampaa valkovuotoa, ja ehkä pientä vilua ja väsymystä. Ketuttaa ja itkettää kaikki. Esimerkiksi sitä kuuluisaa pahoinvointia ei ole ollenkaan, toisinkuin parivuotta sitten raskaudessa jonka päätin aborttiin.. (olin 16v, enkä kyennyt pitämään lasta). Silloin pahoinvointi oli melkein heti plussauksen jälkeen todella voimakasta. Raskaudet tietty ovat aina erilaisia, jne, mutta muutenkin epäilyttänyt vähän kaikki tässä raskaudessa (nouseeko hcg normaaliin tahtiin yms). Ensimmäinen neuvolakäynti kahden viikon päästä, ja haluaisin nyt edes jotain rauhaa. 😩
 
Hei!
Pitääköhän olla huolissaan, kun raskausoireet ovat olleet nyt todella vähäisiä? Viikkoja todennäköisesti nyt 5+5, eikä oireina ole oikeastaan mitään muuta kuin vaihtelevasti TODELLA kipeät ja kiristävät rinnat (joskus esim kääntäessä kylkeä sängyllä tuntuu että iho rinnoissa repeää kahtia), sillointällöin pientä nippailua alavatsalla, runsaampaa valkovuotoa, ja ehkä pientä vilua ja väsymystä. Ketuttaa ja itkettää kaikki. Esimerkiksi sitä kuuluisaa pahoinvointia ei ole ollenkaan, toisinkuin parivuotta sitten raskaudessa jonka päätin aborttiin.. (olin 16v, enkä kyennyt pitämään lasta). Silloin pahoinvointi oli melkein heti plussauksen jälkeen todella voimakasta. Raskaudet tietty ovat aina erilaisia, jne, mutta muutenkin epäilyttänyt vähän kaikki tässä raskaudessa (nouseeko hcg normaaliin tahtiin yms). Ensimmäinen neuvolakäynti kahden viikon päästä, ja haluaisin nyt edes jotain rauhaa.
Kuulostaa aivan normaalilta! Kaikille ei tuu phoinvoimtia ja viikkoja on viel sen verran vähän et pahoinvointikin kerkeää alkaa myöhemmin 😊
 
vierailija
Ihan normaalia. Elät nyt elämäsi parasta aikaa joten nauti siitä. Olin itse kolmannella kuulla raskaana enkä edes tiennyt kunnes ne "kuukautiset" eivät tulleet. Kahden ensimmäisen kuukauden aikana oli vuodot. Sitten tein testin, joka oli positiivinen. Koko raskauden aikana ei ollut mitään oireita ja raskausvaatteitakin aloin käyttämään vasta 7 kk tienoilla kun vatsa kasvoi.
 
vierailija
Hei, ei pidä olla huolissaan. Sinulla vieläpä on oireita, kaikki kirjoittamasi. :) Itsekään en kokenut tuollaisia vähäisiä tuntemuksia oireiksi ja huolehdin alkuraskauden samaa asiaa. Turhaan. Pahoinvointi ei muuten koskaan alkanut.
 
vierailija
Isot kiitokset teille vastauksista, ehkä yritän rauhoittaa mieleni ja hengähtää. 😊 Tiesinkin toki että raskaudet ovat kaikilla (ja jopa yhdellä ja samalla henkilöllä) erilaisia, mutta yllättävän vähän olin kuullut sellaisista raskauksista, joissa oli aika niukasti oireita. Sitä pahoinvointia odotin itselleni ainakin🤔
Nää on näitä ensimmäisen raskauden kuumotuksia, hirveästi pyörii mielessä mahdolliduudet tuulimunaan/kohdun ulkoiseen enkä osaa jättää googlea rauhaan. 🙄 Mutta ehkä tämä tästä.. Kiitokset vielä!
-ap
 

Yhteistyössä