vaatteiden ostaminen perheelle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ryysyläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ryysyläinen

Vieras
Miten teillä mies suhtautuu siihen kun ostatte lapsille ja itselle vaatteita? Meillä isäntä käy kohtuu kuumana kun sanon että pitäis ostaa lapsille kenkiä haalareita ja muita vaatteita kun yksin kertaisesti jää pieneksi. Tai jos mainitsen että pitäis ostaa itselle kengät, joita todellä tarvitsen ilmojen kylmetessä. Miehen mielestä se on sitä ostamisen halua ja rahan tuhlaamista. Se ei ymärrä alkuunkaan että lapsille on pakko ostaa vaatteita, ei niitä ilmaiseksi saa. Jopa kirppislöydöt on turhia. Itse se ei kuulema vaatteita tarvi vaikka minä olen toista mieltä. Ja ostankin aina kun halpoja löydän. Niin miehelle ja lapsille. Itselle en oikein uskalla jos ei ukon lupaa ku se inhoo mun ostelua. Jopa alusvaatteet, rintsikat ja kaikki mitä tarvin se ei ymmärrä!! Miten hitto saan sen tajuaan. Mä alistun tähän kun onhan mun tulot paljo huonommat ku ukon. Oon kotona lasten kans ja saan kotihoidon tuen joka ei suuri summa oo kuussa. ja sekin menee joka senttiä myöten asuntolainan lyhentämiseen. Näin meillä, ja en tiiä kuin kauan jaksan!!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.09.2005 klo 16:06 ryysyläinen kirjoitti:
Miten teillä mies suhtautuu siihen kun ostatte lapsille ja itselle vaatteita? Meillä isäntä käy kohtuu kuumana kun sanon että pitäis ostaa lapsille kenkiä haalareita ja muita vaatteita kun yksin kertaisesti jää pieneksi. Tai jos mainitsen että pitäis ostaa itselle kengät, joita todellä tarvitsen ilmojen kylmetessä. Miehen mielestä se on sitä ostamisen halua ja rahan tuhlaamista. Se ei ymärrä alkuunkaan että lapsille on pakko ostaa vaatteita, ei niitä ilmaiseksi saa.
.....

Kyllä miehen täytyy ymmärtää, ellei ymmärrä niin älä kysy enää hänen lupaansa asiaan. Tottahan lapsilla täytyy vaatteet olla, siitähän sitä lapsilisääkin jaetaan. Äidillä samoin, vaatteet on oltava. Vie vaikka vaihdossa aina pieneksi jääneitä pois niin ei ole miehellä ainakaan sen puolesta valittamista että "lisää roinaa" tulisi taloon :)

Meillä mies tykkää kyllä uusista vaatteista ja aina huomaa kehua. Joskus patistaakin vaateostoksille jos huomaa että housut lököttää pepusta tai jotain muuta vastaavaa. Uusista alusvaatteistakin seuraa vain ihan myönteistä kipinöintiä ;)

meillä mies joskus aikanaan "valitti" samasta aiheesta, kunnes sain sille taottua sen, et jos joskus ostanki vaatteita, (2-4 kert. vuodessa, tarpeeseen) ni olkoon se vaik mun harrastus sitten, mulla kun ei oikeen muuta rahaa vievää "harrastusta" oo, toisin kuin miehellä. elikkä, siis mies ihan tosissaan luuli tai oletti, et mä huvikseni vain ostelen, kunnes pystyi hyväksymään ton ostamisen sitä kautta, että sanoin sen olevan mun harrastus. :headwall: :headwall:

Kyllä mies valittaa. Omilla rahoillani ostan enkä todellakaan niin usein kuin nuorempana, koska lapsen myötä rahaa ei enää ole käyttää omaan itseen ja tietysti tarvii rahaa myös vakaampaan elämään. Mutta valittaa jopa vaatteista, <joita ostin ennen kuin tapasimme. Todella tärkeää. Minä en ole tilivelvollinen noista asioista hänelle ja en esim. juo/polta lainkaan, kahviloissa vain kahvia yleensä jne.

Kumma, miehet yleensä ihailevat kauniisti laittautuvia naisia, mutta omilleen ei sitä soisi. Ilmeinen aistamisen tarve, jotta muut eivät katselisi.

Ja lapsen kohdalla sama juttu. Ettei pitäisi ostaa. Ostan alesta paljon jonkin verran kirppareilta.

Aiemmissa suhteissa eivät valitelleet.

Ja minulla on paljon ns. vanhoja vaatteita vuosien varrelta, joita käytän. Osan kierrätän ja myyn kirppareilla.

Yhteistyössä