Vaatteiden nimikointi päiväkodissa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hei!"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hei!"

Vieras
Millaisia nimikointeja olette käyttäneet. Nimi suoraan kynällä vaatteeseen / pesulappuun tms. Vai tilanneet esim. valmiita kangas nimilappuja?

Taidan itse alkaa suosimaan kankaisia nimilappuja, siihen malliin on vaatteita kadonnut jo tämän syksyn aikana, vaikka on kyllä ollut kynällä merkitty jokainen vaate... :(

Mistä suosittelette niitä tilaamaan?

Osta Leukoplastia ja kirjoitat siihen vedenkestävällä tussilla. Toimii!! Juuri edellä manittu apteekista ostettava ruskea haavateippi. Ostin itse silitettäviä mutta ne ei kunnolla pysyneet mutta Leukoplast toimii!!!

Kuulakärkikynällä pesulappuun. Villasukkiin ja lapasiin ostin kanttinauhaa ja ompelin päästä kiinni. Siis kirjoitin siihen kanttinauhaan nimen kuulakärkikynällä.

http://www.labelyourself.com/fi/nimilaput

täällä on vaikka mitä. minusta tuollaiset, kudotut, silitettävät nimilaput on parhaat ja näteimmät :) saappaisiin yms voisi ehkä käyttää tuollaista leimasinta?

Kuin myös kangastussilla/kuulakärkikynällä vaatteen pesu-/nimilappuun nimi. Mitä sitä turhia hienostelemaan ja maksamaan itseään kipeäksi jostain tarranimmilappusista saati silitettävistä nimikoinitijutskista. Tossuihin olen myös kirjoittanut nimen. Sukkia en ole ninikoinut.

Permanent tussilla kaikki mahdollinen ja loput apteekin Leukoplast-laastariteipillä. Vaatteet jäävät niin usein pieniksi, ettei niihin jaksa mitään kangaslappuja alkaa virittelemään.

Tekstiilitussilla olen laittanut nimen kaikkiin vaatteisiin, jossa on pesulappu yms. Eilen turhautin itseäni ompelemalla nimikointinauhoja villavaatteisiin. Kenkiin myös kirjoitan nimen. Viime kaudella hävisi yhdet kurahousut ja -hanskat eli jollekin kelpasi. Sisävaatteita ei ole ikinä hävinnyt.

Viimeksi muokattu:
Itselläni on ollut dymo jo muutaman vuoden ja nyt kun tuli aiheeksi päiväkoti, niin ostin laitteeseen sopivaa silitettävää nauhaa. Lasten päiväkoti alkaa vasta 1,5 viikon päästä ja jo nyt on parista vaatteesta ironnut pesussa lappu. Ihanohjeen mukaan silitin. Joten sitä en voi suositella. Onneksi en ole aikanaan vain tämän takia laitetta ostanut.

Mutta nyt kun lueskelin tätä ketjua, niin muistui mieleen että kyllähän jo äitini käytti nimikointiin juuri tuota apteekin leukoplastia. Varsinkin villasukkiin se on ihan ehdoton, varmasti ainoa tarrajuttu joka niissä pysyy. Joten itsekin taidan suunnata apteekkiin.

Yhteistyössä