vaatteet pehmeiksi?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Millä konstilla ootte saanu vauvanvaatteet pehmoisiksi? Kun itse oon ne pessy 60 asteessa ja silittäny, mut kovin koppuroita ovat. Pestessä käytin vähän huuhteluainetta.. Ihan ärsyttää kun noi uutena niin pehmeät velourvaatteetkin on nyt tollasia koppuroita :/

-Jonttu-
Mistäs noita pesupähkinöitä saa, paljonko maksaa ja kauanko samoilla pähkinöillä voi pestä? En jaksa googlettaa, oon googletellu toisten puolesta koko päivän..

vieras
velour vaatteet pesen nurin päin käännettynää 30 asteessa. muutenkin pesen lähes kaikki vaatteet 40 asteessa, pyyhkeet ja lakanat 60 asteessa. käytän huuhteluainetta runsaasti, kuivaan kuivausrummussa ja silitän ja kaikki ovat ihanan pehmeitä.

vieras
Mä oon tutkinut vähän itse asiaa ja testaillut eri merkkejä.
Tässä tuloksia:
koppuraisia vaatteita näyttää tulevan noista jauhepesuaineista. Päätettiin just eilen miehen kaa, että toi jauhe OMO saa jäädä, jopa mieskin huomasi kuinka koppuroita vaatteet oli. Ja se on jo aika hyvin!

Pehmoisimmat vaatteet itse saan näin:

nestemäinen pyykinpesuaine, mieluiten nämä hajusteettomat kuten LV ja Erisan. Pesupähkinät ovat parasta!
ihan vähäsen huuhteluainetta.
kuivausrumpuun hetkeksi
silitys

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä oon tutkinut vähän itse asiaa ja testaillut eri merkkejä.
Tässä tuloksia:
koppuraisia vaatteita näyttää tulevan noista jauhepesuaineista. Päätettiin just eilen miehen kaa, että toi jauhe OMO saa jäädä, jopa mieskin huomasi kuinka koppuroita vaatteet oli. Ja se on jo aika hyvin!

Pehmoisimmat vaatteet itse saan näin:

nestemäinen pyykinpesuaine, mieluiten nämä hajusteettomat kuten LV ja Erisan. Pesupähkinät ovat parasta!
ihan vähäsen huuhteluainetta.
kuivausrumpuun hetkeksi
silitys
Mä en voi vahvistaa tuota. :) Käytän kaikella vaalealla pyykillä jauhemaista pesuainetta (joko hajusteellinen bioluvil tai jos vauvan vaatteita on mukana, hajusteetonta erisania). Tummat pesen usein Serton nestemäisellä. Huuhteluaine on milloin mitäkin: comfortin hajusteeton, joku hajusteellinen aloe vera -juttu, LV tms. Silti tulee todella pehmeetä.

Väitän, et suurempia tekijöitä on 1. pesuaineannostelu. Liika kovettaa 2. linkousteho. Jos jää kovin märäksi pyykki, se kuivaessaan kovettuu. :)

vieras
Pesupähkinöitä saa Life liikkeestä ainakin. Sitä muuten nykyään saa nestemäisenäkin. Testattu on ja oli hyvä!

Pesupähkinät (Samu)
Tuotewiki
Loikkaa: valikkoon, hakuun

SAMU PESUPÄHKINÄT

Käyttö
Pesupähkinöitä voi käyttää kaikenlaiseen pyykinpesuun. Keittämällä niistä liuosta, valmiste sopii myös hiusten- ja kehonhoitoon.

Tuotanto
Intiassa ja Nepalissa pesupähkinöitä on käytetty vuosisatojen ajan pyykinpesuun ja henkilökohtaisen hygienian hoitoon. Pesupähkinät ovat Intiassa ja Nepalissa luononvaraisena kasvavan Sapindus-sukuisen puun hedelmiä..[1] Tuotanto kunnioittaa ja tukee vanhoja perinteitä ja paikallista kulttuuria, jossa elanto syntyy metsistä huolta pitäen. Tuote on biologisesti hajoava.

Energiankulutus
Pesupähkinöiden tuotantoprosessi ei saastuta ympäristöä ja energiaa säästyy tavanomaisiin pyykinpesuaineisiin verrattuna, koska pesupähkinöitä ei tarvitse prosessoida millään muulla tavoin.

Työ ja sen tekijät
Pesupähkinät kerätään luonnonmukaisesti metsissä kulkien. Keräämisvaihe, kuivaaminen ja puhdistaminen on tärkeä työllistäjä ja tulonlähde paikallisille naisille Intiassa. Tuotteen valmistaja takaa oikeudenmukaisen palkan työntekijöilleen.

Ostopaikat
Maailmankaupat
Ekokauppa Ekolo
Garuda-kauppa

ap
Pesuaineena on nestemäinen ja hajusteeton aine, kuivausrumpua ei oo :( Silittäminen ei kyllä hirveesti auttanu.

Oon iskostanu jostain päähäni että vauvan vaatteet tulis pestä mielellään 60 asteessa ja niissä lapuissakin on 60. En kyllä tiiä mistä toi ohjeistus on sitten jääny päähän.. Mutta onko sillä tosiaan eroa peseekö 40 vai 60 asteessa? Nimenomaan ton koppuraisuuden kannalta?

Meillä on kaikki vaatteet aina pehmeitä. Normaalisti käytän Amwayn SA8-sarjan huuhteluainetta ja pesuaineita, joilla pyykki tulee pehmeäks ja sit silitän. Mut kaupan pesuaineista pesee millä merkillä hyvänsä niin, kun pesuainelokeroon huljauttaa sitä comfortin valkosessa pullossa olevaa vauvan kuvalla varustettua huuhteluainetta sen korkillisen niin kyllä tuli pehmeeks. Pesen kaikki vaatteet aina nurinpäin niin ei tule myöskään pesunukkaa pahemmin ja vaatteet kestää uuden näköisinä piiiiiiiiiiiiitkään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pesuaineena on nestemäinen ja hajusteeton aine, kuivausrumpua ei oo :( Silittäminen ei kyllä hirveesti auttanu.

Oon iskostanu jostain päähäni että vauvan vaatteet tulis pestä mielellään 60 asteessa ja niissä lapuissakin on 60. En kyllä tiiä mistä toi ohjeistus on sitten jääny päähän.. Mutta onko sillä tosiaan eroa peseekö 40 vai 60 asteessa? Nimenomaan ton koppuraisuuden kannalta?
No, ei kait pesulämpötila nyt sentään vaikuta, molempien ohjelmien lopuksihan vaatteet huuhdotaan kylmällä. Ainakin meidän kone tekee niin.

yks
jos läträä liikaa pesuainetta ja liian täysiä koneellisia niin tuloksena on huonosti pesty koppura pyykki. koneen ylitäyttö estää pesuaineen huuhtoutumisen ja siitä koppuraisuus, tämä vain oma huomioni.

Yhteistyössä