vaatteet jää tunkkasen hajusiksi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ällöä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ällöä

Vieras
mua ällöttää kun meidän pesukone jättää pyykit haiseviksi.siis ei aina mutta joskus.
oon käyttänyt ariel sensitiveä,sertoa ja erisania..eli noita hellävaraisia pyykinpesunesteitä.
en käytä ollenkaan jauheita..koska en tykkää niistä.
ainoastaan pyykinpesunestettä.

kone on vasta vuoden vanha,päältätäytettävä..
ei aina jää tunkkasen tuoksusiksi mutta joskus.
ei auta mitkään pesuaineet.
paitsi omo color ei jätä tunkkasen tuoksusiksi,ainoastaan noi hajusteettomat.

oon pessy koneen kerran sitruunahapolla tai sillä jauheella mitä saa apteekista.

oon putsannu nukkasihtimen,pessy pesuainelokerot ja pessy kumiosat ja kuivannnu.

ärsyttää ..toi haju on niin ällö et pitää pestä uudestaan pyykit ..joskus tulee normaalin tuoksuisia kyllä,mut joskus tommosia haisevia..yök :(

Jos laittaa koneen liian täyteen,pyykkeihin jää tunkkainen haju.Olen yrittäny miehelle opettaa sen mut kun se on mies eihän se usko.
Ihmettelee vaan miks sen jälkeen pyykit ei haise jos mä ne pesen. =)

Joskus jos jättäää ne pyykit liian pitkäksi ajaksi sinne koneeseen ohjelman päättymisen jälkeen, ne saattaa alkaa haista. Mä yritän aina ottaa ne heti koneesta kun ohjelma päättyy, ja silloin ovat aina raikkaita. En tiedä mistä johtuu ja voiko sille tehdä jotain.

en jätä niitä sinne koneeseen pitkäksi aikaa..

pitääkin kokeilla tuota et laittaisi vähemmän pyykkiä kerralla koneeseen,kiitos vinkistä :)
joskus tulee ahdettua se liian täyteen kyllä kun tota pyykkiä kertyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
Siis hetikö haisee? Meillä joskus, jos kuivuessaan ovat ahtaasti ja kuivuvat hitaasti. Esim. kosteassa/viileässä kuivuminen kestää. Mutta se taas ei liity mitenkään pesukoneeseen tai aineisiin =)

meillä kuivuu saunassa,siis suihkuhuoneessa ja saunan ovi auki..tai sitten parvekkeella kesäisin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
Siis hetikö haisee? Meillä joskus, jos kuivuessaan ovat ahtaasti ja kuivuvat hitaasti. Esim. kosteassa/viileässä kuivuminen kestää. Mutta se taas ei liity mitenkään pesukoneeseen tai aineisiin =)

meillä kuivuu saunassa,siis suihkuhuoneessa ja saunan ovi auki..tai sitten parvekkeella kesäisin.

Meillä myös kylppärissä, ja usein varsinkin näin syksyllä huomaa ettei ne siellä hyvin kuivu. Siksi telinee majailee olkkarissa ja takkaa kun lämmittää, niin illalla pesty pyykki on yön aikana kuivunut. Kesällä sitten ulkona.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en jätä niitä sinne koneeseen pitkäksi aikaa..

pitääkin kokeilla tuota et laittaisi vähemmän pyykkiä kerralla koneeseen,kiitos vinkistä :)
joskus tulee ahdettua se liian täyteen kyllä kun tota pyykkiä kertyy.

siis joskus tuntuu, että meillä joku 15min. riittää, en tajuu. Mut jos otan ne heti, kun kuuluu se napsahdus, niin ihan raikkaan tuoksuisia... outoa mun mielestä.

Jos koneessa on sellainen toiminto, että ohjelma ottaa extra-vettä, niin käytä sitä täysissä koneellisissa. Pese 60 asteessa kaikki, minkä voit - puuvilla kestää sen yleensä hyvin. Ilmava kuivatus ja ilmastointi isommalle vars jos on paljon pyykkiä. Pari kertaa vuodessa käytä 90 asteen ohjelmaa, siinä voi pestä lakanoita samalla. Luukkua ei kannata pesujen välissä pitää kiinni.

Kylppärissä jos kuivaa niin sekin aiheuttaa sitä pahaa hajua.Kannattaa ruveta kuivaamaan muussa tilassa,meillä on kuivurin lisäksi pyykkiteline joka on murkun huoneessa.
Siihenkin pitää laittaa väljästi kuivumaan tai muuten pyykkeihin tulee paha tuoksu.
Tosin mä itse käytän sitä äärimmäisen harvoin,tykkään kuivata rummussa.

Minä käytän lisähuuhtelua, niin silloin vaatteet eivät ala haisemaan pahalle, sekä kuivatan mahdollisimman ilmavasti... harmi kun kesä oli ja meni, silloin on ilo pestä pyykkiä kun ne voi kuivata ulkona raikkaassa ilmassa.

millä pesuaineella saa hyvän tuoksuista pyykkiä? olen jo pitemmän aikaa metsästänyt hyvän tuoksuista pesuainetta pyykilleni. tässä vaiheessa ariel ja bioluvil kokeilussa.

mä myös oon pessyt monesti etikalla 90 asteessa sun muuta. pyykin hajun kuitenkin haluisin ekstaattiseksi. ollaan varmaan sitten tuoksuaddikteja..ja tykkään siitä:)

mulla oli sama ongelma, kunnes sain neuvon laittaa etikkaa huuhteluaineen sijasta. Raikastaa vaatteiden sekä koneen tuoksun. Laitan etikkaa ehkä 20 ml. Vaatteet ei haise etikalle edes märkänä.

Meillä käy samalla tavalla, mutta ainoastaan tummien pyykkien kohdalla :/ . Valkoiset on ihan hyväntuoksuisia, samoin kirjopyykki. Mutta tummat vaatteet haisee. En oikein tiedä, mistä moinen valikointi...

Yhteistyössä