Vaatteen postittaminen? Miten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ahdistunut93
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ahdistunut93

Vieras
Heippa.

Voisikos joku kertoa ihan vaihe vaiheelta, miten pystyn postin kautta lähettämään pienen paidan? Kärsin ahdistuneisuushäiriöstä ja mua todella jännittää kun en ole ikinä postittanut mitään, että mitä teen, mitä sanon...

Eli pitääkö mulla olla joku oma kirjekuori mihin sullon paidan ja vien postiin siihen kassalle? Vai miten tämä toimii :ashamed: ?
Voi tuntua teistä pieneltä jutulta mutta mä en voi toimia ellen tiedä tarkalleen miten :/

Voi paketoida sen pieneen kuoreen, tai sitten voit laittaa sen esim pieneen pussiin ja teipata hyvin kiinni. Sitten menet kassalle ja annat postitädille sen paketin, postitäti punnitsee sen ja kysyy että tahdotko lähettää ykkös vai kakkosluokassa, vastaat ja sitten täti lätkäisee siihen sen lähetystarran. Sitten kysyy tarviitko muuta ja jos et niin voit maksaa ostoksen.

siellä postissa on myytävänä kirjekuoria/paketteja erikoossa.. ja sitten käsittääkseni viet sen kirjeen/paketin siihen kassalle lähetettäväks. en oo muuten mäkään koskaan postittanut postin kautta mitään. :D niin en ihan tarkkaan tiedä.

Onko sulla kirjekuori kotona?

Mikäli sulla ei ole kuorta kotona, voit käydä ostamassa kuoria tiimarista, ruokakaupasta tai postista.

Ota paita ja laita se pakastuspussiin tai mini grip pussiin. Istu pussin päälle, jotta sieltä lähtee ilmat pois ja sulje pussi. Pakastepussi siis solmimalla ja minigrip-pussi sulkimen avulla. Näin toimitaan siksi, että paita saadaan mahdollisimman littanaan. Tarkoitus on saada se alle 3 cm paksuiseksi. Mikäli kyseessä on lasten t-paita, tms joka ei ole lainkaan paksu, ei pussia tarvita.

Kirjoita kirjekuoreen vastaanottajan tiedot, sekä lähettäjän tiedot, jotka kirjataan kuoren vasempaan yläkulmaan.

Sujauta paita joko pussilla tai ilman kirjekuoreen ja sulje se hyvin. Laita varmuudeksi kuori teipillä kiinni.

Sitten viet kuoren postiin ja kerrot haluatko sen kulkevan ykkösluokassa (1-2 päivässä perillä, kalliimpi vaihtoehto) vai kakkosluokassa (kulkee yleensä 2-4 päivässä, halvempi vaihtoehto). Sitten on enää jäljellä maksaminen.

Yhteistyössä