Vaativa lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hmm"

Vieras
Kellään muulla 'vaativa' lapsi? Ja saako tilannetta muuttumaan muu kuin aika?

En pääse yksin vessaan, lapsi tekee tuhoja tai haluaa syliin, kun en ota, itkee tai raivoaa.

Suihkussa käynti onnistuu joskus tuurilla jos keksii lapselle mieleistä tekemistä siksi aikaa.

Saunaan pääsee kohtuu harvoin sillä monesti lapsi on sillä päällä ettei kenenkään muun seura kelpaa.

Lapsi nyt reilun vuoden. Pienestä asti ollut kova itkemään, nukkunut vain pätkissä, yöt parintunnin/tunnin pätkissä ja päiväunet puolentunnin pätkissä paitsi vaunuissa tai autossa pidempään. Nykyään nukkuu yöt vähän paremmin. Touhukas lapsi mutta ei anna äidin syödä ei juoda vaan heti protestoi. Tykkää olla toiminnassa mukana. Kantoliinat ja rintareput käytössä siivotessa jne.

Toimiihan tää näinkin mut onko muita? :D

Minulla samantapaista. Otan hänet mukanani vessaan. Suihkuun menen silloin kuin mies on kotona tai päiväunien aikaan. Syötän hänet ensin kylläiseksi ja sen jälkeen voin itse syödä ilman marinoita.

Meillä lapsi nyt 14 kk. On nukkunut aina huonosti nähtävästi vatsakipujen vuoksi. Helpotti jonkin verran kun vaihdettiin maidottomaan juomaan. Juo siis edelleen yöllä pari kertaa 2-4 tunnin välein.

Olen ollut nähtävästi liikaa hänen kanssaan kahdestaan, mutta en ole jaksanut mennä paljon mihinkään hänen kanssaan, koska jo vuoden huonosti nukuttua aikaa takana ja se verottaa äidin jaksamista.

Hän on myös ollut aina huono syömään ja aloitti kiinteät vasta 8 kuisena. Eli ruokailut ovat edelleenkin aika haastavia tilanteita, kun suu aukeaa jos aukeaa.

Tämä kaikki ei varmaan ole mitenkään normaalia, mutta muusta en tiedä ja näin se on mennyt yrityksestä huolimatta. Eli tiedän mistä puhut. Lasta pitäisi varmaan karaista jotenkin, että äiti ei ole ainut tuki maailmassa. Mene ja tiedä.

Tsemppiä!

On normaalia, että reilun vuoden ikäinen lapsi ei halua olla yksin. Se voi olla pelottavaa. Jokainen lapsi oppii touhuamaan itsenäisesti omaan tahtiin. Noin pieneltä sitä ei voi aina odottaa. Joidenkin lapset saattavat touhuta pitkiä aikoja yksin vauvana ja olla tyytyväisiä, mutta on myös niitä, jotka vielä paljon myöhemminkin kaipaavat seuraa.

Jos lapsi tekee tuhojaan jäädessään yksin, voi syitä olla monia. Tahallaanhan tuon ikäinen ei tuhojaan tee. Lapsihan voi kokea vaan turvattomuutta ja sen osoittamiseen hänellä on aika vähän mahdollisuuksia. Valvominen ja takertuva lapsi voi olla raskasta (tiedän kokemuksesta), voimia!! Mutta kyllä se ajan myötä helpottaa ja ei varmasti kouluikäisenä ole tulossa sinun seurassasi vessaan käymään :)

Kiitos vastauksista! :) Oon ajatellutkin että antaa syliä kun lapsi sitä tarvii. Olosuhteiden pakosta joutunut minäkin olemaan aika paljon kaksin lapsen kanssa. Kaipa tilanne tosiaan elää lapsen iän mukana.

Yhteistyössä