vaativa biatch?

nyt en oikein tiedä miten suhtautuisin tuohon ukon itsekkyyteen (kaikissa mahdollisissa asioissa). Historia on se, että minä suostuttelin sen lapsen tekoon. Voinko siis vaatia siltä jonkin asteista uhrautuvaisuutta, vai pitääkö minun nyt olla se vastuuntuntoisin osapuoli? mietin tässä että olisiko helpompi hoitaa yhtä lasta kahden sijaan (ts. olisiko helpompi elää vauvan kanssa kahdestaan ilman miestä).....

Hanskin mamma harmaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2004 klo 16:36 Äiskäpäiskä kirjoitti:
nyt en oikein tiedä miten suhtautuisin tuohon ukon itsekkyyteen (kaikissa mahdollisissa asioissa). Historia on se, että minä suostuttelin sen lapsen tekoon. Voinko siis vaatia siltä jonkin asteista uhrautuvaisuutta, vai pitääkö minun nyt olla se vastuuntuntoisin osapuoli? mietin tässä että olisiko helpompi hoitaa yhtä lasta kahden sijaan (ts. olisiko helpompi elää vauvan kanssa kahdestaan ilman miestä).....
Jossain mielessä ymmärrän miestäsi koska hän ei ole ollut vielä valmis lapseen. Hän on suostunut sun haaveeseen mut on saattanut joutua luopumaan jostain omistaan. Sitä en tiedä mitä tuolla itsekkyydellä tarkoitat mutta se saattaa juuri johtua siitä kun hän ei ole ollut valmis lapseen. Eli hän ei ole kiinnostunut esim. lapsen hoitamisesta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2004 klo 18:29 Hanskin mamma harmaa kirjoitti:
Jossain mielessä ymmärrän miestäsi koska hän ei ole ollut vielä valmis lapseen. Hän on suostunut sun haaveeseen mut on saattanut joutua luopumaan jostain omistaan. Sitä en tiedä mitä tuolla itsekkyydellä tarkoitat mutta se saattaa juuri johtua siitä kun hän ei ole ollut valmis lapseen. Eli hän ei ole kiinnostunut esim. lapsen hoitamisesta.
Itysekkyydellä tarkoitan sitä, että ei esim. koskaan mieti raha-asioita kuin omalta kantiltaan. Ei mua haittaa vaikka se menis tuolla "poikien" kanssa pitkin kaupunkia mutta kun ne tulee tänne joka ilta (eivät ryyppää aina). Olen sanonut että täällä on tällanen pieni vauva joka tarvitsee jonkinlaista rytmiä elämäänsä, mutta mies ei edes koskaan kysy että haittaako mua että ne sen kaverit tulee.

rita18
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.11.2004 klo 08:10 Äiskäpäiskä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2004 klo 18:29 Hanskin mamma harmaa kirjoitti:
Itysekkyydellä tarkoitan sitä, että ei esim. koskaan mieti raha-asioita kuin omalta kantiltaan. Ei mua haittaa vaikka se menis tuolla "poikien" kanssa pitkin kaupunkia mutta kun ne tulee tänne joka ilta (eivät ryyppää aina). Olen sanonut että täällä on tällanen pieni vauva joka tarvitsee jonkinlaista rytmiä elämäänsä, mutta mies ei edes koskaan kysy että haittaako mua että ne sen kaverit tulee.
tiiätkö? meillä ihan sama homma,äijän kaverit tulee meille ja on niinku kotona,kämppä muistuttaa kaatopaikkaa ku ne sit viimeistään tajuaa lähtee,tein itte jo yhelle äijän kaverille selväks et tää kämppä ei oo mikään päiväkoti. tää kyseinenäijä tuli aamulla ja lähti illalla, ja sitte sanoinki äijälle et jos tää tulee jatkumaan,ni heitän kaikki ulos jopa äijän kans! ainaki viikon on pysyny pois mutta saas nähä kuinka kauan tulee jatkuun nii net pysyy. eikä multakaan koskaan kysytty mitään et haittaako ku tulee,piti ite tehä selväks et haittaa..

rita18
]

[/quote]

kyllä mun mielestä mies on sillon valmis lapsen tuloon ku siihen kerta ryhtyy,minä kans meillä se joka vauvaa rupes vinkuun,enkä mä miehen mielipiteeseen voinu vaikuttaa jos se sano et sekin haluaa.. ja ku se oli varma että haluaa ni lapsen teko alotettin yhteisestä päätöksestä.

meillä kans vähän sama homma että minä se olin se joka enempi halus lasta, ja kun lopetin pillerit ja meni aika kauan enneku tulin raskaaksi niin jossain vaiheessa jo mies sanoki että jos nyt et tuu raskaaksi niin hanki ne pillerit takas. mut sitten tulin raskaaksi kuitenki. ja nyt mustakin tuntuu että en voi vaatia siltä osallistumista...

vähä ku meillä ennen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.11.2004 klo 13:02 sinttu kirjoitti:
meillä kans vähän sama homma että minä se olin se joka enempi halus lasta, ja kun lopetin pillerit ja meni aika kauan enneku tulin raskaaksi niin jossain vaiheessa jo mies sanoki että jos nyt et tuu raskaaksi niin hanki ne pillerit takas. mut sitten tulin raskaaksi kuitenki. ja nyt mustakin tuntuu että en voi vaatia siltä osallistumista...
Sun kirjoitus oli vähän niin ku meillä esikoisen jälkeen. Musta kans tuntu etten voi vaatia miestä osallistumaan täysillä kun itse lasta olin halunnut niin kovasti. Silloin juttelin yhden kaverin kanssa asiasta ja se sano et kyllä se mies siitä sulaa kun tenava liikkeelle lähtee. Ja niin meillä kävi, mies on nykyään tosi paljon mukana lapsen jutuissa ihan täysillä. Miesten ja varsinkin ihan nuorten isien on vaan vaikeampi toteuttaa isyyttään ihan vauvan kanssa.

Alkuperäiselle sanoisin et tee selväksi omalle miehelles ja sen kavereille et te ootte nykyään lapsiperhe jossa eletään niinku lapsiperheissä on tapana elää!!

Yhteistyössä