Vaateprobleema

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MargeSimpson
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MargeSimpson

Aktiivinen jäsen
28.03.2007
7 538
1
36
Tosi kiva taas yrittää löytää sopivia vaatteita netistä... Suoraan kaupoistakaan ei kyllä ole yhtään sen helpompi.
Hennesin vaatteista menee suunnilleen koko 38... Tai koko S. No Citymarketista ostin paidan kokoa M ja olikin aivan liian pieni |O Elloksen vaatteet taas meinaa tippua päältä, vaikka tilaa koon 34/36. Anttilasta ostin just caprit, koko L ja menee just ja just päälle. Mutta lastenosastojen housut kokoa 164 sopii hienosti :xmas:
Siis millä ihmeen mitoilla vaatteita tehdään?? Ois kiva ostaa vaatteita ilman että aina tarvitsee tunkea sovituskoppiin, mutta pakkohan se on, kun se on ihan sama mitä kokolapussa lukee :xmas:
Kaikenlisäks kun olen jopa 152cm "pitkä" kaikkia housuja saa lyhentää |O
Muilla samoja ongelmia? Mistä ostatte vaatteenne yleensä?

Eikös nettivaatekaupoissa ole kokotaulukot? Hennesillä ainakin on.

Mutta olen minäkin huomannut, että mitoitukset menee eri kauppaketjuilla ihan eri tavalla. Ei paljon kannata kokolappuja vilkuilla kun ostoksia tekee.

Oon muuten kaks ja puoli senttiä sua pitempi, joten lahkeiden lyhentäminen on tullut tutuksi. Omistan peräti kahdet housut, joita EI ole tarvinnut lyhentää. :whistle:

mun tarvis lihoo tai laihtua et mulle löytyis sopivaa vaatetta,oon just tasan prikulleen koko 39 :whistle: koko 38 on vartaloa nuoleva makkarankuori ja koko 40 just veemäisen löysä,roikkuu ja tippuu eikä istu päälle :| koot s-m-l menee kaikki,mut ei ikinä tiedä... mul on kaks lempparipaitaa joista toinen kokoo L ja toinen S,mut suurin osa M-koosta on isoja :o siis ihan ihmeellisiä noi vaatekoot!! |O tai sit mä vaan oon ihmeellisen kokonen :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja mimmali:
Kuulostaa siltä että sulla on pienet reidet ja peppu mutta ehkä iso yläkroppa?
Sillonhan koot voi olla eri alhaalla kun ylhäällä..

Ei, kyllä mulla takamustakin löytyy :whistle: sukuvikana oikeen kunnolla toppausta sielläkin :D monesti jää muuten sopivan näköiset farkut reisiin/takapuoleen jumiin :ashamed: siis vyötäröltä ois sopivat (sillon ennen tätä masua...) mutta kun ei mahdu housut pehvan yli :ashamed: sitten jos otan sellaiset mihin pehva sopii, onkin sitten vyötäröllä housuissa ihan liikaa ylimääräistä tilaa |O mä oon ihan muodoton :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja TheSimpsons:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmali:
Kuulostaa siltä että sulla on pienet reidet ja peppu mutta ehkä iso yläkroppa?
Sillonhan koot voi olla eri alhaalla kun ylhäällä..

Ei, kyllä mulla takamustakin löytyy :whistle: sukuvikana oikeen kunnolla toppausta sielläkin :D monesti jää muuten sopivan näköiset farkut reisiin/takapuoleen jumiin :ashamed: siis lantiolta ois sopivat (sillon ennen tätä masua...) mutta kun ei mahdu housut pehvan yli :ashamed: sitten jos otan sellaiset mihin pehva sopii, onkin sitten vyötäröllä housuissa ihan liikaa ylimääräistä tilaa |O mä oon ihan muodoton :ashamed:

mä oon 172cm pitkä ja mul on tosi pitkät jalat. jos housut on vyötäröltä sopivat,ne on liian lyhyet ja jos ne on pituudeltaan ja istuvuudeltaan hyvät,niin vyötärö on liian iso :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Eikös nettivaatekaupoissa ole kokotaulukot? Hennesillä ainakin on.

:whistle:

Joo mutta mä en sovi ollenkaan niihin taulukoihin :whistle: siis jos joku vyötärömitta on ok, niin lantionmitta on ihan pielessä. Ja hennesin vaatteethan on mitoitettu 168-172cm pitkille :xmas:

Minulla on samaa ongelmatiikkaa, ei housuissa niinkään mutta hameissa. Jos lantiolta on sopiva, vyötärö on ihan liian väljä ja pitää kurpata vyöllä kiinni. Kun sitten on näitä hameita, joissa vyötärö on semmonen suora, se ei passaa ollenkaan...

Tänä kesänä on aivan ihania mekkoja, jotka on leikattu vartaloa myötäileväksi - niiden kamalien babydollien lisäksi joissa näyttää lihavalta.. mutta olen raskaana.

Ihania mammavaatteita, niinkö?? Teineille ne on tehty! Mammafarkut on pillifarmut, nuolee reisiä, nilkkaan jää ryttyöahjetta, vatsan kohdalla sentään on ne isot kuminauhakaitaleet. Tai sitten on MATALAVYÖTÄRÖÄITIYSFARKUT - siis se mammavyötärö jää tuonne vatsan alle ?????!!!
Enkä tajua niiden kokomitoitusta. Vai olenko minä lihonut niin vietävästi? Lindex tai Kappahl, en enää muista kumpi. Koon 40 housut oli tiukat, vai oliko se koko 42 ? Normaalisti olen kuitenkin kokoa M / 38-40. Ja pituutta on 168 cm.

Ai niin.
Muutama vuosi sitten kokomitoitusta / taulukkoa muutettiin, koska mitoitus oli ns. vanhanaikainen ja tämän päivän naiset ovat erimallisia kuin naiset 30 vuotta sitten tai enemmän.

Nykynaiset ovat rintavampia. Vyötärö on "paksumpi", eli ei ole enää näitä tiimalasivyötäröitä eli lantion ja vyötärön suhde on pienempi. Ja sen huomaa näissä mitotuksissa, just hametta etsiessä. Nykynaiset on tasapaksuja. Minä olen vanhanaikaisen mallinen, mutta ei hätää, en voi keekoilla ja esitellä hoikkaa uumaani kun ei löydu semmosia vaatteita, säkkejä vaan.. ja nythän vaapun raskaana.

Alkuperäinen kirjoittaja väärän mallinen minäkin :
Minulla on samaa ongelmatiikkaa, ei housuissa niinkään mutta hameissa. Jos lantiolta on sopiva, vyötärö on ihan liian väljä ja pitää kurpata vyöllä kiinni. Kun sitten on näitä hameita, joissa vyötärö on semmonen suora, se ei passaa ollenkaan...

Tänä kesänä on aivan ihania mekkoja, jotka on leikattu vartaloa myötäileväksi - niiden kamalien babydollien lisäksi joissa näyttää lihavalta.. mutta olen raskaana.

Ihania mammavaatteita, niinkö?? Teineille ne on tehty! Mammafarkut on pillifarmut, nuolee reisiä, nilkkaan jää ryttyöahjetta, vatsan kohdalla sentään on ne isot kuminauhakaitaleet. Tai sitten on MATALAVYÖTÄRÖÄITIYSFARKUT - siis se mammavyötärö jää tuonne vatsan alle ?????!!!
Enkä tajua niiden kokomitoitusta. Vai olenko minä lihonut niin vietävästi? Lindex tai Kappahl, en enää muista kumpi. Koon 40 housut oli tiukat, vai oliko se koko 42 ? Normaalisti olen kuitenkin kokoa M / 38-40. Ja pituutta on 168 cm.

Joo Lindexin äitiysfarkut on aika mielenkiintoisia :whistle: mulla on yhdet kirpparilta ostetut, Lindexin mallia, koko 38 ja ihan liian tiukat. Kun taas sitten toiset Lindexistä ostetut koko 36 tippuu päältä :whistle:

Yhteistyössä