Väärä tuote nettikaupasta tilatussa paketissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ostaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Ostaja

Vieras
Tilasin eräästä ruotsalaisesta nettikaupasta muutamia tuotteita, ja tänään hain paketin postista. Pakkauslista/lähetyslista oli oikein, samoin sähköpostiini tullut lista tuotteista, niissä oli tuotteet jotka olin tilannutkin. Yksi tilaamani tuote kuitenkin puuttui, ja sen tilalla oli tuote, jota en ollut tilannut.

Jätänkö asian sikseen, vai otanko yhteyttä kauppaan? Voiko kauppa myöhemmin ottaa yhteyttä asiaan liittyen, mikäli en itse sitä tee?

No kai sä haluat sen tilaamasi tuotteen saada? Mä laittaisin sähköpostia firmalle. Kukaan firmasta tuskin ottaa sinuun yhteyttä, on aika epätodennäköistä että ne olisivat mistään huomanneet, että sulle lähti väärä tuote, kun pakkaaja on ollut huolimaton.

No oliko tämä väärä tuote aivan väärä? Tarkoitan siis sitä, että onko kyseessä ollut vahinko, tai ovatko vain "korvanneet" tuotteen esimerkiksi jollain paremmalla vastaavalla?
Jos on ollut aivan väärä tuote niin tottakai otat yhteyttä, jos vaikuttaa taas siltä, että tuotteesi on vain korvattu toisella, niin asian luultavasti kuuluukin olla niin :)

Riippuu tietysti aivan tuotteesta, eihän nyt mitään vaatetta voi korvata jollain toisella vaatteella :D

Alkuperäinen kirjoittaja kooäffä;29682775:
No oliko tämä väärä tuote aivan väärä? Tarkoitan siis sitä, että onko kyseessä ollut vahinko, tai ovatko vain "korvanneet" tuotteen esimerkiksi jollain paremmalla vastaavalla?
Jos on ollut aivan väärä tuote niin tottakai otat yhteyttä, jos vaikuttaa taas siltä, että tuotteesi on vain korvattu toisella, niin asian luultavasti kuuluukin olla niin :)

Mä en nyt ihan heti keksi, minkä tuotteen voisi tuosta vain korvata toisella kysymättä asiakkaalta ensin? :D

Alkuperäinen kirjoittaja kooäffä;29682784:
No jos on esim montaa eri pakkauskokoa. Asiakas on tilannut vaikka 30kpl pakkauksen ja laitatkin mukaan 50kpl pakkauksen, koska 30kpl pakkaukset ovat loppu. Tms

Aa joo, ei käynyt mielessäkään. Noinhan voi ihan hyvin tehdä. Mietin vaan, että kyllä mua nyppisi, jos joku päättäisi korvata mun meikit eri merkkisillä tai -sävyisillä "vastaavilla" :D

Näinkin voisi sanoa.

En mä ainakaan palauttaisi, jos se "väärä tuote" olis mun mieleeni. Tuskinpa siellä firmassa kukaan osaisi perään kysellä, mihin osoitteeseen se "joku X" vahingossa lähetettiin.. Kyllä se jää sen firman tappioksi, ja olet vain tyytyväisenä hissunkissun.

(Tiedän tapauksen, jossa oli ostettu vitriinikaappi, ja se ei ollut mikään Ikean malli, vaan oikeesti hieno ja hintava. Kotiinkuljetus kun tuli, niin niitä vitriinejä tuli 2! Vastaanottaja oli ihan hiljaa, ja aatteli katsoa, kuinka homma etenee.. Ei koskaan kukaan perään kysellyt, ja heillä oli sitten 2 vitriiniä yhden hinnalla. Sitä tarina ei kerro, missä kohtaa se virhe on tapahtunut ja kuinka sitä ei huomattu missään kohtaa.)

ja tosiaan jossain kohtaa se on yritykseltä ihan tarkoituksenmukaista, että juuri se tuote on lähetetty :)

Itsekkin olen tehnyt niin, että jos joku on tilannut todella suurella summalla, olen laittanut sellaista tuotetta 2kpl yhden sijasta, jota oikeasti saattaa tarvitakkin kaksi kappaletta, ihan vain kaupanpäälliseksi hyvästä tilauksesta. Vitriinikaupoissa tuskin tällaisesta kyse, mutta joissain pienemmissä jutuissa saattaa ollakkin, varsinkin jos jostain pienemmästä yrityksestä kyse, eikä mistään netanttilasta tms.

Tällaisessa yrityksessä se asiakas asio varmasti toistekkin :)

Minäkin sain kerran 25 euron arvoisen tuotteen tilalta 120euron arvoisen tuotteen, siinä oli sen halvemman tuotteen tarra oikean tuotetarran lisäksi ja siksi oli mennyt sekaisin. Oli siis täysin eri tuote. Palautin vääränä tuotteena sen, omatunto ei ois sallinut pitää sitä.

Itsellä käynyt juuri samalla tavalla, että väärä tuote tullut perille, mutta nyt olenkin ihastunut siihen ja haluan pitää sen. Tuote on myös kalliimpi. Ja nyt liike kysyy perään olenko saanut tuottee... Onko minun siis pakko palauttaa tämä?

Kävipä tänään itselläkin hassusti kun hain paketin postista, oli kotiteatteri muuttu täysin toisenlaiseen ja hinta näkyisi olevan 600€ kalliimpi kuin tilaamallani, en mielellään palauttaisi ja toivottavasti he sitä eivät voi periäkkään koska itse ovat laittaneet tulemaan.

Mulla on nyt ihan sama tilanne kuin AP:lla 21€ maksavan paidan tilalle sainkin 100€ maksavan hupparin ja yhdessä toisessa paidassa oli väärä koko. Lähetyslistassa ja sähköpostissa oli kaikki oikein eikä lukenut missään mitään että joku tuote olisi loppunut verkkokaupasta niin kuin ne yleensä ilmoittaa. Ja sivullakin näkyy vielä että tuotetta olisi varastossa. Varmaan täytyy palauttaa väärät tuotteet?

Yhteistyössä