Vääntäpääkäs nyt pph:t mulle rauatlangasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nirppurotta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nirppurotta

Aktiivinen jäsen
12.09.2005
1 132
0
36
paljonko esim. minä kunnallisena tienaisin, kun itsellä 1v5kk poika, josta siis saisin vielä kht:a. Sen verran nyt olen ymmärtänyt, että voisin oman muksun rinnalle siis ottaa 3 kokopäiväistä ja yhden puolikkaan. Eli paljonko tienaisin näistä kokopäiväisistä ja sitten puolipäiväisestä. Ja sihen päälle kulukorvaus? Ja tienaako kunnallisena paremmin kuin yksityisenä, koska yksityinen maksaa vielä yel:in, joka on kuitenkin paljon kuukausiansiosta?

itse olin kunnallisena puolvuotta, ennen kuin nyt elokuuna lussa pois..tänään alkoi äippäloma :) !
eli tosiaan pojastas saat sen kodinhoitotuen. sit täällä ainakin sai 330e/lapsi ja puolikkaasta sit tosta puolet!kulukorvausta en enää ulkoa muista.

Alkuperäinen kirjoittaja nirppurotta:
Muistaisin jostain aiemmasta ketjusta, että tuo kulukorvaus olis joku hiukan alle 4 euroa/lapsi. Onko se siis per/päivä vai kuussa tuo kulukorvaus?

juu tuo summa siitä varmaan päivää kohti muodostuu..mutt ase tulle täyai sen mukaan miten lapsi on teillä..
olisko ollut alle 5h niin 0,79s/pvä ja yli 5h 1,58e/pvä..sit lisäksi erikseen aamupala 0,58s, lounas 1,58 välipala 0,58!

noit asummia en tosiaan tarkkaa musita..mutta että saattaa olla 10-20 s heittoja

no lain mukaan 4 kokoaikaista..saa olla minkäikäsiä vaan ja sit sen puolikkan pitää olla eskari/ekaluokkailen ip hoitolainen..mutta mutta on enemmän sääntä kuin poikkeus että kunnat ovat tehneet omia sopimuksia (lakia vastaan) että se puolikaskin saa olla minkäikäinen vaan!
mutta liian monta pientä ei kannata ottaa..varsinkin jos haluaa käydä puistoissa tms ja sinne on jonkin verran kävelymatkaa.
Itselläni oli oma (joka oli tuona aikana 10kk-1v4kk) ja sit hoitolapset, 2, 2,5 ja 2*4v..!onneksi tuo 2v oli vaan muutamana päivänä vko.ssa niin silloin yleensä oltiin oamsssa pihassa..muttenkin oli kyllä aika vilinää välillä :D

Yhteistyössä