Väännä pätkä jotakin tunnettua biisiä omalle murteellesi/puhekielellesi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"Jos siä tahot niin, olen siulle joku aivan muu. Jos siä tahot niin, oon virhe joka tapahtuu. Jos sie tahot niin, tuun jouluks kotiin. Jos sie tahot niin, en enää lähe uusiin sotiin".

:D

Meillä tää menis: " Jos nää tahot nii, oon sulle joku aiva muu. Jos nää tahot nii, on virhe joka tapahtuu. Jos nää tahot nii, tuun jouluks kottii. Jos nää tahot nii, en ennää lähe uusii sottii."

Mikä aloitus, just tänään lauloin synnyinmurteellani Mamban p*skinta biisiä uhallani (kun se on niiiiin ärsyttävä tekorallatus).

Vielä on kessee jälellä, vielä tulloo kaaniita päeviä. vielä voet löötee ystävän, vielä tillaisuuven suat.

Kävin siellä. :D Käynti venähti kymmeneksi vuodeksiksi. "Kotoisin" olen paikkakunnalta, jonka naapurikunnassa puhutaan jonkin vanhan tutkimuksen mukaan kaikkein puhtainta suomea. Ja sekä äiti että isoäiti paljasjalkaisia paikkakuntalaisia. Siksi kai olin aika altis vaikutteille - omaa murretta ei ollut.

Mä osallistuisin, ellen olisi kotoisin naapurikunnastasi ;) Ainakin niin oletan, tosin aika monet natiivit siellä puhuvat sellaista pohjalais-savolaista sekamurretta.

Todos juntos ahora
tratar de aprender
como lo hacen hablando
los animales entre ellos.
¿cómo hace el perro? Vau Vau
y el gato? maullido
's culo? hi hi hoo hoo
la vaca? muuuuu ...!!!
la rana? cra cra
las ovejas? beee ...!!!
y el cocodrilo? ...
y el cocodrilo? ...

boh ..!!!

¿cómo el cocodrilo
no se sabe
dicen que comen demasiado
Nunca ponga su abrigo
con los dientes que la punción
que a menudo lloran

Sin embargo, cuando "es tranquilo como estoy cocodrilo? ...

:D :D Tää on lastenlaulu jota rallattelin lasten kanssa aamulla. Alunperin italialainen, nyt käännetty mun murteelle miten meil päin väännetään espanjaa.

Meillä tää menis: " Jos nää tahot nii, oon sulle joku aiva muu. Jos nää tahot nii, on virhe joka tapahtuu. Jos nää tahot nii, tuun jouluks kottii. Jos nää tahot nii, en ennää lähe uusii sottii."

Jos sie tahot nii, oon siulle aiva joku muu. Jos sie tahot nii, oon virhe joka tapahttuu. Jos sie tahot nii, tuun jouluks kottii. Jos sie tahot nii, en ennää lähe uussiin sottiin.

[QUOTE="böö";24426729]Mitä yhdest särkyneest sydämest, mitä se o väli, ku oles nii lätkäs, ett sinul riittä kunha tulee käymä edes sillo ku tykkää antaa paljo enemä ku sinä.[/QUOTE]

Siis vähemmä

Soot silikkii, mun sylissäni
Niinku lämpöönen vesi joka lainehtii
Yhyrestä puusta meirät veistettihin
Päästä varpaasiin.
Soot silikkii, mun sylissäni
Niinku lämpöönen vesi joka läikehtii
Sama virtaus, taivas ja maa
Toisensa kohtaa.

Yhteistyössä