Vaalit tulee siirtää syksyyn

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
TERO PEKKA SUVAKKI
Niin että jenkeissä ihan pressanvaalit pystyttiin käymään pahasta koronatilanteesta huolimatta. Suomen ollessa suhteellisen hyvässä koronatilanteessa kunnaalisvaalit on silti valtava ongelma?

Ai niin, mutta jenkeissähäb piti saada pahis pois ja hyvis tilalle. Täällä pitää siirtää vaaleja kun näyttää siltä, että pahikset voittaa ja hyvikset häviää. Näinhän se olikin
Jos ihmisiä jää pois uurnilta Korona-pelon takia, niin kyllähän se tulos saattaa olla vääristynyt. Itse en osaa arvioida kenen etu vaalien siirtäminen olisi. Osaatko sinä?

Toki on esitetty sellaisia arvioita, että esim. persut eivät piittaa koronasta niin paljoa, joten heihin tuo pelko ei vaikuttaisi samalla tavalla kuin. jonkun toisen puolueen jäseniin (Minä en osaa arvioida, että onko näin).

Ihan muuten mielenkiinnosta kysyn, että olitko sinä 2016 tai 2020 vaaleissa Trumpin puolella?
 
vierailija
Minä olen samaa mieltä, että vaaleja ei pitäisi siirtää, jos se vaan on mahdollista. Mutta jos asiantuntijat vahvasti ovat sitä mieltä, että pitäisi, niin sitten pakko siirtää. Poliittisesti vaalien siirto on nyt mahdollista, mutta en todellakaan menisi takuuseen, että se olisi esim. SDP:n etu. Persut saisivat vaan lisää vettä uhriutumismyllyynsä.

Itse äänestän joka tapauksessa ennakkoon.
 
Tottakait pitää kaikki muu laitetaan kiinni. Mut vaalit sitten pidettäisiin vaikka on kehotettu välttämään julkisia tilaisuuksia ja monet ei pääse koronassaan äänestämään. Pitää eka ratkaista miten karanteeni potilaatkin voi äänestää. Mitä persut pelkää jos ne siirretään?
Äänestys voidaan järjestää vaikka ulkotiloissa.
Demokratian kannalta on tärkeää, että äänestys hoidetaan ajallaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Ärsyttävä tyyppi
vierailija
Äänestys voidaan järjestää vaikka ulkotiloissa.
Demokratian kannalta on tärkeää, että äänestys hoidetaan ajallaan.
Ai et korona potilas kävelee kipeenä äänestämään ulos ja saa pahan keuhko kuumeen esim?. Esim sota aikana ne istui kuusivuotta jota kutsuttiin pitkäksi parlamentiksi. Nyt ollaan sodassa virusta vastaan. Ja äänestys myöhemminkin on demokraattista.
 
Äänestys voidaan järjestää vaikka ulkotiloissa.
Demokratian kannalta on tärkeää, että äänestys hoidetaan ajallaan.
Ihmisten terveys on tärkeämpi.


Tilanne on yksinkertaistettuna vastaava kuin jos ois tilanne että äänestyspaikka palaa ja viereinen sairaala myös. On kuitenkin vain yksi paloauto.


Ja ellet sitä tajua, että äänten kalastelu vie edustajilta aikaa tärkeämmästä, niin jopas. :S
 
Ai et korona potilas kävelee kipeenä äänestämään ulos ja saa pahan keuhko kuumeen esim?. Esim sota aikana ne istui kuusivuotta jota kutsuttiin pitkäksi parlamentiksi. Nyt ollaan sodassa virusta vastaan. Ja äänestys myöhemminkin on demokraattista.
Aina on sairaita, jotka eivät voi kyseisestä syystä äänestää. 2017 oli influenssa ja nyt korona.
 
Ihmisten terveys on tärkeämpi.


Tilanne on yksinkertaistettuna vastaava kuin jos ois tilanne että äänestyspaikka palaa ja viereinen sairaala myös. On kuitenkin vain yksi paloauto.


Ja ellet sitä tajua, että äänten kalastelu vie edustajilta aikaa tärkeämmästä, niin jopas. :S
Äänestys voidaan kyllä järjestää siten, että ihmisten terveys ei vaarannu sen kummemmin kuin kaupassakäydessä tai työpaikalla, jos se vaan halutaan järjestää. Tilanne ei ole ollenkaan sama kuin antamasi vertauskuva.

Minusta on hyvä, jos ehdokkailla ei ole aikaa kalastella ääniä, vaan teot puhuvat puolestaan.
 
Äänestys voidaan kyllä järjestää siten, että ihmisten terveys ei vaarannu sen kummemmin kuin kaupassakäydessä tai työpaikalla, jos se vaan halutaan järjestää. Tilanne ei ole ollenkaan sama kuin antamasi vertauskuva.

Minusta on hyvä, jos ehdokkailla ei ole aikaa kalastella ääniä, vaan teot puhuvat puolestaan.

En mä äänestystilannetta pelkää. Vaan sitä, mitä kaikkea tapahtuu ennen äänestyspäivää.

Tärkeämmät asiat jäävät, aivan varmasti, sivuun. Kalastelevat ne joka tapauksessa, on aikaa tai ei.
 
vierailija
Aina on sairaita, jotka eivät voi kyseisestä syystä äänestää. 2017 oli influenssa ja nyt korona.
Niin se oli sillon se. Nyt kun tiedetään että sairaallekin on saatava äänestysmahdollisuus ni sekin hoidettava. Ton koti äänestyksen yks ongelma oli et pitää olla yli 18v seurana myös. Ni suomessa paljon yksinäisii jotka ei saa sitä toista kaveria siihen. Voi olla että luin väärin.
 
En mä äänestystilannetta pelkää. Vaan sitä, mitä kaikkea tapahtuu ennen äänestyspäivää.

Tärkeämmät asiat jäävät, aivan varmasti, sivuun. Kalastelevat ne joka tapauksessa, on aikaa tai ei.
Korona ja sen hoitaminen on aika isossa roolissa tällä hetkellä. Mikäli sitä ei hoideta hyvin, on turha kalastella ääniä muullakaan tavoin.
 
Niin se oli sillon se. Nyt kun tiedetään että sairaallekin on saatava äänestysmahdollisuus ni sekin hoidettava. Ton koti äänestyksen yks ongelma oli et pitää olla yli 18v seurana myös. Ni suomessa paljon yksinäisii jotka ei saa sitä toista kaveria siihen. Voi olla että luin väärin.

Kotiäänestyksestä pitää ilmoittaa 6.4 mennessä ja omaishoitaja saa äänestää samalla niin halutessaan. Kotiin saapuu vaalitoimitsija sovittuna ajankohtana.
 

Yhteistyössä