Vaalien siirrosta nillittäjät !

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tässä on ollut vuosi aikaa valmistautua vaaleihin ja nyt ne perutaan ennusteiden mukaan. Onko siis rokotejärjestystä muutettu? Nimittäin vaalivirkailijat eivät ole rokotuslistalla etusijalla. Ainoastaan riskiryhmään kuuluva vaalivirkailija on saanut rokotteen, ja riskiryhmiin kuulumattomat eivät ehdi saamaan rokotetta kesäkuuhun mennessä hitaan rokotustahdin takia. Sitä ei tiedä kukaan, laskeeko tartunnut kesään mennessä. Virusvariantit voivat käyttäytyä täysin eri tavalla. Lisäksi aallot tulevat nyt tihemmin. Olemme jo kolmannessa aallossa, eika 2. ja 3. aallon välillä tartunnat menneet nollille.

En ole menossa vaalivirkailijaksi. Mene itse, jos asia kiinnostaa niin.
Persuilla on ollut vuosi aikaa varautua vaalien siirtoon, miksi ei ole varauduttu?

ja kyllä, kesällä voin mennä vaalivirkailijaksi kun olen silloin saanut molemmat rokoitteet ja vaalit pystytään järjestämään turvallisesti.
 
vierailija
Tämän tosiaan luulisi jo tänä päivänä olevan teknisesti mahdollista toteuttaa. Mutta ei se nyt tässä tilanteessa käden käänteessä käy, joten näillä mennään.
Olisi ollut aikaa tätäkin suunnitella kuukausia, sillä ei nämä vaalit yllätyksenä tulleet. Ja vahvan tunnustautumisen jälkeen menisi ääni tilastoihin ja pylväät olisi valmiit nopeasti.
Koronstestiinkin pääsee vahvalla tunnistautumisella ja voi varata itselleen sopivan ajan lab. valikosta.
Ei osata käyttää nykyisiä kaikkia helpottavia juttuja kuten nyt tämä äänestyskin.
 
Olisi ollut aikaa tätäkin suunnitella kuukausia, sillä ei nämä vaalit yllätyksenä tulleet. Ja vahvan tunnustautumisen jälkeen menisi ääni tilastoihin ja pylväät olisi valmiit nopeasti.
Koronstestiinkin pääsee vahvalla tunnistautumisella ja voi varata itselleen sopivan ajan lab. valikosta.
Ei osata käyttää nykyisiä kaikkia helpottavia juttuja kuten nyt tämä äänestyskin.
Mä en tykkää ajatuksesta että sais kotona äänestää. Mä tiedän mun miehen kans toistemme pankkitunnukset, ja monessa taloudessa sama asia. Yli 18-vuotiaat eivät ole myöskään aina kypsimmästä päästä, vaan pieni väärinkäytöksen riski on (siis ei nyt mun miehen ja mun kohdalla).
 
vierailija
Miksei voisi äänestää vahvalla tunnistautumisella pankkitunnusten avulla? Olisi helppoa, luotettavaa.
Olen tätä aiemminkin ihmetellyt.

Ja ihmiset, jotka ei sitä halua eikä pysty, voisivat äänestää entisin tavoin.
En jaksa uskoa, että olisin ainoa joka tätä tapaa olisi miettinyt tai ehdottanut.
Jotain estettä on olemassa, miksei ole jo toteutettu.
 
vierailija
Mä en tykkää ajatuksesta että sais kotona äänestää. Mä tiedän mun miehen kans toistemme pankkitunnukset, ja monessa taloudessa sama asia. Yli 18-vuotiaat eivät ole myöskään aina kypsimmästä päästä, vaan pieni väärinkäytöksen riski on (siis ei nyt mun miehen ja mun kohdalla).
Ja ihmiset, jotka ei sitä halua eikä pysty, voisivat äänestää entisin tavoin.
 
Ai vuosi sitten tiedettiin? Kun olet sanonut että vuosi on ollut aikaa.

miksi muuten et halua vaalivirkailijaksi? Mut kuitenkin haluat et muut terveytensä uhalla sinne ilmottautuu? Eikö olisi nyt hyvä näyttää mallia kuinka riskitöntä homma on.
Niin, on ollut vuosi aikaa miettiä, miten vaalit saataisiin terveysturvallisesti järjestettyä. En ole huomannut mitään hallituksen päätöksiä asiasta.

En ole koskaan ollut vaalivirkailijana, eikä tehtävä kiinnosta minua. Kesälläkin on riski saada tartunta. Siksi kannattaa vaalivirkailijoiksi ilmoittautuvien miettiä tarkkaan, voivatko osallistua.
 
vierailija
Niin, on ollut vuosi aikaa miettiä, miten vaalit saataisiin terveysturvallisesti järjestettyä. En ole huomannut mitään hallituksen päätöksiä asiasta.

En ole koskaan ollut vaalivirkailijana, eikä tehtävä kiinnosta minua. Kesälläkin on riski saada tartunta. Siksi kannattaa vaalivirkailijoiksi ilmoittautuvien miettiä tarkkaan, voivatko osallistua.
Niin, jos virkailijoita ei ole, ei voi äänestystä järjestää, olet siis mahdollisesti itse osasyyllinen vaalien siirtoon.
Miksi et halua että vaalit järjestetään?
Itse jo sanoin että voin osallistua
 
Niin, jos virkailijoita ei ole, ei voi äänestystä järjestää, olet siis mahdollisesti itse osasyyllinen vaalien siirtoon.
Miksi et halua että vaalit järjestetään?
Itse jo sanoin että voin osallistua
Olen jo vastannut, miksen toimi vaalivirkailijana. Eikä täällä kukaan usko, että sinä toimit vaalivirkailijana. Luulit ensin, että kyseessä on vaalitarkkailija :D
 

Yhteistyössä