Vaaleat vai tummat yhdistelmävaunut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harkintaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harkintaa

Vieras
Haluaisin hankkia vaaleansävyiset vaunut mutta mietityttää kuinka käytännölliset ne värinsä puolesta on, kun ei ole aiempaa kokemusta. Meneekö nopeasti nuhjuiseksi tai likaiseksi normikäytössä? Saako kankaita yleensä irti ja pestyä? Olisiko kuitenkin järkevämpää ostaa tummat vaunut joissa likakaan ei sitten näy, vaikka tylsemmät ovatkin väritykseltään...? Mielipiteitä kiitos! =)

2-vuotiaan äitinä en ostaisi valkoisia tai todella vaaleita yhdistelmiä. Kaikki ruskean/beigen ja harmaan sävyt on hyviä, niissä ei lika ja kura näy, tummissa taas näkyy. Meillä on khakivihreä/beiget rattaat ja olen niiden väriin todella tyytyväinen. Kerran olen pessyt jalkaosan päällisen ja etukaaren pehmusteen, muuten ei ole ollut tarvetta pestä kankaita. Myös istuinosan kankaat saa yleensä irti, mutta ei ehkä kovinkaan helposti.

Matkarattaat meillä on puna-mustat ja ne mustat osat näyttävät likaisemmilta kuin punaiset, eli se tummuus ei aina ole paras vaihtoehto.

Meillä Emmaljungan beiget. Olleet käytössä kolme vuotta, muutaman kerran on täytynyt pestä viimeisen vuoden aikana. Ja kaikki kangasosat siis lähtevät irti. Jalkaosassa toinen puoli on nahkaa (keinonahkaa?), joten kestää hyvin kulutusta ja rapakumppareita. Tummat vaunut ovat varmaan kesällä tosi kuumat, joten vaaleammat ovat siinä mielessä paremmat.

Meillä on ollut kohta neljä vuotta käytössä emmaljungan ceroxit, camo grey värityksellä, eili melko tummat harmaat joissa myös camo-kuviointia. Kankaita ei ole tarvinut pestä kertaakaan, joskus vaan harjannut irtohiekan jne pois ja pyyhkinyt tahrat kostealla rievulla. Kankaat on kestäneet tosi hyvin käyttöä, eikä ole olleet kesälläkään kuumat vaikka väri on tumma, varjossahan ne rattaat pidetään jos vauva siellä nukkuu, suorassa auringon paisteessa kuumenee vaaleakin vaunu :) Meidän rattaissa on vaaleanharmaita ja valkoisiakin kohtia kuvioinnissa, ja kuomun verhoilu sisäpuolelta on tosi vaalea, enkä ole huomannut vaaleidenkaan kohtien likaantuvan erityisemmin kun tarvetta pesuunkaan ei ole ollut :) Olen sitä mieltä että jos on laadukkaat rattaat ja joissa laadukkaat kankaat niin ne on helppo pitää puhtaana ja pinta hylkii likaa niin ettei jatkuvasti tarvii olla pesemässä vaikka olis vaaleakin väri :) Sinuna ostaisin rohkeasti sen mikä silmää miellyttää kun rataat tulee olemaan käytössä kuitenkin kauan ja niitä "joutuu" katselemaan :) ei sitten tarvii olla vaihtamassa rattaita sen takia ettei ulkonäkö miellytäkään..

Meillä on mustavalkoiset Hartanit ja ihan siisteinä ovat säilyneet, tosin vasta vuoden käytössä. Mielestäni vaunut ostetaan käyttöön eikä näyttely-esineiksi joten osta sellaiset vaunut jotka miellyttävät omaa silmääsi. :)

Me ostettiin melko vaaleat emmaljungat, koska kevätvauva tulossa. Ajattelin että pieni tukehtuisi tummiin vaunuihin kesähelteellä (toivottavasti niitä lämpimiä päiviä olis myös ensi kesänä) vaikka varjossa nukuttaisikin. Kaikki kangasosat pestävissä ja yritän mahd siististi niitä pitää.

Sitä olen tässä ihmetellyt kun en nykyään näe äitejä vaunujen kanssa kaupassa juuri koskaan. Itse ajattelin että se olisi kivaa ajan kuluttamista kun kävis vauvan kanssa lenkillä ja samalla kauppareissun heittäisi. Siksi ostettiin vaunut kunnon teräskorilla varustettuna, mahtuu hyvin ostokset kyytiin. Onko se nykyaikaa että autolla käydään aina kaupassa??

Osta vain sellaiset vaunut jotka miellyttävät silmää. Meillä on ollut vaaleat Emmaljungat ja hyvin ovat pysyneet siisteinä, ei olla edes pesty kankaita kuin kerran, vaikka ovat olleet jo 3 vuotta päivittäisessä käytössä kahdella lapsella. Ja tummistakaan en usko että ovat paljoa sen kuumemmat kesällä, jos on kuuma niin kyllä niissä vaaleissakin kuuma tulee, eikä niitä kuitenkaan suorassa auringonpaisteessa pidetä.

Me ollaan kyllä käyty vaunuilla kaupassakin, ja niin olen nähnyt muidenkin tekevän. Ehkä nimimerkille "vaunuilla kauppaan" ei vaan ole sattunut niin usein silmiin, jos asioit vaikka semmoisella alueella kaupassa jossa ei asu paljoa lapsiperheitä...? Isommat ostokset tosin mekin tehdään autolla kerran viikkoon, ei kyllä nelihenkisen perheen 3-4 isoa ostoskassia mahdu minkäänlaisten rattaiden koriin...

Yhteistyössä