Vaaleasta hiusväristä tulikin tumma?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä mitä mitä??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä mitä mitä??

Vieras
Mulla oli pohjalla vaaleahko punainen tukka ja värjäsin tumman vaaleaksi. Tummuus/vaaleusasteelta suurinpiirtein sama kuin aiempi hiusväri mutta halusin taittaa punaisen pois.
Paketin mukaan värin piti olla aavistuksen vaalentava, jopa ruskeista hiuksista piti tulla vaaleammat ilman värin poistoa, tummanruskeisiin suositeltiin värinpoistoa pohjalle jotta saisi paketin lupaaman värin.

Hiuksistani tuli kuitenkin HUOMATTAVASTI tummemmat kuin aiemmin siis aivan tummanruskeat. Miten se on mahdollista?? Ihan kiva väri, muttei todellakaan yhtään mitään sinne päinkään mitä piti tulla.

[QUOTE="Vieras";27781381]Tarkistitko että pakkauksen värituubissa ja pakkauksen kyljessä olevat numerot täsmää?[/QUOTE]

Tarkistin ja lopputuloksen nähtyäni tarkistin vielä uudestaan..

Ja punainen on kyllä vaaleissa sävyissä vaikea taittaa. Eli kovin vaalealla ei kyllä punaista saa pois taitettua. Ja tosiaan, ne esimerkki kuvat on värjäämättömään tukkaan tarkoitettu, väri ei vaalenna väriä.

En ole raskaana ja oma väri oli vaalea, vähän punertava, mutta kuitenkin selkeästi vaalea joten tumma väri oli tosi yllättävä kun tämäkin väri oli tarkoitus olla vaalea.

Hienosti kyllä taittu punainen pois ja ehkäpä tämä vaaleenee(=haalistuu) parin pesun jälkeen vähäsen. Näillä mennään, vaihtelu virkistää ja positiivinen asenna :)

Mikä värin numero oli? Olen ymmärtänyt, että mitä isompi eka numero, sen vaaleampi väri. itsellänikin on vaaleahko punainen tukka luonnostaan. Yleensä olen värjännyt 8-alkuisilla väreillä. 9-alkuinen väri kyllä vaalentaa hiuksiani niin että muutkin huomaavat.

Nyt ostin 7-alkuisen värin, kun lähikaupassa ei satunut olemaan tavallisesti käyttämiäni. Väri on Garnier Nutrisse - Nourishing Hair Colour Cream ( Light CopperRed - Peach Melba) 7.46. Ja hiukseni ovat nyt TODELLA tummat, viininpunaiseen vivahtavat. Mutta toisaalta tämä on ihan kivaa vaihtelua :D

Havainnollistaakseni mitä taphtui;
tämä oli väri:
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR1q3y-KLjy4t4qK54OWlKiTXxpE5wJOuQWfgsOREuqZD5ISyXDF-2E1jKo

tämä oli lähtökohta:
http://i295.photobucket.com/albums/mm145/Nenni_03/hivukset/IMGP1073_1.jpg

ja tämä oli tulos:
http://4.bp.blogspot.com/_EOn4jCr5diM/TI4ox9JYieI/AAAAAAAAG3o/mJNL-EEXv-w/s1600/k-hiukset.jpg

Onhan tän pakko olla jonkun muunkin mielestä edes aavistuksen outoa?

On se kyllä aika tumma seiskasävyksi, mutta jotkut värit vaan vetää tummemmaksi.

Seiska on usein todella hämäävä, niin nimeltään kuin paketin etukuvan perusteellakin, harvemmin tummanvaalea on yhtään vaalea ja lähes poikkeuksetta kuvassa on aivan liian vaalea tukka mallityttösellä.

Mullakin kävi yhden lorealin värin kanssa, taisi olla sarjan vaalein. Mulla vaaleat jo valmiiksi, eri merkillä tosin värjätty. Nyt kun värjäsin niin hiuksista tuli tummemmat, lähes luonnollisen näköiset, eli ei-minkään-väriset. Mäkin olen raskaana, voiko johtua siitä?

[QUOTE="lilli";27783223]voikohan muuten olla sama henkilö? kovasti etutukka ainakin venähtänyt värjäyksessä![/QUOTE]

Linkit nappasin netistä, en siis ole minä kyseisissä kuvissa. Jonka kuvittelin olevan itsestään selvyys ottaen huomioon että linkit on aivan eri lähteistä.

[QUOTE="vieras";27783240]On se kyllä aika tumma seiskasävyksi, mutta jotkut värit vaan vetää tummemmaksi.

Seiska on usein todella hämäävä, niin nimeltään kuin paketin etukuvan perusteellakin, harvemmin tummanvaalea on yhtään vaalea ja lähes poikkeuksetta kuvassa on aivan liian vaalea tukka mallityttösellä.[/QUOTE]

Piti vielä lisätä että itselläni ainakin tuo Nutrisse on pahimmasta päästä tummemmaksi vetäjä.

Vaaleanruskeaan kun laitoin 3 sävyn tummanruskean,niin päästä tuli täysin musta, edes valoa vasten hiuksia katsoessa ei näkynyt mitään ruskean vivahdetta.
Otan nutrisselta nykyään aina 2 astetta vaaleamman mitä haluan tuloksen olevan.

[QUOTE="vieras";27783267]Piti vielä lisätä että itselläni ainakin tuo Nutrisse on pahimmasta päästä tummemmaksi vetäjä.

Vaaleanruskeaan kun laitoin 3 sävyn tummanruskean,niin päästä tuli täysin musta, edes valoa vasten hiuksia katsoessa ei näkynyt mitään ruskean vivahdetta.
Otan nutrisselta nykyään aina 2 astetta vaaleamman mitä haluan tuloksen olevan.[/QUOTE]

Oisinpa tiennyt tän ennen kun aloin värjäämään..

Mä kyllä nyt lähden pesemään tän tukan josko se siitä muuttus kun oikein shampoolla hinkkaa. :D

Lopputulos näyttää aika normaalilta. Tuo laittamasi väri on 7 neutraali ja tuohon pohjaan lopputulos on ihan normaali. Väripakettien kuviin ei missän nimessä kannata uskoa, pohjaväri vaikuttaa lopputulokseen oleellisesti. Kylmät värit näyttää aina tummemmilta kuin lämpimät, värinvalinta tässä on mennyt pahasti pieleen.

Mutta hätä ei ole tämän näköinen, luultavasti väri vaalenee pesuissa huomattavasti. Laita hiuksiisi oliiviöljyä ja anna vaikuttaa, tämän jälkeen pese, pese, pese vaikka viisikin kertaa putkeen hiuksesi. Päälle kunnon hoitoaine.

Yhteistyössä