vaaleaa "rihmastoa" kakassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta loppuun palanut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta loppuun palanut

Vieras
Voiko olla muuta kuin kuolleita kihomatoja??? Meillä on taisteltu kihomatoja vastaan jo useita kuukausia. Mä olen niin loppu tähän! Viime viikolla otettiin vermox-tehokuuri, siis kolmena päivänä peräkkäin kaksi tablettia päivässä. Ja tänään pojan kakassa jälleen tuota vaaleaa rihmamaista tavaraa. Kakan pinnalla sitä en olisi nähnyt, mutta kun päästin vettä pottaan niin kakasta irtosi tätä "rihmaa". Vermox ei edes lopeta pepun kutinaa, vaan jatkuu siitä huolimatta. Mä en ymmärrä! Ollaanko me tuomittuja kärsimään noista inhoista loisista koko loppuelämämme? Poikaakin käy jo niin sääliksi. Vermoxia syöty niin monta kuuria etten perässä pysy, mutta oireet eivät tosiaan edes taukoa sillä. Itse uskon ettei vermox tehoa mutta kukaan muu mua ei kyllä usko. :( Olen kyllä niin ahdistunut tästä tilanteesta. Meni vähän ohi asian jo... voiko tuo rihma siis olla jotain muuta?? Eläviä matoja en nimittäin ole nähnyt niin siksi epäilen jo itsekkin.

kihomatoja.. joo pitää vaihtaa vuodevaatteet ja ja alusvaatteet päivittäin ja pyhhkeet jne. juuri sen takia kun niitä munia on joka puolella niin sitten ne vaan leviää!

lakanat on vaihtuneet päivittäin viimeiset 2 kuukautta, samaten pyyhkeet. Lelut on moneen kertaan pesty ja saunotetty. Alusvaatteet vaihdetaan kahdesti päivässä. Käset pestään hyvin saippualla ja usein!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Täällä huushollissa on siivottu hysteriaksi asti!! Samaten kädet ruvella liiasta pesemisestä! Siitä ei todellakaan ole kyse!!

Lapset raapii yöllä ja kädet käy suussa. Lapsille sellaset haalariyöpuvut, ettei pääse yöllä raapimaan siis.

Onko lasten kynnet leikattu? Joskus voi olla hankala riesa, vaikka tekisitte parhaanne. Voi myös olla, että jostain muualta kulkee teille ( esim. Hoidosta, koulusta tms. ). Itse aikanaan puhtaalla tyhjällä rusikulla ruiskutin lämmintä vettä lapsen peräaukosta illalla Wc-pöntöllä juuri ennen nukkumista. Jälkikäteen tytär on sanonut, että siitä oli paljon apua (huuhtoutuivatko munimaan saapuneet madot ja munat pois veden mukana? Tiedä häntä, mutta kutina helpotti. Jos olette Vermoxia syöneet, voisitte kokeilla Pyrviniä, jos ovat tulleet immuuneiksi ( ? ). Tsemppiä! Kurja vaiva kyllä!

voi ei,tsemppiä. kuulostaa kamalalle ruljanssille ja ällöttävälle. meillä oli syksyllä täitä ja niiden poissaaminen oli raskasta. varmaan tosiaan saavat kihomatoja uudelleen hoidosta, oletteko sanoneet sinne että tiedottavat anonyyminä madoista että kaikki antavat hoidon lapsilleen. toi on hirveetä ettei ne lähe pois vaik kuinka näkee vaivaa. tsemppiä!

Pojalla on haalariyöppi, sekä yövaippa. Ei siis pitäisi mitenkään päästä raapimaan edes yöllä! Meillä koko perhe kärsii tästä samasta vaivasta, kellään ei kutina lopu vermoxista. Itse aikuisena ihmisenä osaan todellakin varoa koskemasta edes nenääni ilman pesemättä käsiä. Siivousta on ollut jopa pakko vähentää koska mä en muuta täällä tehnyt pariin kuukauteen kuin siivosin aamusta iltaan, eikä mitään hyötyä. Nyt olen rajannut päivittäisen siivouksen vessan pesuun, ovenkahvoihin, vuodevaatteisiin ym. Eniten tässä ihmettelen sitä ettei oireet tosiaan häviä edes päiväksi vermoxilla. Sen takia epäilenkin etteivät siihen edes kuole. Kaikkeni mä olen tehnyt tän asian eteen, en enää tiedä mitä mä voin tehdä! Illoista on tullut kamalia kun itseä ahdistaa suunnattomasti, tätäkö se tulee olemaan, pelkkää matoa koko elämä. Alan olemaan niin loppu, monta kuukautta takana tätä jo. Vaikka vaiva on vaaraton niin se ei tällä hetkellä yhtään lohduta. =o(

Vaikka on vaaraton vaiva, niin onhan tuo tosi kiusallinen! Kannattaa kokeilla lääkkeen vaihtoa. Tsemppiä. Meillä ikinä ei tuollaista ole ollut mutta nyt jo kauhulla mietin mitä tulee olemaan mahd joskus...

Pyrviniä me ollaan myös popsittu kuin karkkia, ei auta. Poika on myös kotihoidossa, ja lähipiiri on hoidettu. Luulisi että jos uudelleentartunnasta kyse niin oireet taukoaisivat välillä. Lääkärit eivät usko lääkeresistenssiin. Infektiolääkäri mulle tosin sanoi että lääkkeiden teho on huono, mutta muuta lääkettä ei saa ellei labrakokein pystytä todistamaan matojen olemassaoloa. Me käytiin labrakokeissa, mutta negaa näyttivät kaikki. Kihomato-testithän ovat epäluotettavia, mutta kyllä mä ajattelin että edes yhdestä testistä saataisiin se positiivinen paperille.

Kynnet ovat lyhyet, siivottu on järjettömästi ja vähemmän järjettömästi, käsiä pestään usein ja hyvin, tehokuuria myöten kaikki kokeiltu. Mitä tässä enää voi? Ainoa mikä tulee mieleen on että yrittää saada lähetettä infektiotautien poliklinikalle. Mietin vaan miten sen saan kun kukaan ei usko että meillä niitä matoja voi vielä olla.

Voi surkeus. =o(

Miltäs se pojan pyllyreiän ympäristö vaikuttaa? Meillä oli vanhemmalla lapsella n vuosi sitten kihomatoja, kutisi ja ihan selvästi näin matoja. Syötiin koko perhe pyrvin kuuri ja oireet helpotti. Sitten vanhemmalla neidolla rupesi taas pyllynseutu punoittamaan, pikkareisa oli aina ulostesuttua ja ajoittain tuli ihan verta. Taas olin "näkevinäni" matoja (mutten ollut niin varma kuin ekalla kerralla) syötiin kuitenkin taas pyrvin kuuri. Oireet vaan jatkuivat ja käytiin lääkärissä niin lääkäri totesi että on sieni-infektio peräaukon suulla ja määräsi daktarin puuteria jolla tilanne rupesi sitten rauhoittumaan ja paranemaan. Sen jälkeen ei ole enää vaivannut.
Eli voisko olla kyse jostain muusta kuin kihomadoista?

Ihotautilääkärillä on käyty ja poissuljettu muut vaivat. Todella epätoivoiselta vaikuttaa. Kuitenkin koko perhe oireilee niin en osaa uskoa että kyse olisi muustakaan. Itsellä on bioteekin hiivakuurista ollut jonkin verran apua, mutta ei sekään ole oireita kokonaan poistanut. Ei tässä varmaan muu auta kun uusia tuo tehokuuri ja katsoa sitten tilannetta, kai sitä taas täytyy lääkäriin lähteä. Vaikka se tuntuu aivan tyhjänpäiväiseltä, rahaa senkun uppoaa tähän matorumbaan mutta tuloksia ei vain tule. :( Kaikki eivät uskalla meille tulla kyläänkään tartunnan pelossa, rajoittaa siis normaalia elämistäkin jo tämä vaiva. :(

Kuulostaa todella ikävältä. Onko teillä mitään mahdollisuutta lähteä jonnekin pariksi päiväksi ja tilata siivooja kotiin? Sellainen joka nuohoaisi ihan joka kolon. Ehkä kannattaa myös pestä pyykit liian kuumalla ohjelmalla? Heittää petivaatteet koko päiväksi pakkaseen?

No paras keino kihomatotartunnan katsomiseen on ihan tutkia peräaukko. Kihomadot näkyvät kyllä peräaukossa, kun peppua venyttää ja katsoo ihan reiän sisään. Eli katso iseltäsi esim. peilin kanssa ja lapselta iltamyöhäiseen kunnon valolla. Sit haet toisen lääkkeen vaan.

Tuohon kihomatovaivaan kun ei vaan muuta lääkettä ole saatavilla, ainakaan ilman sitä positiivista testitulosta. Ongelma onkin se että niitä eläviä en ole nyt edes nähnyt. Olen koittanut taskulampulla kurkkia pojan peppuun kun nukkuu mutta en ole onnistunut näkemään. Hänellä en itseasiassa ole ikinä nähnyt elävää matoa, vain kuolleita potassa. Itselläni olen nähnyt myös eläviä mutta nyt en pitkään aikaan. Jos vielä näen niin varmasti otan talteen ja vien labraan. Paperilla kuulemma pitää tulos olla ennenkuin saa niitä muita lääkkeitä, joiden saatavuus on ilmeisesti muutenkin huono. Noita pyrvineitä ja vermoxia on niin isot määrät syöty tässä kuukausien aikana, että säälittää tuo 3v poikani joka on lääkkeiden oton jälkeen aina todella kiukkuinen ym. lääke varmaan tekee huonon olon hälle.

Siivoojaa olen miettinyt mutta tulin siihen tulokseen että tuskin on hyötyä, olen niin paljon täällä siivonnut ihan kloritella, ja pojan lelut saunotettiin viimeksi niin kuumassa että osa suli.... hups. :D

Äkkilähtö etelään kuulostaakin hyvältä, ihan muutenkin. :) Miehen kun vielä sais suostuteltua. ;)

Tuohon kihomatovaivaan kun ei vaan muuta lääkettä ole saatavilla, ainakaan ilman sitä positiivista testitulosta. Ongelma onkin se että niitä eläviä en ole nyt edes nähnyt. Olen koittanut taskulampulla kurkkia pojan peppuun kun nukkuu mutta en ole onnistunut näkemään. Hänellä en itseasiassa ole ikinä nähnyt elävää matoa, vain kuolleita potassa. Itselläni olen nähnyt myös eläviä mutta nyt en pitkään aikaan. Jos vielä näen niin varmasti otan talteen ja vien labraan. Paperilla kuulemma pitää tulos olla ennenkuin saa niitä muita lääkkeitä, joiden saatavuus on ilmeisesti muutenkin huono. Noita pyrvineitä ja vermoxia on niin isot määrät syöty tässä kuukausien aikana, että säälittää tuo 3v poikani joka on lääkkeiden oton jälkeen aina todella kiukkuinen ym. lääke varmaan tekee huonon olon hälle.

Siivoojaa olen miettinyt mutta tulin siihen tulokseen että tuskin on hyötyä, olen niin paljon täällä siivonnut ihan kloritella, ja pojan lelut saunotettiin viimeksi niin kuumassa että osa suli.... hups. :D

Äkkilähtö etelään kuulostaakin hyvältä, ihan muutenkin. :) Miehen kun vielä sais suostuteltua. ;)

mä en usko että teillä on matoja jos noin paljon siivoat? vai siivoatko väärin-eli levität vaan niitä munia? meillä oli matoaikaan käsipyyhepaperit käytössä-ei pyyhe. ja munat irtoaa saippualla, ei käsidesillä.
kokeilkaas reilua kerrosta sinkkipastaa öisin peräaukolle, sillä hoidettiin ennenvanhaan.

Sinkkipasta on myös kokeiltu. Kertakäyttöiset käsipyyhkeet on käytössä, ja pestään saippualla ja vedellä. En ainakaan usko siivoavani väärin, kostealla pyyhin ja heitän rätin roskiin kun olen esimerkiksi pölyt pyyhkinyt. Itse vaan uskon ettei vermox tapa matoja. Pahinta on juuri se epäusko, on vaikeaa saada apua mistään jos kukaan ei usko että meillä voi vielä matoja olla. :( En vaan jaksaisi enää tätä, lokakuusta asti ollaan säännöllisesti syöty sekä pyrviniä että vermoxia. :(

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä