vaahtokarkki kuorrutteesta! + maidottomat kreemit :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kakku-täti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kakku-täti

Vieras
heip.. eli googlettelin tuossa tuota vaahtokarkki kuorrutetta joka tulee kakun päälle.. ja nyt vain haluaisin tietää, että voiko sitä pursottaa? monesti olen yrittänyt maidottomia kreemejä joita vois pursottaa, väsätä mutten ole niissä toistaiseksi kovin hyvin onnistunut.. tästä siis haluaisin kuulla lisää, ja jos jollain on jotain hyviä neuvoja noiden maidottomien kreemien tekoon niin antaa kuulua :) tarkoituksena olisi siis saada kakkuun pursotuksen kestävää kreemiä, ettei heti lässähdä.. kiitti :)

itse teen maidotonta suklaakreemiä (mutta jos kaakao ei käy niin voihan se olla sitten vaikka mansikkakreemiä mansikkamehusta tehtynä)
keitän laimetamattomasta ananasmehusta tms kiisselin ja vatkaan sen vatkatun maidottoman margariinin sekaan ja joukkoon kaakaojauhetta ja maidottomia suklaamuruja.
tarkkoja ainemääriä en muista mutta joku 0.5 dl ja margariinia (ja sokeria vähän maun mukaan) 100 g riippuen miten paljon tarvitset sitä täytettä. ehkä jos haluat kiinteämmän niin vähemmän kiisseliä mutta silloin taas se margariinin maku tulee esiin, mutta sitten kaakaojauhetta reilusti.
Jossakin tällä palstalla voisi olla tarkempikin ohje, muistelen kun aikanaa sovelsin maidottoman vaniljakreemin ohjetta ja tein siitä tuon suklaakreemin.

ainaki löytyy http://ebetys.com/blog/1418472/mansikkakakkua/
Cittareista löytyy nykyään (Amerikka-hyllystä) Fluffia. Vaahdosta ei tuu sellaista kuin kerma, mutta toimii pursotuksissa.

Mä olen itse tehnyt vaahtokarkkikuorrutetta ja se on kyllä kuin marsipaania, vaan vielä jotenkin kovempaa ja sitkeämpää. Sitä ei todellakaan olisi voinut pursottaa. Mutta eikös sen käyttötarkoitus olekin olla tönkköä jotta siitä voi leikellä kuvioita tai kuorruttaa vaikka koko kakun levyllä marsipaanin tapaan.
Kreemeistä ei ole kokemusta.

leipojan laittamalla sivuehdotuksellahan tuo alempi kakku oli vaahtokarssu kuorrute? eikö? jos sillä yrittää pursottaa, niin missä vaiheessa se kannattaisi tehdä? heti ennenks kovettuu?

Yhteistyössä