v####u palaa hermot! ton lapsen kanssa:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärtynyt äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärtynyt äippä

Vieras
uinka h##tin vaikeaa on syödä RUOKAA? mä en jaksa tätä. kotona ollessa koko päivän se syö aamupalan ja iltapalan :kieh: sama se mitä tarjoaa päiväruuaksi, mä tuun hulluksi katellessa tällästä kuukaudesta toiseen! :headwall: tiedättekö kohta mä tarjoan sille sen perhana jauheliha keiton a.iltapalana b.aamupalana c.päiväruokana d.iltapäivällä ja vaikka vielä seuraavana iltana, ENKÄ MITÄÄN MUUTA! jos se sitten oppisi syömään jotain kunnon ruokaa!

ei tähän taida mikään muu auttaa tää on ihan käsittämätöntä!!!

Ruokaa ei saa tuputtaa. Me ollaan käyty ravitsemusterapeutilla tytön kanssa, kun on laiha ja syö ajoittain tosi huonosti. On otettu kaikenmaailmain kokeetkin laihuuden takia (niistä ei löytyny mitään).

Mut juu ruokaa ei saa tuputtaa.

kuules lumihiutale:lapsi on 3v 8kk niin pitäis osata syödä!!! eikä vuositolkulla olla tollanen! onhan se hyvä sitten supernälkäisenä vetää hirveä annos iltapalaa ja aamupalaa niin jaksaa olla päivän syömättä :headwall: ihan oikeesti jos kakara syö hoidossa niin kyllä se täyutyy kotonakin syödä sitä RUOKAA. mä oon niin kyllästynyt

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kuules lumihiutale:lapsi on 3v 8kk niin pitäis osata syödä!!! eikä vuositolkulla olla tollanen! onhan se hyvä sitten supernälkäisenä vetää hirveä annos iltapalaa ja aamupalaa niin jaksaa olla päivän syömättä :headwall: ihan oikeesti jos kakara syö hoidossa niin kyllä se täyutyy kotonakin syödä sitä RUOKAA. mä oon niin kyllästynyt

Voisko sen lapsen vaihtaa, jos se on tollanen huono?

Otappas ny rauhallisesti
:hug:

ja ihan normaalia kotiruokaa tarjottu siitä 1v iästä lähtien. toisten lapset jättää joskus syömättä ruuan ja minun omani lähes aina. se on niin turhauttavaa. mä lopetan kohta kokonaan ruuan teon tai sitten tarjoan vain ruokaa,enkä mitään leipiä tms illalla

ja ihan normaalia kotiruokaa tarjottu siitä 1v iästä lähtien. toisten lapset jättää joskus syömättä ruuan ja minun omani lähes aina. se on niin turhauttavaa. mä lopetan kohta kokonaan ruuan teon tai sitten tarjoan vain ruokaa,enkä mitään leipiä tms illalla

Mene nyt sinne kokkikouluun nöyrästi vaan...

Ei oo tullu mieleen et vika olis sun ruuissa? jos kerta hoidossa syö?
Tai entä jos pienennät aamupalaa, niin päiävllä ruoka maistuu?

ei täälläkään syödä kovin hyvin.aina on tyttö ollu"liian laiha" neuvolatätien mukaan. kokemuksesta tiedän,että kys.henk. ei oikeastaan tiedä mitään!!!! vauvasta asti valitettu laihuutta ja plää,plää. pitäisi tytön kuulemma painaa enemmän kun äitikin on niin pyöreä!!? nyt tyttö täyttää 5v. kesällä ja pituus jotain n. 120cm ja 20kg. aina ollut hoikka ja pitkä, kuten isänsä ....isä 187cm ja 90kg. ja äiti 173cm ja 91kg. nykyään tyttö syö,kun on nälkä. mitään en tuputa enää. lapsilla se jännä puoli, syövät ihan varmasti kun kova nälkä tulee..:)

Tarjoa valmisruokia niin ei mene hermo kun turhaan on laittanu ruokaa lasta varten... ja ihan pieni määrä tosiaan vaan. Juu..juu...kohta naputtaavat siskot näppäri kuumana että kaikki kunnon äidit laittaa ruoan itse jne.jne. Mutta koirat haukkuu ja karavaani kulkee...niinhän se menee ;)

Mutta jos tarjoat valmis kiusausta/keittoa jne. niin pääsette "kotiruoan" makuun kotonakin. kun et oo nähny hirveesti vaivaa niin pysyt rauhallisempana ja lapsikin sen vaistoaa. Ruokailuhetki ei ole niin paineita täynnä...ilmapiiri rentoutuu. Ja jospa sitten lapsi alkaisi ryömäänkin paremmin...

Meillä tarjotaan ruuan yhteydessä leipää vain silloin, kun keittoa ruokana.Muuten ruokailu menee lapsella helposti lähes pelkäksi leivän syömiseksi. Ehkäpä ap:n kannattaisi kokeilla leivän pois jättämistä aterioilla niin menisi muuta ruokaa paremmin.
Ja siinä ruokailutilanteessa on viho viimeinen temppu aikuiselta ruveta komentamaan ja huutamaan. Kuka haluaa syödä niin, että joku raivoaa samassa ruokapöydässä?

Yhteistyössä