v...u, että mua ärsyttää.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tosikiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tosikiva

Vieras
olen hoitovapaalla ja mulla vakkarityö odottamassa sitten kun palaan työelämään. sain työtarjouksen ( eri työnantaja ), joka olisi osa-aikaisena, kyselin sitten työkkäristä asioita ja liitosta, niin en voi viedä lastani kunnalliseen päivähoitoon, jos menen töihin, koska minulla on jo työpaikka. eipä sitten noi työt onnistu, kun ei isä voi jäädä kotiin lapsen kanssa ( hän töissä myös )...vitutttaaaaa tommoset säädökset...

Siis onhan sulla mahdollisuus lopettaa hoitovapaa aikasemmin hyvin perustelluista sysitä ( yleensä raha kelpaa siihen syyksi ) ja mennä takaisin omaan duuniin ja tehdä sitä osittaisella hoitovapaalla siihen asti kun lapsi täyttää sen 3 vuotta.

Tuosta johtuu se ettei oikeen ole sopivaa pitää toista duunia odottamassa ja työnantajaa jännityksessä, tuletko ylipäätään enää koskaan takaisin. Ja tehdä hoitovapaa aikana toista duunia joka kuitenkin vastaa sitä omaa työaikaa lyhennettynä. Olipas taas vaikeesti selitettynä...

en voi myöskään viedä ykstyiselle enkä päiväkotiin, enkä palkata hoitajaa kotiin...mua olisi kiinnostanut tämä ala ja olisin halunnut kokeilla työtä. olisin voinut sen jälkeen tehdä päätöksen irtisanoutua vanhasta työpaikasta.

tota vaihtoehtoa en tiennytkään, kun juttelin tänään työsuojeluihmisen kanssa, ymmärsin, että en voi viedä ollenkaan hoitoon, vaan ainut mahis on se, että isä hoitaisi sitä....

Kotihoidon tukeen ainakin vaikuttaa vaan se että onko lapsi kunnallisessa hoidossa vai ei. Eli jos ei riittää kun joku sen lapsen hoitaa sinä aikana kun olet töissä, vaikka mummo tai naapurin täti.

Mutta kotihoidontuki kannattaa mielessään erottaa hoitovapaasta siksi että joskus voi olla " moraalisesti" väärin tehdä töitä toisen työantajan laskuun kun samaan aikaa oma työnantaja joutuu maksamaan sijaisen käytöstä sun virallisessa duunissa. Mutta sitä että kieltääkö sen joku laki, niin se on sitten eri juttu...

Yhteistyössä