V*tun päiväkoti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kowalski

Aktiivinen jäsen
14.07.2007
82 472
9
36
Pitkäänhän siellä jo homma toimikin...

Poika alkoi valittaa päänsärkyä, ja kun kurkkasin otsahiusten alle (ylikasvanut tukka, poika tahtoo rokkihiukset kuulemma...) niin sieltä löytyi verinaarmuinen ruhje, iso kuhmu ja mustelmaa - puolet otsasta on sen peitossa.

Kysyin, mitä on tapahtunut, ja poika kertoi "Eemelin" tehneen sen. Ei osannut kuitenkaan sen enempää täsmentää että missä tilanteessa hän päänsä oli loukannut.

No, soitin sitten päiväkotiin ja kysyin asiasta. Puhelimeen vastannut hoitaja ei tiennyt mitään, koska ei ollut tänään poikani ryhmässä, mutta vei puhelimen pojan lto:lle. Lto ei myöskään tiennyt mitään, ihmeellisesti kierteli ja kaarteli puhelimessa tyyliin "en oikeastaan tiedä kun en ollut paikalla, en nähnyt, tulin vasta myöhemmin, mutta kuulin jotain tai sitten en" - ja mainitsi "Eemelin" nimen myös. Kysyin, että olisiko paikalla ketään joka tietäisi, tai onko asiasta kirjoitettu vihkoon (pojan entisessä ryhmässä oli ainakin vihko, missä luki kaikki haaverit, poikkeukselliset tilanteet, jne) mutta ei kuulemma ole.

TAAS alkaa ärsyttää. Lasten kesken sattuu ja tapahtuu, mutta kyllä pk:n henkilökunnan pitäisi kysymättäkin kertoa vanhemmille jos on sattunut haavereita, ja viimeistään kysyttäessä osata vastata että miksi 4-vuotiaalla on puolet otsasta mustana ja ruhjeella. Mies haki pojan, ei huomannut mitään (otsatukka ja pipo edessä ) eikä hänelle kukaan aikuinen ollut sanonut mitään.

Poika itse kertoi hetken kuluttua tuosta puhelusta että "Eemeli" oli lyönyt häntä otsaan kivellä ja sitten vielä tönäissyt lankkuaitaa vasten. Ja hän kuulemma itki kovasti, eli täditkin ovat tietoisia tapahtuneesta.

Jokunen viikko sitten pojalla oli poskessa 5 cm pitkä ja aika pahan näköinen verinen naarmu. Yksi täti sanoi että se tuli siitä kun poika meni luvatta (painotti sanaa LUVATTA) pusikkoon. Toinen täti sanoi sen tulleen kun poika kaatui puskaan. Poika itse sanoi että "Jesse" tönäisi hänet täysillä puskaan (ja samaa sanoi naapurin lapsikin joka on samassa pk:ssa). Ja kun ystäväni haki omaa lastaan, hän oli kysynyt pojalta että mikä sun poskeen on sattunut, ja siihen eräs tädeistä oli sanonut kiireesti että poika pelasi jalkapalloa, meni hakemaan palloa puskasta ja kaatui. Otapa siitä(kin) sitten selvää...

Joo, mä oon huomannut samaa. Pojalla oli valtava kuhmu päässä, yksi hoitaja sanoi että kaatui kun otti lokerostaan tavaroita, toinen sanoi et juoksi ja kompastui, kolmas sanoi et tippui keinusta kun jumppasivat salissa. Poika 2v ei osannut itse kertoa. Ja mäkin tosiaan jouduin kysymään kuhmusta.

No voihan harmi :/ Kyllä päiväkodin pitäis tosiaan kysymättä tuollasista kertoa...

Likalla on pari haveria sattunu päiväkodissa.
Yks kerta oli poskessa naarmu kun oli laskenu liukumäestä mahallaan ja sit poski oli osunu maahan.
Toisella kertaa oli huulessa jälki kun hoitokaveri oli vahingossa liukurilla huitassu...

Pitää varmaan taas kertoa niille miten asiat kuuluu hoitaa :kieh:

Minä ja mies halutaan tietää miten lapsen päivä meni, ja oliko jotain poikkeavaa. Ilman, että täytyy soitella perään. Se ei voi olla liikaa vaadittu?!

Sille, että haavereita sattuu, ei tietenkään mitään voi vaikka sekin juuri nyt suunnattomasti v*tuttaa, koska asiasta ei mitään taaskaan sanottu tai tiedetty.

Alkuperäinen kirjoittaja a:
Selvitä asias päiväkodin henkilökunnan kanssa, eikä täällä palstalla missä ketään ei voi sanoa juuta eikä jaata kun ei tiedä asioiden oikeaa laitaa....

Kunhan kihisen kiukkuani tänne.

Pk on kiinni maanantaihin saakka. Selvitän asian kyllä maanantaina ja sitä myös lto puhelimessa sanoi: kysellään maanantaina mitä tapahtui.

Karmivaa tosiaan! Älä jätä asiaa tuohon, asioiden täytyy selvitä. Päänsärky viittaa aivotärähdykseen ja se ei ole pieni juttu. Ottaa päähän, tsemppiä sulle!

Miten pk:n henkilökunta voisi pyytämättä kertoa sinulle, jos eivät ole havainneet kyseistä episodia tämän Eemelin kanssa? Miksi lapsesi ei mennyt kertomaan aikuiselle jos häneen sattui?

Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
No voihan harmi :/ Kyllä päiväkodin pitäis tosiaan kysymättä tuollasista kertoa...

Yks kerta oli poskessa naarmu kun oli laskenu liukumäestä mahallaan ja sit poski oli osunu maahan.
Toisella kertaa oli huulessa jälki kun hoitokaveri oli vahingossa liukurilla huitassu...

Tottakai niitä havereita sattuu kun on paljon lapsia samassa pihassa/talossa. Niitä sattuu vaikka ois ihan oma äiti hoitamassa... ;-)

No munkin lapsi väitti eilen moneen kertaan, että "Leevi puraisi" häntä ja näytti kädessä olevaa haavaa, mikä kyllä muodon puolesta olisi sopinut puremajäljeksikin. Lapsi oli omien sanojensa mukaan itkenyt kovasti ja sitten Leevi oli pyytänyt anteeksi ja halannut häntä. Lapsella oli lisäksi pieni naarmu poskessa, kuin joku olisi raapinut. Lapsi kertoi tarinan moneen kertaan ja täysin vakaalla naamalla. Aamulla kun kysyin asiasta hoidossa, hoitaja naurahti, että haava oli tullut lapsen kompuroidessa kuraeteisessä ja leevi ei ole edes ollut hoidossa edellisenä päivänä. Lapsi siis keksi ihan omasta päästään tällaiset tapahtumat.

Oiskohan sinunkin lapsesi sepittänyt puolet tarinastaan ja jos kerran miehesikään ei ole huomannut mitään kun pipo ja hiukset ovat mustelman peittäneet, niin mitenkä ne hoitajatkaan olisivat mitään huomanneet.

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
Mä en ole kuullut kuin ylistystä päiväkodeista sun suustas. kuinka siellä kaikki toimii ja on niin loistavaa. ikävä tapaus mitä lapselle sattunut ja kukaan ei ole ollut asiasta tietoinen...

Tytön yksikkö on loistava, eikä tytön hoitajista ole koskaan ollut pahaa sanottavaa.
Poika oli aikaisemmin samassa yksikössä missä tyttö on nyt, ja se oli ihana paikka. Elokuussa siirtyi tuohon yksikköön missä nyt on, ja siellä kaikki EI ole aina toiminut ihan kuten pitäisi. Olen täälläkin kertonut ainakin siitä kun lapselle ei annettu välipalaa vaikka hoitopäivä kesti 16:45 asti. Tuolla menee välillä kaikki oikein hyvin, ja sitten tulee taas jotain ihmeellistä p*skaa.

Tasan tarkkaan asiasta ollaan oltu tietoisia, kun poikakin kertoi itkeneensä kovasti ja sen että täti vei hänet sisälle ja laittoi kylmän märän paperin otsalle.

Kyllä tuollaisista kuuluu automaattisesti kertoa!! Käsittämätöntä toimintaa.

Juuri puhuttiin miehen kanssa aiheesta eli siitä,
että kuopuksen päiväkodissa kukaan ei oikein puhu tai kerro mitään ellet itse aktiivisesti tiukkaa. Eikä oikein silloinkaan osata vastata...
Ja tota just mietittiin että kai ne edes sit kertoo, jos jotain "erikoista" tapahtuu.

Mutta ei näköjään siihenkään voi luottaa :/

Alkuperäinen kirjoittaja rew:
Miten pk:n henkilökunta voisi pyytämättä kertoa sinulle, jos eivät ole havainneet kyseistä episodia tämän Eemelin kanssa? Miksi lapsesi ei mennyt kertomaan aikuiselle jos häneen sattui?

Peesi.

Aina ollaan hyökkäämässä hlökuntaa vastaan, tokihan lapsi osaa itsekin suunsa avata jos on todella niin pahasti sattunut. Monesti lapsi muistaa omasta mielestä pienen asian vasta kotona ja äityy sitä sitten paisuttelemaan isommaksi kun huomaa äitiä kiinnostavan...

Alkuperäinen kirjoittaja rew:

Kyllä ne sen havaitsi. Lto mainitsi jopa "Eemelin" nimen puhelimessa, ja joku täti oli vienyt pojan sisälle ja hoitanut otsaa.

Ja ihan varmasti sälli oli itkenyt ja kertonut asiasta aikuiselle. Ongelmana onkin se, ettei aikuiset vissiin kommunikoi toistensa kanssa eikä informoi vanhempia.

Mun pojalla on kans usein ruhjeita millon missäkin...

Mä oon päiväkodissa ja pojallekin sanonut että lyö sit vaan takasin ja puolustaa itseään ku ei pk:n tädit saa sitä yhtä kiusaajaa (se on aina yks tietty poika joka tönii ja tyrkkii ) kuriin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hoitakaa lapset kotona. taas tämäkin todistaa sen ettei lapsen parhaaksi ole viedä niitä ylisuuriin päiväkotiryhmiin

Joo, mä lopetan koulun ja mies lopettaa työt....tuossa "ylisuuressa" ryhmässä on tällä hetkellä 15 lasta.

Mun poika kun oli noin 5-6 vuotias ja oli kaatunut tarhan pihalla ja lyönyt samalla nenän penkkiin ( siis penkin reuna iskeytyi alhaalta päin nenään ja tökkäsi nenää ylöspäin. Niin vaativat minua viemään pojan illalla lastenklinikalle tarkastukseen. Joten varmaan näin oli oikeasti tapahtunut, kun ei koitettu peitellä.

Alkuperäinen kirjoittaja o:
Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:

Tottakai niitä havereita sattuu kun on paljon lapsia samassa pihassa/talossa. Niitä sattuu vaikka ois ihan oma äiti hoitamassa... ;-)

Joo siis sattuu toki...
Ja miun tarkotus oli tuolla esimerkillä kertoa se että mie oon aina saanu tietää nuista havereista ilman erillistä kysymistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
Mä en ole kuullut kuin ylistystä päiväkodeista sun suustas. kuinka siellä kaikki toimii ja on niin loistavaa. ikävä tapaus mitä lapselle sattunut ja kukaan ei ole ollut asiasta tietoinen...

Tytön yksikkö on loistava, eikä tytön hoitajista ole koskaan ollut pahaa sanottavaa.
Poika oli aikaisemmin samassa yksikössä missä tyttö on nyt, ja se oli ihana paikka. Elokuussa siirtyi tuohon yksikköön missä nyt on, ja siellä kaikki EI ole aina toiminut ihan kuten pitäisi. Olen täälläkin kertonut ainakin siitä kun lapselle ei annettu välipalaa vaikka hoitopäivä kesti 16:45 asti. Tuolla menee välillä kaikki oikein hyvin, ja sitten tulee taas jotain ihmeellistä p*skaa.

Tasan tarkkaan asiasta ollaan oltu tietoisia, kun poikakin kertoi itkeneensä kovasti ja sen että täti vei hänet sisälle ja laittoi kylmän märän paperin otsalle.

vaihtuuko henkilökunta usein? yksikössä mättää joku jos ei homma toimi. johtaja vois ehkä katsoa peiliin. toi on vaan kiva jos jotain tulee ja päiväkodissa "salaillaan" asiaa :(

Yhteistyössä