V**tu ku pelottaa lähteä autoileen. Vaan pakko on... :/

lauantaipussi

Aktiivinen jäsen
29.04.2008
2 565
0
36
Jännittää jo nyt, yhen aikaan olis tarkotus lähteä ajaan 80km mutka... Pelottaa vaan niin paljon että alkumatkasta meinaan saaha jonku paniikkikohtauksen, ja tiedän jo odottaa sitä, niin varmastihan se paniikki iskee... :(

Ohi se yleensä menee yhtä nopeasti ku iskee päälleki, mutta se jännitys ennen sitä on v'ttu niin kamala että vältän ajoa mahd paljon. Joskus vaan on pakko...

kannattais ottaa tavaksi ajaa päivittäin vaikka vaan postilaatikolle ja takaisin. saisit kokemusta, eikä se ratin taakse meneminen jännittäis enää niin paljon.

Kauako sulla on ollut kortti ja onko tapahtunut jotain, miksi jännität ajamista niin paljon?

On tapahtunut jotain joskus, mutta siitä ei sen enempää.
En koe olevani vaaraksi, koska ajan maltillisesti ja rauhallisesti. Ei minusta tule mitään paniikissa kirkuvaa aivotonta kuitenkaan siellä tiellä... :whistle: Pysähdyn p-paikalle tms jos jännittää liikaa. Ja se jännitys yleensä sitten laukeaa ja matka jatkuu aivan normisti. Alku vain on yleensä tosi hankala... :(

Tiedän että pitäis vaan harjotella ja harjotella, sillähän siitä varmasti pääsisi yli.

Omasta kokemuksesta voin sanoa että ajamisen pelon voittaa vain ajamalla ja paljon =)
Useita vuosia sitten meillä oli vain 1 auto ja siitä syystä ajaminen jäi miltei kokonaan, kun olin lasten kanssa kotona.Siitä syntyi ajamisen pelko.
Kun hankittiin toinen auto ja kotivuodet osittain jäi taakse, niin tuli ajettua ja pelko hävisi =)

mä pelkäsin aikanaan ihan kamalasti koska mun ystävä kuoli auto-onnettomuudessa kun mä olin autokoulussa..
kortin ajoin ja sit meni melkein 5v ennenkun uskaltauduin kunnolla ajamaan (pieniä matkoja olin ajellut) ja mulle auttoi se, et oli aina sama auto käytössä. kun ajoin samalla autolla, opin tuntemaan auton ja se madalsi kynnystä niin että tänä päivänä ajelen vaikka millasilla vekottimilla :)
tsemppiä, been there done that, ei oo helppoo :)

mä ajoin samana päivänä ojaan, kun sain kortin. :snotty:

Kaiken hyvän lisäksi vanhempani EIVÄT olisi enää halunneet antaa autoa mun käyttöön. :/ Lopulta ajamisen pelko lähti sillä, että menin sellaiseen työpaikkaan, missä piti ajaa paljon asiakkaiden luo ym.

kannattas ehkä mennä bussilla tai pyytää jotai toista kuskiks.. jännittyneenä ratin takana oleva tekee helpommin ajovirheitä ja näin ollen on vaaraksi itselleen + muille liikkujille...

Alkuperäinen kirjoittaja Oggi ja torakat:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko sattunut joku onnettomuus?
Mulle on mutta ei yhtään pelottanut lähteä seuraavana päivänä ajamaan.

No okei. Olin aika lähellä kuolla eräänä yönä; itse en tosin ollut ratissa. Siitä on jäänyt aikamoinen kammo..

Mä ajoin joskus itse tieltä ulos.Auto lunastukseen.
Mutta mulle ei käynyt mitenkään,kiitos turvavyön.

Yhteistyössä