V****taa kun mies käyttää ehkäisyä:(

  • Viestiketjun aloittaja surullinen ap
  • Ensimmäinen viesti
surullinen ap
Ollaan nyt seurusteltu n. 8kk ja ehkäistään kondomilla, koska en tahdo hormonaalista ja lapsi saa tulla jos on tullakseen. Ollaan puhuttu asia sillai, että jos ehkäisy pettää ja sitä ei ajoissa huomata, että jälkiehkäisyä ei ehdi ja tulen raskaaksi, niin mies lupasi kantaa vastuunsa ja huolehtia musta ja vauvasta. Mulla on kyllä vauvakuume ja mies tietää sen, mutta ei tahdo lasta. Ikää mulla 25 ja miehellä 27, mut hangoittelee silti vastaan. Opiskelut ja plaaplaa, tunnettu vähän aikaa vasta, vaihto-opiskelu vuoden päästä ja ties mitä, huoh.

Ongelma on se, että kun se huolehtii ehkäisystä niin tarkasti, että vahingolle ei jää mahdollisuuksia. Edes yhtä vetoa ei paljaalla, vaikka olen vaivihkaa yrittänyt. Käytetyt kortsutkin vie aina mukanaan ja mun oviksen aikaan yrittää välttää seksiä:( Ärsyttää vaan jotenkin tosi paljon tuollainen. Kortsuja ei myöskään ikinä jätä esim. mun luo ja muutenkin kontrolloi ihan hysteerisesti. Rasittavaa. Onko "vahingolle" mitään saumaa.
 
xx
ei taida vahinkoa tulla. me laitettiin kondomi päälle vaan ihan yhdynnän lopussa ja kuukautisten aikana mentiin paljaalla alusta loppuun. 3v meni eikä lasta näkyny vasta sitten ku päästettiin sisälle muulloin ku kuukautisten aikana tulin raskaaks.

mutta kuule ehkä sun mies ei oikeesti haluu lasta ja sen takia huolehtiikin ehkäisystä. joten en menis tuos tilantees väkisin raskautta alkuun panemaan.
 
vieras
Tuli mieleen: oletko sanonut miehellesi, että haluaisit vauvan ihan hirveesti (rivien välistä tuntuu siltä)? Jos se ei halua lapsia nyt, ja sinä haluat, ja vielä toinen menossa ulkomaille? kohta, niin eihän sitä lasta tuu sitten vuosiin...
 
oikeus hoi
Mitäs sitten jos se mies jättäisi käytetyn kortsun sun luokse??? Kävisit roskiksesta hakemassa ja pumppaisit "lastit" sisään ja sanoisit hups kävipä vahinko??????? Toivottavasti mies tajuaa lähteä moisesta liitosta, ei ainakaan näytä luottavan suhun ollenkaan ja ihan syystä! Häpeä!
On sairasta tehdä lapsia väkipakolla miehelle joka niitä ei halua... ajattelt vain omaa napaasi. Jokaisella lapsella on oikeus olla haluttu molempien vanhempien puolelta.
 
.......
voi vittu.
miks sun pitää pakottaa se mies tekemään lapsi JOS SE EI YKSINKERTAISESTI HALUA!
Joo, 8 kk saattaa tuntua pitkältä ajalta mutta ei se ole. Olkaa yhessä vielä pari vuotta, niin kato sitten tekeekö mieli vauvaa.
Ja ihan tiedoksi vauva on vauva noin vuoden. Sitten tulee uhmaikä ja kohta murrosikä.
Oisko susta kivaa kun sua yritettäs koko ajan pakottaa tehä lapsi, vaikka et halua?
 
mahtis
Hmm, harmillinen tilanne:/ Jos mies on tosiaan valmis kuitenkin hyväksymään vahingon eli ei ole totaalisesti vastaankaan siis, sen elämä ei menis pialle jos tulisit raskaaksi, se kertoo paljon. Mä ehkä yrittäisin jotenkin salaa käpälöidä kortsuja, kun on esim. vessassa tai jtn. Eihän se reilua sinänsä ole, mutta jos on luvannut pitää huolta ja kuitenkin harrastaa seksiäkin. Sillon ottaa tietoisen riskin, että koita ny keksiä jtn. Voimia ja onnea:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mahtis:
Hmm, harmillinen tilanne:/ Jos mies on tosiaan valmis kuitenkin hyväksymään vahingon eli ei ole totaalisesti vastaankaan siis, sen elämä ei menis pialle jos tulisit raskaaksi, se kertoo paljon. Mä ehkä yrittäisin jotenkin salaa käpälöidä kortsuja, kun on esim. vessassa tai jtn. Eihän se reilua sinänsä ole, mutta jos on luvannut pitää huolta ja kuitenkin harrastaa seksiäkin. Sillon ottaa tietoisen riskin, että koita ny keksiä jtn. Voimia ja onnea:)
Siis et kai ole tosissas!!! Miehellä oli opiskelu ym. suunnitelmia ja seurusteltu vasta 8 kk. Ei silloin pidä halutakaan lasta. Ap on kai aika lailla painostanut ja tottakai mies nyt lupaa huolta pitää, jos vahinko tulee. Suurin osa miehistä varmaankin lupaakin, mutta ei reilua alkaa vehkeileen selän takana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mahtis:
Hmm, harmillinen tilanne:/ Jos mies on tosiaan valmis kuitenkin hyväksymään vahingon eli ei ole totaalisesti vastaankaan siis, sen elämä ei menis pialle jos tulisit raskaaksi, se kertoo paljon. Mä ehkä yrittäisin jotenkin salaa käpälöidä kortsuja, kun on esim. vessassa tai jtn. Eihän se reilua sinänsä ole, mutta jos on luvannut pitää huolta ja kuitenkin harrastaa seksiäkin. Sillon ottaa tietoisen riskin, että koita ny keksiä jtn. Voimia ja onnea:)
Ei se ole tietoinen riski.
Eikä se ole reilua eikä oikeutettua.

Tietoinen riski on sitä että kävelee kilparadalle samaan aikaan kun formula autot ajavat ohi.
Tietoinen riski ei ole sitä että "olettaa" jäävänsä auton alle kun poistuu asunnosta kävelylle.

Kummassakin noissa tapauksissa ihmiset 'tietävät' että riski on olemassa, mutta vain toisessa se on selkeästi 'tiedostettua'.

Elämä ei menisi pilalle jos tulet raskaaksi? Miksi ei?
Se että toinen sanoo ottavansa _vastuun_ jos vahinko tapahtuu ei tarkoita sitä että hän haluaisi lasta tai että hänen elämänsä/suunnitelmat eivät menisi pilalle.

 
kahden äiti
mikset voi suoraan sanoa että haluaisit nyt lapsen??
minä otin asian puheeksi ja sanoin että haluaisin tosi paljon lasta juuri nyt...
vaikka meillä oli ehkä asiat vähän toisin... yhdessäoloa oli jo 2,5v eikä mitään opiskeluja tms esteenä... mun mies ei ainakaan ollut aluksi ymmärtänyt että mun vauvahaaveet oli ihan aitoja... ja siksi oli sanonut ettei vielä lapsia....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pallas:
Tai mies ei haluakaan muuta kuin petikaverin.Sekin on mahdollista.Kun ei ole siteitä voi vaikka joskus häipyäkin
Ai että lapsi olisi sellainen side ettei voi häipyä? Aika järkyttäviä neuvoja ja kommentteja. Pitääkö niitä lapsia olla valmis tekemään vajaan vuoden seurustelun jälkeen???
 
mie
Todennäkösesti jäät "vahinkovauvan" kanssa yksin, jos meet tekemään sen ilman miehen lupaa. Mies ottaa ja jättää, koska ei ole valmis isäksi. Nooh, minulle ainakin on tärkeää, että lapsi kasvaa kummankin vanhemman kanssa...
 
no huh
Alkuperäinen kirjoittaja Pallas:
Tai mies ei haluakaan muuta kuin petikaverin.Sekin on mahdollista.Kun ei ole siteitä voi vaikka joskus häipyäkin
Ai että lapsi pitäisi tehdä, jotta saa miehen sidottua suhteeseen? Joo tosi tervettä ajattelua sulla...
 
haha
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Alkuperäinen kirjoittaja Pallas:
Tai mies ei haluakaan muuta kuin petikaverin.Sekin on mahdollista.Kun ei ole siteitä voi vaikka joskus häipyäkin
Ai että lapsi olisi sellainen side ettei voi häipyä? Aika järkyttäviä neuvoja ja kommentteja. Pitääkö niitä lapsia olla valmis tekemään vajaan vuoden seurustelun jälkeen???
mun mies häipyi vaikka meille tuli lapsi että se siitä siteestä :D
 
Oikeesti
Aattele nyt järjellä... älä tunteella! Ootte vielä nuoria ja seurustelleet vasta vähän aikaa. Tutustukaa, eläkää, nauttikaa rauhassa.. kiireettä. Kyllä te vielä ehditte. Lapsen hankkimiseen pitää olla molempien osapuolien suostumus (jos sitä ylipäätänsä voi etukäteen suunnitella).. epärehellisyydellä ja vehkeilyllä ei saa mitään hyvää aikaan. Ole onnellinen, että kumppanisi on huolellinen ja vastuunsa tunteva mies. Hanki itsellesi jokin muu hoivaamisen kohde, esim. lemmikki, naapurin/sukulaisen/ystävän lapsi, mene vapaaehtoistyöhön auttamaan apua tarvitsevia... vaihtoehtoja on. Tsemppiä teille! :)
 
nojaa
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Alkuperäinen kirjoittaja Pallas:
Tai mies ei haluakaan muuta kuin petikaverin.Sekin on mahdollista.Kun ei ole siteitä voi vaikka joskus häipyäkin
Ai että lapsi olisi sellainen side ettei voi häipyä? Aika järkyttäviä neuvoja ja kommentteja. Pitääkö niitä lapsia olla valmis tekemään vajaan vuoden seurustelun jälkeen???
No riippuu, ap:n tapauksessa vois ollakin ku asiasta on selvästi juteltu ja mies on hyväksynyt vahingon. Vuosi on muuten aika pitkä aika... ei sillä et kaikkien tarttis, mutta en mä enää vuoden jälkeen näe suurempia esteitä.
 

Yhteistyössä