V-pen kuuri+kurkkukipu..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaus

Vieras
Olin koko viime viikon kuumeessa sekä kurkkukivussa, en pystynyt nieleskellä mtn. Kävin loppuviikosta lääkärissä, määräsi antibiootit angiinaan. Olen nyt siis syönyt 6päivää, ja 4 päivää vielä syömättä. Kuume on laskenut noilla, ja nieleskelykipu helpottanut jonkinverran...

Mutta, kurkkukipu vaivaa edelleenkin.. ja buranaa joudun syömään useita päivässä, koska en pysty edelleenkään nieleskelemään kivuitta. Kipu ei kuitenkaan ole niin kovaa kuin viime viikolla,vaikka kovaa on edelleenkin. Öisinkin herään ottaa särkylääkettä. Milloin antibiootit alkavat vaikuttaa? Menisittekö milloin uudestaan lekurille?

Olen lukenut kauhuskenaarioita netistä mm. kurkkupaiseesta sun muista.. ja pelottaa kauheesti et mulle tulee moinen, voiko sen tunnistaa mistä?

Viimekesänä, mulla määrättiin angiinaan samaa lääkettä ja söin kymmenen päivän kuurin. lopussa oireet helpotti, mut parin päivän päästä sama vaiva jatkui. Angiina palasi takaisin. Sain jotain Kef(-alex tai -exin), kymmenen päivän kuuri sitä auttoi. Yksityisellä kurkkulääkäri kertoi, että nykyisille taudeille ei meinaa penisilliini tehota.

kiitti vastauksesta. Ehkä syön kuurin loppuun ja painun vasta ens viikolla lääkäriin:). Ja kärsin näist kivuista,ja särkkärin voimalla elelen. Ainakaa ei terveyskeskuksessa ihmetellä et miks mä sinne nyt jo meen,vaik kuuri kesken:p

Meillä lapsella alkoi ko. lääke vaikuttaa heti ekan annoksen jälkeen, alkoi siis taas syömään. Vaikea sanoa lapsesta ja varsinkin toisen puolesta, mutta aikalailla parin päivän jälkeen oli syömisten suhteen normaali.

Ottiko ne ollenkaan nieluviljelyä, jos se on virusperäinen ei siihen nappulat auta.
Täällä on muutamalla muullakin palstalaisella muistaakseni ollut kovaa ja pitkään kestänyttä kurkkukipua.
Toivottavasti paranee pian kuitenkin.

Yhteistyössä