Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen kyllä kokenut kalliiksi.Mieluummin sillä 2 e salaattipussilla ostan jauhelihaa..kurkkua ja tomaattia meillä kyllä syödään.Ale:sta ostan myöskin paljon liha+kanatuotteita.Keitän paljon itse ja ravintoloissa käydään tooosi harvoin.Kerrotko esim mitä olet tällä viikolla laittanut ruuaksi aterioilla?Jaahas,täytyy kai oikein alkaa pitää kirjaa,mihin se raha häviää..
Alkuperäinen kirjoittaja hh:
Kauppaan teillä menee aika paljon. Mun mielestä siis. Meillä on myös nelihenkinen perhe, kaksi alle kouluikäistä lasta kotihoidossa. Meillä menee ruokakauppaan n. 400-450?/kk eikä todellakaan säästetä välttämättömissä. Teen kaikki ruuat itse ja suosin kauden kasviksia ja erilaisia tarjouksia. Teen myös pakkaseen isompia satseja, joita lämmitellään myöhemmin.
Mielelläni kerron, kuluneen viikon aikana meillä on syöty:
Keskiviikkona 7.10. Perunamuusia ja kokonaisena paistettua kanaa
Torstaina 8.10. Edellispäivältä jääneestä kanasta tein keiton.
Perjantaina 9.10. Kirjolohesta tein kalalaatikkoa (2kg perunasipulia)
Lauantaina 10.10. jatkettiin kalalaatikolla ja iltapäivällä tein sianlihakastiketta + muusia
Sunnuntaina 11.10. syötiin kastikkeen loput ja iltapäivällä tein ison makaroonilaatikon.
Maanantaina 12.10. syötiin makaroonilaatikkoa.
Eilen tiistaina 13.10. tein tuorepastaa ja naudanlihakastiketta.
Tänään keittelen kaalilaatikkoa, jota syömme todennäköisesti huomennakin. Perjantaina syömme kalakeittoa. Lauantaina menemme ruokaostoksille, joten silloin päätetään sitten uudet eväät.
Pyrin siihen, että käymme ruokaostoksilla kerran viikossa ja minulla on aina tulevan viikon ruokalista mietittynä. Ostan ruokaa arvioiden kahdeksalle päivälle, koska toisinaan tulee syötyä enemmän, ettei riitäkään useammaksi syöntikerraksi.