V*****AA TÄMÄ AINAINEN RAHATTOMUUS!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermona

Vieras
Maksan omia lainoja joka kuukausi,auto + remontti yht 400 e,siihen lisäksi ruokalaskut,puolet yhteisistä sähkö,vesi,ym.juoksevat laskut niin aina tili jo puolessakuussa huutaa tyhjyyttään!!Mä en kestä tätä köyhyyttä enää!!Tiliä saan kerran kk noin 1500e siis käteen,ja mihkään ei riitä...Mies hoitaa talon lyhennyksen ja päivähoitomaksut ja puolet näistä juoksevista laskuistamme.Perheessämme on 2 alle kouluikäistä lasta lisäksi.Ruuassa jo säästetään minkä voidaan.Pitääkö tässä kohta mennä itteensä kaupalle tuonne cityyn vai mikä auttas..

Ootteko koskaan kysyneet, voisiko lainoja yhdistää yhdeksi isommaksi. Siitä menisi pienempi summa kuin monesta erillisestä ja säästäisitte todennäköisesti koroissakin.

Laittakaa kaikki laskut pinkkaan ja kuitit ostoista. Miten niitä juoksevia kuluja on niin paljon? Ei meillä ainakaan ole ollut sen jälkeen kun oikein alleviivaten käytiin kaikki läpi ja tajuttiin, paljonko rahaa "hukkuu" siinä sivussa eli kun tulee ostettua sitä ja vähän tätä ja tilattua tuo kiva lehti ja toi myös ja toikin on kiva.

Entän puhelinlaskut? Onko teillä paketit tai muuten vastaako liittymät käyttöä? Nettiyhteys? Sähkölasku, vuotaako laitteet tai viekö joku laite tyhjillään turhaa?

Niinpä. Onhan se pakollinen köyhäily pitemmän päälle raskasta. Se vaan jotenkin liittyy luontaisena jatkumona siihen palstakulttuuriin, jossa lapset tehdään nuorina ja ilman hyvää ammattia ja tuottavaa työpaikkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niinpä. Onhan se pakollinen köyhäily pitemmän päälle raskasta. Se vaan jotenkin liittyy luontaisena jatkumona siihen palstakulttuuriin, jossa lapset tehdään nuorina ja ilman hyvää ammattia ja tuottavaa työpaikkaa.

noh, eipäs yleistetä. lapsi yli kolmekymppisenä, kouluja on käyty, mut silti ne rahat vaan hupenee...

ehkä noin 500-600e/kk.Ja tällä hetkellä kotona syövät joka aterian koko perhe,koska mies on poissa työstä.Lisäksi meille tulee aku ankka,7-päivää lehti ,puutarha-lehti ja sanomalehti.. hmm..no siinä olisi kyllä karsimisen varaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Huh:
johan on sit menot... Paljon sulla menee sit kauppaan???

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

noh, eipäs yleistetä. lapsi yli kolmekymppisenä, kouluja on käyty, mut silti ne rahat vaan hupenee...

No aatteles, että olisit tehnyt sen tenavan 18 vee ikäisenä ja senikäisen elämänkokemuksella ja -hallinnalla täytyisi taloutta pyörittää ja lasta kasvattaa... :) Puhutaanko sun kohdalla todellakin köyhäilystä?

Kauppaan teillä menee aika paljon. Mun mielestä siis. Meillä on myös nelihenkinen perhe, kaksi alle kouluikäistä lasta kotihoidossa. Meillä menee ruokakauppaan n. 400-450?/kk eikä todellakaan säästetä välttämättömissä. Teen kaikki ruuat itse ja suosin kauden kasviksia ja erilaisia tarjouksia. Teen myös pakkaseen isompia satseja, joita lämmitellään myöhemmin.

Teitähän on perheessä 2 maksajaa !
Minä maksan 2000 netolla asuntovelkaakin jo 800 ja siihen kaikki muut laskut päivähoidosta pitkiin työmatkoihin. Ja suprise...jää säästöönkin ihan kivasti.
Mutta joo...luulisin sun pärjäävän. Voimia kuitenkin ja uskoa että asiat järjestyy.

Sä saat siihen lisäx elatusmaksut,mikäli luen viestiäsi oikein..että kyllä sitä sitten tolla tilillä pärjääkin..Joo,työmatkatkin täytyy ite kustantaa,joka sitten loppuverotuksessa hyväksytään.

Alkuperäinen kirjoittaja Oho:
Minä maksan 2000 netolla asuntovelkaakin jo 800 ja siihen kaikki muut laskut päivähoidosta pitkiin työmatkoihin. Ja suprise...jää säästöönkin ihan kivasti.
Mutta joo...luulisin sun pärjäävän. Voimia kuitenkin ja uskoa että asiat järjestyy.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sä saat siihen lisäx elatusmaksut,mikäli luen viestiäsi oikein..että kyllä sitä sitten tolla tilillä pärjääkin..Joo,työmatkatkin täytyy ite kustantaa,joka sitten loppuverotuksessa hyväksytään.

2000 on sekä palkka, lapsilisä ja elarit. Koko summa jolla perhettä yksin elätän. Matkakuluissa on omavastuu 500 ja eipä se muutenkaan kannata, mutta pakko mikä pakko ! työni on niin upeaa.

Olen kyllä kokenut kalliiksi.Mieluummin sillä 2 e salaattipussilla ostan jauhelihaa..kurkkua ja tomaattia meillä kyllä syödään.Ale:sta ostan myöskin paljon liha+kanatuotteita.Keitän paljon itse ja ravintoloissa käydään tooosi harvoin.Kerrotko esim mitä olet tällä viikolla laittanut ruuaksi aterioilla?Jaahas,täytyy kai oikein alkaa pitää kirjaa,mihin se raha häviää..

Alkuperäinen kirjoittaja hh:
Kauppaan teillä menee aika paljon. Mun mielestä siis. Meillä on myös nelihenkinen perhe, kaksi alle kouluikäistä lasta kotihoidossa. Meillä menee ruokakauppaan n. 400-450?/kk eikä todellakaan säästetä välttämättömissä. Teen kaikki ruuat itse ja suosin kauden kasviksia ja erilaisia tarjouksia. Teen myös pakkaseen isompia satseja, joita lämmitellään myöhemmin.

kysyn,että paljonko maksat päivähoitomaksua 2 lapsesta yh:na?

Alkuperäinen kirjoittaja oho again:

2000 on sekä palkka, lapsilisä ja elarit. Koko summa jolla perhettä yksin elätän. Matkakuluissa on omavastuu 500 ja eipä se muutenkaan kannata, mutta pakko mikä pakko ! työni on niin upeaa.

Olen kyllä kokenut kalliiksi.Mieluummin sillä 2 e salaattipussilla ostan jauhelihaa..kurkkua ja tomaattia meillä kyllä syödään.Ale:sta ostan myöskin paljon liha+kanatuotteita.Keitän paljon itse ja ravintoloissa käydään tooosi harvoin.Kerrotko esim mitä olet tällä viikolla laittanut ruuaksi aterioilla?Jaahas,täytyy kai oikein alkaa pitää kirjaa,mihin se raha häviää..

Mielelläni kerron, kuluneen viikon aikana meillä on syöty:

Keskiviikkona 7.10. Perunamuusia ja kokonaisena paistettua kanaa
Torstaina 8.10. Edellispäivältä jääneestä kanasta tein keiton.
Perjantaina 9.10. Kirjolohesta tein kalalaatikkoa (2kg perunasipulia)
Lauantaina 10.10. jatkettiin kalalaatikolla ja iltapäivällä tein sianlihakastiketta + muusia
Sunnuntaina 11.10. syötiin kastikkeen loput ja iltapäivällä tein ison makaroonilaatikon.
Maanantaina 12.10. syötiin makaroonilaatikkoa.
Eilen tiistaina 13.10. tein tuorepastaa ja naudanlihakastiketta.

Tänään keittelen kaalilaatikkoa, jota syömme todennäköisesti huomennakin. Perjantaina syömme kalakeittoa. Lauantaina menemme ruokaostoksille, joten silloin päätetään sitten uudet eväät.

Pyrin siihen, että käymme ruokaostoksilla kerran viikossa ja minulla on aina tulevan viikon ruokalista mietittynä. Ostan ruokaa arvioiden kahdeksalle päivälle, koska toisinaan tulee syötyä enemmän, ettei riitäkään useammaksi syöntikerraksi.

muakin alkoi v*tuttaa sama asia joskus. Menin sitten takaisin opiskelemaan, kun ei tolla yo-merkonomin paperilla saanut tarpeeksi rahaa elämiseen. Onnistui oikein sutjakasti aluksi pari vuotta avoimessa yliopistossa, iltaisin luennot ja niitäkin harvoin, lähinnä itsenäistä opiskelua joka onnistuu perheen ja työn ohessa jos tahtoa riittää. Sitten opiskelin hetken täyspäiväisesti --> muutama vuosi tiukilla, sekä ajan että rahan kanssa, niin tulos oli kyllä kiva: Rahaa jää elämiseen ja muutenkin teen sitä mitä haluan, et kitkuttele.

Suosittelen siis tekemään asialle jotain valittamisen sijaan.

Meillä syötiin tänään päiväysvanhaa nuggettia(alesta),perunamuusia,itse tehtyä) ja makkarakastiketta joka oli pakko syödä pois ettei mee vanhaksi.Muusia tein ison satsin,siitä riittää 2 syöntikerraksi,ja varmaan paistan sen kanssa kananmunia.Jaahas..huomisesta ei tietoa ja kaappi ammottaa tyhjyyttään.

Mielelläni kerron, kuluneen viikon aikana meillä on syöty:

Keskiviikkona 7.10. Perunamuusia ja kokonaisena paistettua kanaa
Torstaina 8.10. Edellispäivältä jääneestä kanasta tein keiton.
Perjantaina 9.10. Kirjolohesta tein kalalaatikkoa (2kg perunasipulia)
Lauantaina 10.10. jatkettiin kalalaatikolla ja iltapäivällä tein sianlihakastiketta + muusia
Sunnuntaina 11.10. syötiin kastikkeen loput ja iltapäivällä tein ison makaroonilaatikon.
Maanantaina 12.10. syötiin makaroonilaatikkoa.
Eilen tiistaina 13.10. tein tuorepastaa ja naudanlihakastiketta.

Tänään keittelen kaalilaatikkoa, jota syömme todennäköisesti huomennakin. Perjantaina syömme kalakeittoa. Lauantaina menemme ruokaostoksille, joten silloin päätetään sitten uudet eväät.

Pyrin siihen, että käymme ruokaostoksilla kerran viikossa ja minulla on aina tulevan viikon ruokalista mietittynä. Ostan ruokaa arvioiden kahdeksalle päivälle, koska toisinaan tulee syötyä enemmän, ettei riitäkään useammaksi syöntikerraksi.

opiskelu EI kiinnosta,ei kiinnosta ottaa enää lainaa lisää että pääsis opiskeleen,ja siksi toisekseen,mulla on työ josta pidän,ja sitä varten jo opiskelut opiskellut.Se miinuspuoli että tämä hoito-ala ei todellakaan lyö leiville.Sitä tässä marmatan,enkä sitä että olen opiskellut itselleni huonon ammatin.Jos joku haluaa opiskella,siitä vaan,minä en halua koska olen jo siinä ammatissa mitä haluan tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nekku:
muakin alkoi v*tuttaa sama asia joskus. Menin sitten takaisin opiskelemaan, kun ei tolla yo-merkonomin paperilla saanut tarpeeksi rahaa elämiseen. Onnistui oikein sutjakasti aluksi pari vuotta avoimessa yliopistossa, iltaisin luennot ja niitäkin harvoin, lähinnä itsenäistä opiskelua joka onnistuu perheen ja työn ohessa jos tahtoa riittää. Sitten opiskelin hetken täyspäiväisesti --> muutama vuosi tiukilla, sekä ajan että rahan kanssa, niin tulos oli kyllä kiva: Rahaa jää elämiseen ja muutenkin teen sitä mitä haluan, et kitkuttele.

Suosittelen siis tekemään asialle jotain valittamisen sijaan.

Yhteistyössä