V******a tää ainainen rahapula

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voiks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voiks

Vieras
Mutta minkäs teet kun ukolla ei töitä nyt ja itellä opinnot vaiheessa. lapsia kaksi. Osa-aikatyöt haen, mutta tiiä sit milloin tärppää. Nyt eletään sossunrahoilla ja kelan. Käteen jää laskujen ja vuokran jälkeen 900e, josta pitää ostaa ruuat ja maksaa vaatteet yms. menot. Ei paljoa juhlita.

Mulla on, mutta en tietty nyt niitä maksa ku opiskelen. Sit kun töihin pääsen ni maksan, mutta suojaosuus aika korkea onneksi että kyllä sillä palkalla sitten elää hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla on, mutta en tietty nyt niitä maksa ku opiskelen. Sit kun töihin pääsen ni maksan, mutta suojaosuus aika korkea onneksi että kyllä sillä palkalla sitten elää hyvin.

vittu miten kehtaat valittaa?? mulla jää käteen kuussa 400 jolla joudun elättämään itseni ja lapseni

Alkuperäinen kirjoittaja voiks:
Mutta minkäs teet kun ukolla ei töitä nyt ja itellä opinnot vaiheessa. lapsia kaksi. Osa-aikatyöt haen, mutta tiiä sit milloin tärppää. Nyt eletään sossunrahoilla ja kelan. Käteen jää laskujen ja vuokran jälkeen 900e, josta pitää ostaa ruuat ja maksaa vaatteet yms. menot. Ei paljoa juhlita.

lollish, tässä hyvinvointiyhteiskunnassa mulle jäi kuukaudessa vuokran jälkeen 90e.. olisi pitänyt hankkiutua raskaaksi jo heti 18v!

Alkuperäinen kirjoittaja voiks:

no teillähän hyvin asiat, meillä hyvä että ruokaan jää rahaa vaikka sossusta saahaankin.kaikki rahat ne laskuihin menee. ei puhettakaan etä vaatteita olisi varaa edes ostaa, muutakuin lapselle pakolliset.

no mutta..kai se on myös se miten elelee..
mut jos on ylimääräsiä laskuja, niist voi tinkii.vaatteet voi ostaa kirpparilta. pakasteeseen ale-ruokia, ja ruoat halvalla (saa myös monipuolista ) yms. :)
Tosta kert kuitenkin maksettu jo vuokra ja laskut, ni ei se niiiin pieni summa ole. :)

Meillä oli tosi nihkeä aika muutaman kk kun pikkunen oli syntyny,
laskujen ja vuokran jälkeen jäi käteen vaivaset viitisen sataa, josta piti ostaa vauvalle juttuja, kuten korvikkeet ja vaipat, ja meille ruoat sekä ruokkia tuo iso karvakuonokin.
Mies oli "onneks" aika paljon pois kotoa olosuhteiden pakosta, mut ei toi raha herkkua ollu siltikää. :)

:hug: mut teilki siis pian helpottaa!!

No jos yksi vanhemmista ja työtön ja toinen opiskelija ja laskujen ja vuokran jälkeen jää 900e, niin oikein hyvin pyyhkii. Pienipalkkaisissa töissä olevilla ei jää vältämättä niinkään paljon, vaikka kumpikin kävisi töissä.

Ja kyllä 900e hyvin riittää 2-lapsiselle perheelle. Ruuat jo tinkaamatta ostettu 600eurolla ja 300e jää vielä muuhunkin.

Anteeksi mitä? Sä vingut ja vikiset siitä että käteen jää 900e laskujen ja vuokran jälkeen 4 hengen käyttöön? Häpeä, jollain on oikeasti niitä rahaongelmia. :kieh: Ja kuinkahan monella perheellä jää noin paljoa rahaa käteen joka kuukausi vaikka toinen/molemmat kävisi töissä.

Munkin mielestä 900 e o tosipaljon rahaa. Ei meillä kyllä niin paljon taida jäädä käteen laskujen ja vuokran jälkeen.

Että en kyllä kehtaisi valittaa, ellette sitten ole ennen tätä tilannetta elänyt sitten huimasti paremmilla tuloilla.

Vaatteita ei varmaan tarvi ostaa joka kuukausi. Ruokaan 4 hengelle pitäis riittää 500 ? kuussa.
Ihmeellistä valitusta. Koittakas tehdä jotain töitä herranjestas jos on ainainen rahapula.
Ai niin ei se tietenkään oma vika ole kun ei voi tulevaisuuteen varautua mitä tapahtuu.

puolitoista vuotta elettiin niin, että käteen jäi elämiseen ja vaatteisiin 400?/kk ja mulla on kolme lasta. Siinä oli mielestäni jo aihetta stressiin ja ajoitaisiin ruikutuksiin.

Yhteistyössä