¤ Uutta Elämäntapaa Opettelemassa ¤

Kuntosalista
Mä itse kammoksun kuntosaleja, vaikka tykkään kunnon treenistä. Pitäs vaan lähtee testaamaan eri kuntosaleja. Pienet varmasti mukavampia, mutta siellä sais sitten ehkä jonotella. |O Miesvaltaisella kuntosalilla tykkäisin varmaan enempi käydä. Yks mikä on niin uimahallin aamut, jolloin siellä käy pääosin eläkeläisiä tai sitten kuntokeskukset/kuntokylpylät, siis joissa kuntoutetaan ihmisiä - niihin voi olla kynnys matalampi astua. Ja joissain kaupungeissa on ylipainoisille tarkoitettuja kuntosali "tunteja", siellä ei tartvitsisi tuota anun mainitsemaa ennakkoluuloa pelätä kohtaavansa. :)
 
anu :hug: Kiitos. Ja hienoo - alat lähetä jo miinus vitosta. :flower:

Mitä siihen mun kolmenkympin kriisiin tulee - niin se oli sama homma vuos sitten. Mulla oli ihan kamalat 3kk ennen kun täytin 28. Mut sit kun täytin niin ahdistus loppui siihen. Katotaan loppuuko tammikuussa. Ei mulla ole pitkään aikaan tullut mitään tuollaista noin voimakasta reaktiota. Eli kolmenkympin kriisiä on juu ilmassa. Siinähän se tulee 27-35välillä. Serkulle se tuli kun oli 32. :D

Innostuin eilen tekeen treenit. :eek: Ja nyt on sitten alakroppa ihan kipee. Meni puol tuntia heittämällä lihaskuntoa. Sit lähdin viel myöhällä puol yhdentoista aikaan viemään kirjeitä postiin niin oli aivan ihanan lämmin alkusyksyn "yö", niin kävin sitten pienen kävelylenkin heittääs. En muista millon oon viimeks nauttinut niin paljon. :heart: Oliskin kaikki illat sellaisia.

Vähän pohdin tuota mun ruokajuttua. Ja ajattelin muutamia muutoksia siihen tehdä. Jo ihan taloudellisuuden vuoksi. (Kun tuli tuo vähän isompi investointi). Eli koululla tuskin käyn syömässä. Meillä on vain 2-3pv viikossa ja sit on vapaita viikkoja :heart: yllättävän paljon, noo pitää kasata portfolioo, vihdoin kun saa kameran. Mun valmistuminen siirtyy vuoden päähän joulukuuhun, mutta eipä tuo haittaa, näiden työttömyyslukujen puitteissa.

Niin niihin muutoksiin. Yritän nyt saada tuosta liikunnasta kiinni, johtuen ihan vain siitä että silloin kun en liiku, mun paino ei yksinkertaisesti putoa. Liekö syynä sitten se, että kunnon "puntti"treeni vaikuttaa 24-48tuntia treenin jälkeenkin siihen, että elimistö(?) kuluttaa enemmän energiaa. Vai siitä, että syön tiedostamatta vähemmän, kun olen tehnyt treenit tai, että en korvaa janoa syömällä. Koska treenien aikana ja niiden jälkeen juon paljon, joten se tunne jonka rekisteröin näläksi on janoa ja kun juon ei sitten tule sitä väärää nälkäviestiä.

Voi luoja, että osaakin taas selittää. :LOL: Pitäs ajatella mitä kirjoittaa, eikä kirjoittaa mitä ajattelee, mutta mä en jaksa miettiä nyt mitä kirjoitan, koska kohta mun tarttee alkaa kirjoittamaan kolme aa nelosta siitä millainen minä olen valokuvaaja. Ja silloin joudun kyllä miettimään miten ilmaisen itseni. :whistle:

Jatkan vielä tuohon muutokseeni mitä olen tässä suunnitellut. Eli yritän jättää pois: leivän, juuston ja myös sen aurajuuston. [Ehkä kerran viikossa yhtenä iltana sitten herkuttelen leivällä ja auralla - tietenkin se vois olla just tää perjantai ilta. ;) Juu, ehkä mut ei just tänään, muutenkin tosi 'olen turvoksissa' olo, liikaa hiilareita ja yhdet jäi välistä]. Mä en saa enää syyä paprikaa, jotenkin kun tajusin, että porkkanassa on runsaasti a-vitamiinia niin tulimpa tarkistaneeksi sitten paprikan vitamiinit ja hups :ashamed: minähän en a-vitamiinia saisi syödä ja kun olen paprikaa puputtanut menemään ihan mennen tullen kaksi kiloa viikossa, niin ohops. Kai mun tarttee alkaa sitten dippaamaan kurkkua ja kukkakaalia. Keksiikö joku vielä jotain muuta hyvää niiden seuraksi??

Sitten lämpimiin ruokiin, niitä pitäis alkaa syömään, tosin ei millään maistu. Kanaan olen kyllästymässä ja kalatiskille pääsee niin harvoin. Vaihtoehdoiksi jää sitten purkkikala [tonnikala/lohi]. Punaista lihaa en syö [koska se ei passaa mun vatsalle]. Joku ihana kasvissosekeiton ohje olis kiva löytää. Salaatitkaan ei oikein maistu, niihin pitäs keksiä joku uus juju, ei kiitos tonnikala tai fetasalaattia. Normaalijuusto salaatti olis hyvä, mutta se juusto ei nyt ihan ole parasta tähän väliin. Mun kolesteroliarvot oli nousseet 5,5:teen. Noo eihän se juuston syömisellä putoa, mutta silti..

Mä en keksi mitä mä syön, kun en enää syö leipää.

Tuoremehun jätän taas pois, kun en voi knorreja enää syödä - niissä kun jokaisessa on sitä porkkanaa. :whistle: Aloinkin ihmetellä, kun alkoi [roa:n] sivuoireet paheta. Se a-vitamiini. |O Samoin jätän pois limsat, onhan se tiedetty jo pitkään, että makeutusaineet voivat pitää painoa ylhäällä, mutta kun limsat on niin hyviä. Noo nyt opetellaan taas fun lightiin [jossa siinäkin on makeutusainetta, mutta luultavimminkin vähemmän, kuin limsoissa]. Pitäs opetella juomaan vettä, mutta se ei maistuis nyt yhtään. Kivennäisvedet olis kivoja - liian kalliita tosin tähän taloudelliseen tilanteeseen.

Olikohan mulla muuta mitä jättää pois: mehut, juustot, leipä, light limsat, paprika.
Ja mitähän mulla sitten oli niiden tilalla?? Ai niin kukkakaali. :LOL: Ei ruuan kanssa pitäs tämmösiä ongelmia olla. :headwall: Jotkut keitot olis jees, mutta yritän kyl välttää perunaakin. Noo onneks hedelmiä olen uskaltautunut syömään. Omena - kaksi päivässä ja sen lisäksi banaani ja appelsiini.

Juuh, isompana muutoksena ajattelin semmoista, että ostan viikon ruuat kerralla, enkä käy kaupassa muutoin, enää sen ei ole niin väliksikään, jos en joudu joka toinen päivä limppariostoksille. Herkut taidan jättää toviksi pois kokonaan. [Paitsi popparit, niitei kyl ole tehnyt pitkään aikaan ees mieli]. Mutta edelleenkään en kiellä itseltäni mitään, mutta kokkeillaan nyt miten näillä voisin edetä. Olis se kiva saada tavoite paino saavutetuksi alkuvuonna. Nykyisellä suunnalla se ei kyl onnistu. Tänään paino oli 61,1. Ja kierron pituus nyt 61, että yhdet välistä. Taas. :headwall:

Lisätään tänne loppuun vielä, että oon syönyt jogurttia ja lisännyt niihin aina vattuja pari desiä. Se on ollut kyl hyvä aamupala tai välipala tai iltapala. Anyway. :wave:
 
Huomenta...

Keitoista Mun ykkös-juttu on tällä hetkellä tunkea keittoihin herkkukurkkua :D Siis lihallisiin versioihin.. Käytän paljon mausteita mm.cajun,tandoori,adjika( kirjoitettiinkohan se noin?? )chili-jauheet jne.. Keiton pohjana on aina keittojuurespussi, laitan peruna-sipulisuikaletta ja sitten tuon kierroksen maustehyllyltä. Vaihtelen jauhelihaa-nakkeja-tai kypsää broiskua. Kasviksia laittelen jääkaappitilanteen mukaan mm. porkkanaa,kukkakaalia :whistle: paprikaa jne. mitä nyt satun löytämään. Ja tietysti tuota herkkukurkkua, jota tein kevyet 13 kiloa.. :saint:
Kasvissosekeittoja teen oikeastaan vain porkkanasta.. Keitän porkkanat ja sipulin ja laitan kasvisliemikuution. Soseutan vähässä keitinliemessä ja pistän sekaan pikkusen aura-juustoa. Jos oikein täyteläistä kaipaan saatan lorauttaa jotain "kermaa" sekaan. Tässäpä koottuna kaikki mitä Malina ei saa syödä.. Löytyisköhän jostain netin keittokirjasta sellainen sivu johon saa rastittaa ne ruoka-aineet joille on allerginen??

Äitiä huudellaan, eikun menoks :wave:

Anu
 
On ollu ihan älytön kiire töissä ja kotona aika on mennyt pojan kanssa.
On jäänyt tänne kirjoittaminen :p
Töissä alkoi se Painonvartijoiden ryhmä ja alkupainoksi tuli 103,8 kg :snotty: :eek:
No tästä se lähtee. Mä en osaa tehä isoja muutoksia kerralla, joten oon aloittanut
siitä että syön vähemmän aamupalaa. Normaalisti menee kaks kuppia kaakaota ja kaks sämpylää tai kaks muuta vaaleeta leipää. Nykyisin juon vaan yhden kupin kaakaota ja
syön yhden leivän. Joskus 10 kahvitauolla syön banaanin tai viilin. Lounaaksi on tullut pitkin viikkoa syötyä Subeja (sis. leipä,paahtopaisti,kurkku,tomaatti,salaatti). Ja mä kun en käytä mitään salaattikastikkeita yms yms ja juustonki jätin pois ni on tuo kevyt versio siihen nähden et ennen saatoin vetää rekkamiehen annoksen lämmintä ruokaa.
Eli startti on nyt tullut. Ens viikolla katson et minkä askeleen otan seuraavaksi. Jos nuo liikunta- ja kulttuurisetelit tulee niin taidan mennä pojan kanssa uimahalliin ;)
Anoppi tulee kohta kylään joten tarviipa taas mennä.
 
Mun paino oli tänään 62,o ongelmat siis oli tuoremehu ja liikunnan "lopettaminen" ja sit tietty stressi. Ja tietenkin tää mun epäsäännöllinen kierto. Nyt 62päivää (normi 33). |O

Ollu pientä kuumeilua ilmassa, mut ajattelin treenin tehdä jokatapauksessa, vaikka paikat on toissapäiväsestä tosi kipeenä. Tai en mä ajatellut tehdä treeniä - vaan mun pitää tehdä se. Torstaina alkaa balletone.

Just tänään ei huvita mikään! Ja sit toisaalta on tosi booring. Väsyttää hirveesti, joten sama kai se, vaikka jonkinmoisen treenin tähän tekee, ei kyl koneella jaksa istua. Olis vielä koulutehtävät tekemättä, mutta kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Valvotaan sitten huominen ja sitä seuraava yö niiden kanssa. En tiedä mikä vaivaa, yleensä mulle ei kyl tuu syys masista, koska syksy ja kevät on mun ehdottomia suosikki vuodenaikoja. En tiiä mistä johtuu. Ehkä tää tästä. =)
 
Malinan summausta
Lähtötilanne ¤ 63,5 ¤ bmi 25.6
Nyt ¤ 61,1 [-2,4] ¤ bmi 24.7 [-o,9]

Viikon keskiarvot:
31 = 59,9 [+-o] ¤ 32 = 59,8 [-o,1] ¤ 33 = 6o,3 [+o,5]
34 = 6o,2 [-0,1] ¤ 35 = 6o,6 [+o,4] ¤ 36 = 61,1 [o,5]

No olihan se - vuoristorataa. maanantain 59,9 lauantain 62,o välillä!! Tänään paino oli 61,o ja viikon keskiarvot oli 61,1..

Liikunnat aloitin keskiviikkona. Sen jälkeen kolmet treenit ja yks minimaalinen kävelylenkki. Lähinnä miltä virkistämään. Ens viikolla alkaa balletonet ja liikuntojen olisi tarkoitus jatkua.

Oon viimeiset kolme päivää syönyt n. 2200kcal/pv. Joten.. Noo josko ens viikolla jo tulis kp1.

Tämmöstä tänne. :wave:
 
Lisättäköön, että sen jälkeen, kun olen alkanut pinoilemaan, niin paino ei ole pudonnut.. Mä mietin ihan liikaa. Pitää täst edes olla vähemmän koneella ja tehdä enemmän, kuten liikkua. Ruokaa en näköjään sais kelailla ollenkaan. Voihan tää tietty johtua kierrosta ja stressistä, mut silti!! Mutta en ole painon junnailusta huonoin mielin, koska tää on niin tuttua mulle. Tämmöinen painokäyräily. =)
 
Malina Voisko tuo painon junnaaminen olla ihan vaan sitä että lihas painaa enemmän kuin läski, liikut ja touhotat niin paljon että lihasmassa on lisääntynyt ?? Mitenkäs ne sentit, onko paikat pysyneet samankokoisina?? Auttaisko joku rasvaprosentti-mittari tässä kohtaa, näkisi muutoksen jatkossa jos vaan paino on samoissa. Mietin sitä A-vitamiinia ja muita juttuja..Olisko niiden liiallinen saanti aiheuttanut sinulle tuon jumin ja kokonaisvaltaisen "blääh"-olon??

Anu
 
kiitos anu.
Eiköhän kyse ole kuitenkin vain siitä, että mä syön enemmän kuin kulutan. Noo tällä viikolla oon kyl juonut 3,5litraa päivässä. (siis. kahvi/tee/tiivistemehu). Se millä voi olla painoon vaikuttavia seikkoja on varmaan makeutusaineet. Mä en itse suostu uskomaan, että se jotenkin vaikuttaa, vaikka tutkittua tietoakin siitä on. Lopetin tuon limsan juomisen muutama päivä sitten (siis makeutusaineella makeutetun), jotta katotaanhan nyt. Kiloklubin energia arvojen ja omien annosmäärien arvioinnin perusteella mun energia vaje olisi ti-su välillä alle 2000kcal. Joten näin jos menis niin kilo putois kolmen ja puolen viikon päästä. Mutta eihän se niin mene. Painon pudottaminen kun ei mielestäni ole pelkkää matematiikkaa.

Tein tänään kahdet treenit "aamulla" siis kun heräsin ja sitten illalla. Vielä olis paukkuja jäljellä. Noo heräsinkin vasta yhden ja kahden välillä iltapäivällä, kun sain unen vasta viiden maissa aamulla. En tiedä nyt yhtään missä menen. Täytyy vain yrittää rauhassa laittaa elämä taas raiteilleen. Kuten jo aikaisemmin maininnut, niin stressi.

Varmaankaan ei ole miinustusta tullut senteissäkään. Kun se kp63(?) nyt on, niin nestettä ainakin on kertynyt. Voi turvotus.. Haluan kyl tietää jo paljon paino on, kun menkat vihdoin tulee ja menee ohi. Mä haluaisin sen älyvaa'an, vaikkei siitä mitään luotettavaa tietoa saakaan, niin sais edes ihan vähän suuntaa. Lihastahan mulla on kropassa, mutta.. En tiedä kuinka paljon valehtelen, toivottavasti en ihan hirveästi, mutta naisen on vissiin mahdollista saada lihasta vuoden aikana maksimissaan 1,5-2kilon verran. Ja se vaatisi jo suunnitelmallista lihasmassan tavoittelua. Joten..

Niin kyllähän se stressikin pitää painoa ylhäällä, vaikka söisi alle kulutuksen. Voi olla, että kun se paino pustos sen 3,5kiloa niin lyhyessä ajassa niin mun elimistö pikkusen jäi miettimään että mistäs moinen nyt johtuu. Ihmetelkööt nyt tovin.

Viikonloppu meni kyl vähän oudoissa oloissa ja päätin pitää ens viikon kokonaan vapaata. Vaikkei olis ollut kuin kaksi päivää, niin en ole saanut tehtyä hommia, joten yritän ne tehdä ensi viikolla. Mä en ymmärrä mikä mulla on opiskelujen kanssa ongelma. Mä en saa mentyä paikanpäälle. 10vuotta sitten kun valmistuin graafiselta alalta, mulla oli 2vuoden aikana yli 300 poissaolo tuntia. Olin silti kolmen parhaan oppilaan joukossa.. Töistä en taas osaa olla poissa, siis vaikka olis hyvä syy, niin se on mulle tosi vaikeaa.

Kyllä tää anu taitaa osiltaan olla taas sitä kriisiä -- tää blaah olo ja mietiskely. Jopa turha(!) pohtiminen. Kai sitä ei ole kuitenkaan tyytyväinen elämäntilanteeseensa. Mieluumminhan sitä tekis töitä, mut näinä aikoina se on aika hankalaa löytää mieleistään duunipaikkaa..

Noo tammikuuta odotellessa saa jotain :heart: uutta sisältöä elämäänsä.
 
NYt Malina surffaamaan.. Tutkit kaikki treffi-sivut ja pistät ilmoituksia oikein kunnolla. Ei sitä ole pakko oikeasti "treffailla" mutta eihän sitä tiedä jos vaikka löytää jonkun aivan ihanan juttukaverin vaikka ihan vaan nettailuun. Mikään ei piristä mieltä niin hyvin kuin pikku säpinä, vaikka oliskin ihan viatonta ;) MITÄ tammikuussa tapahtuu?? :-D

Mulla tuon koulun suhteen on aina ollut yks ja sama ongelma, en jaksa lukea tentteihin. Siis pysty keskittymään tai vaan pysty lukemaan ajatuksella aluetta. Kuuntelen tunnilla ja selaan pikana koealueen läpi ja siinä se sitten onkin mun osalta :ashamed: Kait mulla on joku kuulo-muisti kun olen saanut ihan hyviä numeroita. Lähärikoulussa oikein nauratti kun toiset panikoivat ja pänttäsivät, minä laiskanpulskeasti selailin. Sain aina vähintään nelosta tai parempaakin ja nämä stressi-erkit uusivat monasti kun eivät päässeet läpi. Näyttöihinkin menin sillä asenteella että "arvostelkaa vapaasti, näin ajattelin toimia" ja valmistuin kahdella vitosella ja kahdella nelosella. Vitoset liittyivät lapsiin ja nuoriin ja noi neloset "mummoihin ja päihdeongelmaisiin ja muihin kuntoutettaviin" Onneks opetustapa on muuttunut aikojen kuluessa, pikkusen ahistavaa olis vaan istua ja olla kiltisti. Mulla puutuu persus ja jalat alkaa levottomiks :kieh: Haikailen edelleen jos vaikka joskus olis varaa lukea vähän lisää, vaikka sosionomiksi tai jotain alaa liippaavaa.

Tuosta kuvaamisesta.. Mulla on vanha ja pieni kamera, toimii hyvin , saa just tarpeeks hyviä kuvia jne.. Mutta ukon oli pakko saada iso-hieno-kallis... sillä on aina joku tilanne päällä kun pitäis kuvata, milloin tulee sinisiä, milloin muuten vaan epätarkkoja. Ja se objektiivien (?? ne tötteröt joita ruuvataan etupuolelle ??) vaihtelu aina vääriä just kyseiseen tilanteeseen :LOL: Esikosta teetin vuoden aikana +/- tuhat kuvaa ja päälle vielä ne jotka on vaan cd:llä..kakkosesta on teettämättä kaikki..Tuskin edes 50 kuvaa räpsitty... Pikkunen morkkis :ashamed: Sama juttu vauva-kirjan kanssa. Esikosta kirjoitin muistitikulle kaiken mitä mieleen tuli, kakan väristä ilmanlaatuun . Kakkosesta en ole edes aloittanut, syntymä mitatkin pitää aina käydä tarkistamassa neuvolakortista :eek:

Mukavaa maanantaita kaikille ja kevein eväin ja ajatuksin eteenpäin :heart:

Anu
 
anu
:D juu treffi palstat kuumiksi. no ei, ei nyt pysty kyl keskittyy mihinkään, kun ei saa itteensä edes kasaan. yö unet jäi väliin, vielen ole edes yrittänyt. :ashamed: netistä löytänyt kyl monta hyvää ystävää. :heart: tai no joo, voishan sitä treffata yhden tosi mukan liikunnalta valmistuvan pojan - mut nimenomaan pojan. en nyt itsekään mikään kamala vanhus ole, mut en ikinä treffaile mua nuorempia. tää olis 26 :whistle: ei vielä osaa ajatella parisuhdetta edellinen päättyi sit loppujenlopulta vasta 5kk sitten. kai siitä nyt pikkuhiljaa oon ylipäässyt. mut ei - ei miehiä, eikä ainakaan perhettä toistaiseksi. :kieh:

tammikuussa musta tulee täti, kun siskoni saa esikoisensa ja sitä kyl odotan. kamala tätikuume. :saint: :heart:

tossa just ostin viime viikolla ensimmäisen oman järkkärin. vielä jouduin välimalliin tyytymään, ei oo varaa panostaa pelkkään runkoon 2,5 tonnia. ja optiikat päälle. toistaiseks tolla puolen kennon kameralla yritän pärjäillä ja oppareita saan lainaksi serkkupojalta, jolla on niitä jo muutama. ne syö niin niin rahaa, ettei uskoiskaan. kuvaaminen itsessään ei ole mulle intohimo, vaan työväline.

älä anu huoli, jos kaikkia kuvia ei ole teetetty. musta on otettu kuvia vauvasta asti. isä harrastelijakuvaaja. ja kuvia [vaikka silloin kuvattiin filmille] niin kuvia tosissaan otettiin kymmeniä tuhansia. vieläkin reilut 100filmiä kehittämättä - vanhimmat 15vuoden takaa. eihän niistä enää mitään priimaa saa, mut vielä niistä kuvankäsittelyllä sais suurinpiirtein alkuperäistä otosta vastaavia. onhan ne kärsineet.. noo se kuvaamisesta.

juu ammattikoulussa tuli nelosia ja vitosia ihan vain sillä, että käyttäydyin nätisti. helppoahan se oli kun en koskaan ollut paikalla. meillei ollut juurikaan teoriaa, silloin kyl ajatukset harhailee ja huomaan välillä etten ole kuullut sanaakaan. nykyään kirjoitankin puolet teoriatuntien materiaalista, joita en kyl sit lue useinkaan, mut voihan sitä koittaa jos siten jäis edes jotain mieleen. enkä mä kyl tästä ammatista mitään teoriassa opi. meillä vaihtui arvosana järjestelmä 1-3. 3=kiitettävä [ent. 5] 2=hyvä [ent. 3 ja 4] ja 1=tyydyttävä [ent. 2 ja 1]. tavallaan se helpotti mua, kun olen perfektionisti ja nelonen on vähin mikä ennen tuntui riittävän tai olin hurjan pettynyt. nyt sitten "hyvän" saa jo kolmosella. mutta sitten toisaalta - jos tulee entinen kakksonen, niin se on enää tyydyttävä ja sehän nyt taas ei kelpaa. ennen oli helpompaa, että joko nelonen tai vitonen -- tai ykkönen. ei mitään välimuotoja. oon jokotai ihminen. ehkä sitä on koulussa ollut vaan hyvä selittämään, koska poissaoloista huolimatta sain ammattiliittojen stibendin. :p tässä koulussa yritän vain opetella, että kunhan läpi menee niin riittää, aina ei tartte tehdä parastaan. :whistle:

ehkä tuo kertoo minusta sitten ihmisenä ja painohallitsijana aika paljonkin. jos nyt palaan itse pinon aiheeseen.. mä en jaksa olla pettynyt siihen että nollaan tai plussaan, koska sekin on parempi, kuin joku 200g joka viikko. sitähän se on, täydellisyyteen kun pyrkii niin se on aika stressaavaa. voi huoh - en sitten taida yrittää kuin jaksaa valvoa iltaan asti, aloittivat takapihalla taas uuden talon rakennuksen ja meteli on sen mukaista. kympiltä vois mennä kouluun, mutta taidan tosiaan jättää väliin ja kuten sanoin yrittää saada arjen käsiini.

hyvää viikkoa kaikille. :wave:
ja kiits anu. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ambrosine85:
Ikä 24
lähtöpaino 104,6 (26.8)
pituus 172

paino tänään 101,8
100,6 eli -4kg
=)

Kumma mitä sitä voikaan saavuttaa jättämällä oikeastikin vain sokerilimut ja energiajuomat pois.
Ja kai silläkin jotain merkitystä saattaa olla että oon opetellu syömään terveellistä aamiaista. Jättänyt pullamössöt pois (vaaleat leivät noiden aamu batteryiden lisäksi) ja keittänyt rehellisesti puuroa ja lisännyt leseitä :)

Vielä kun tästä hiton lenssusta tervehtyis niin pääsis lenkille. Tuskaisesti alkaa olla taas energiaa :/
 
Huomenta!

Punnituspäivän peikko on täällä B)
Ja lukemat ovat, rumpujen päristystä:

PäivikkiV lähtöpaino 67,7
paino tänään 66,9
eli -0,8 kg


Meikäläisen pituudella ihan ok pudotus näillä kymmenillä varsinkin kun en ole varsinaisesti noudattanut mitään diettiä vaan panostanut ruuan laatuun määrän sijaan kieltäytymättä kuitenkaan herkkuloistakaan. Ihan jees =)


Malina: Olen näin keittiöpsykologina ehdottomasti sitä mieltä, että stressi ja mieltä painavat asiat vaikuttavat nyt myös painon putoamiseen. Itselleni on käynyt myös samoin, koska olen ollut niiiiiin uupunut uuden perheenjäsenen kanssa. Vaikea tietysti näin tuntematta vinkata mikä voisi laukaista tilannetta, mutta olisiko sinulla mahdollisuutta tehdä hetkeksi ihan täydellinen irtiotto? Äkkilähdöllä jonnekin maailmalle haistelemaan uusia tuulia tai ihan kotimaassa kylpylä- tai patikointilomalle pois omista ympyröistä, joissa tulee noudatettua vanhoja käyttäytymismalleja. Toivon sinulle hyviä yöunia, mukavia ajatuksia ja toivoa tulevaan :hug:
 
PäivikkiV
Kiitos. =) Olis tässä "lomaa" [etää] seuraavat 2viikkoa, mut taloudellinenpuoli ei anna periksi lähteä lomailemaan. :whistle: Mutta kyllä mä uskon, että tää tästä alkaa kohta helpottamaan, kun pääsee arkeen käsiksi. Noi mielialat heilahtelee, kun on stressi ja kierto venynyt. Kaikki kuitenkin ihan hyvin. Pääasia, että saan painon nyt pysymään, vaikken 'laihtuisikaan'. =) ps. Onneks olkoon, taas uudelle pienemmälle numerolle. :flower:

Yleistä:
Tänään paino oli taas 61, eli jokatoinen päivä 62 ja jokatoinen päivä 61. Varmasti vaikutusta painonheittelyyn silläkin, että yhtäkkiä juon ihan paljon. Eilen neljälitraa. Vähän tossa iltasella tein sellaista päätöstä, että ottaisin tavoitteen tammikuun 14. mennessä painaa 58,o. Yleensä en suostu tuollaisia kilotavoitteita tekemään tällläkertaa paino ei näy putoavan itsestään, kuten aina aikaisemmin. Kokeilen tota kiloklubin ruokapäiväkirjaa nyt toista viikkoa. Treenit lähteneet taas hyvin käyntiin. Eilen oli puol tuntia twist-steppeeriä. Noo nilkka tuli kipeeks, kun nyt ollut viidet treenit perjantain jälkeen. Aluks ajattelin että tänään teen treenit ja huomenna pidän välipäivän. Mutta täytyy nyt katsoa. Torstaina kuitenkin meen sinne balletoneen, vaikken tykkääkään yksin mennä ryhmätunneille. Alkuvuodesta tai viimeistään vuoden päästä aloitellaan isosiskon kanssa taas [klassinen aikuis]Baletti. :heart:

Ja vielä siitä stressistä. Nyt on pari viikkoa tehnyt mieli karkkia joka toinen päivä. Ja olen mä siihen sitten kaksi 100g karkkipussia mahduttanutkin herkuttelua, kaippa se on stressi joka vaikuttaa tuohonkin. Ja voi että sitä voi olla kiukkunen kun ei saa sit karkkia. :kieh:

Ruokavaliossa keskityn nytten saamaan proteiineja [min. 1,5g/kilo] n. 2+ grammaa/kiloa kohden päivässä. Siitä tulee haastavaa, koska en syö punaistalihaa, mutta tonnikalaa, rasvatonta maitoa ja kanafileitä.. Näillä yritetään mennä. Ja sit tietty yritän vähentää hiilareita. Leivän syönnin lopetin muutama päivä sitten. Sitä olikin puputettu. Mut pääosin keskityn pitään kalorit 1400-1900 välillä. Riippuen liikunnan määrästä.

Irtiotosta
Mä haluaisin niin mennä kattoon Maija Poppasen Helsingin Kaupungin Teatteriin. Mutta lippujen hinnat opiskelija-alennuksineen[!] on 39-44? -- Melkein sama minkä sais maksaa festarirannekkeesta. Noo mä nyt festareilla juurikaan käy, mutta jos sitä haluaa suhteuttaa niin Liian Kallista. Viel matkat päälle. Mutta katsotaan nyt. Ehkä se johonkin väliin syksyä onnistuu. :p

Hyvää viikonjatkoa Kaikille! :wave:
 
Heh! Heti kun alottaa liikunnan paino putoo kilon päivä tahtia. :LOL: Tänään 60,1 :whistle:

Vitsinä heitin tuon siis. Ma paino oli 62, ti 61 ja tänään 60,1.
Tästä hyvä päätellä tuon mun painon heittelyä. Ei siis mitään järkeä.. Viikon ajan juonut vettäkin 3,5-4,5litraa päivässä, normaalisti ehkä 2-2,5. [Aika summassa kilokubiin heitellyt kokoja, ehkä enemmän yläkanttiin, tai näin mä itselleni uskottelen] kalorivaje viikon aikana ollut n. -2600 [sis. ravinto + liikunta], että n. -350g pitäs painon olla laskenut. :D Noo ihan hyvä että näyttää tuollaista lukua edes päivän tässä välillä. Kyllähän se viikon olikin yli 61. :p Juu, en mä sillaan seuraa noita kaloreita, että miten sen painon pitäs alas tulla, kun tuo on niin viitteellistä. :D Mutta auttaa se mua vähän hahmottamaan ruokailurytmiäni.

Mitä sitten hiilareihin tulee [ja tähän en toivo karppajilta juurikaan mielipiteitä, koska tiedän mitä valtaosa heistä sanoisi]. Niin viime viikon hiilarit pyöri 230-320 haarukassa. Tällä viikolla niitä on mennyt 90-110. Eli niillähän voi olla vaikutusta siihen miten tekee mieli syödä. Mutta - suurimpana vaikutuksena pidän sitä, että sen leivän syönnin lopetin ja kun ei ole leipää mitä syödä - ei tee mieli syödä muuta. Mä kun niin :heart: leipää. :p Ihan hirveitä himoja ei ole ollut siihen. Eli kai mun valtaosa hiilareista tuli sitä myötä - ne ylimääräiset, kun ei vain voinut vastustaa sen huutelua "syö minut".

Eilen välipäivä liikunnasta. Meinasin illalla tehdä treenit, mut en todellakaan jaksanut. Tänään sitten [yhdet tai kahdet]. Huomenna kyläileen serkun ja heidän pienokaisten luokse ja sieltä balletoneen. Harmittaa, kun jää eka sm-liiga matsin kattominen väliin. hö.
 
Pitäisiköhän se uskoa, että hiljaa hyvä tulee..

Nimittäin tänään "virallinen kisapaino" 96,4 kg, eli miinusta 600 g.
Jotenkaan sitä ei osaa olla tyytyväinen, sitä vaan odottaa että paino putoaisi nopeammin ja enemmän.
No, eilen tuli herkuteltua, käytiin hampurilaisaterialla päivällä ja tuli myös banaanisuklaaherkkuja naposteltua.. Illalla aivan kamala ähky ja ällö olo. Kävin kyllä tunnin vaunuttelulenkillä mutta sekään ei oikeastaan helpottanut oloa.
Tänään taas kuntosalille..

Mun tulee kyllä syötyä aivan liikaa hiilihydraatteja, leivät ja karjalanpiirakat muunmuassa. Niitä pitäis saada vähennettyä, mutta mitä sitä sitten niiden tilalle... *mietintämyssy päähän*

Liikkunut olen kyllä nyt kiitettävästi, ja nyt jo muutaman viikon kuntoilun jälkeen huomaa muutoksen esim. lenkeillä ylämäissä. Ei todellakaan enää hengästytä niin paljoa, eikä mene jalat heti "hapoille". Eiköhän se tästä.. Malttamaton vain olen.. mutta suuntahan on oikea !
 
Alkuperäinen kirjoittaja marmatin74:
Mun tulee kyllä syötyä aivan liikaa hiilihydraatteja, leivät ja karjalanpiirakat muunmuassa. Niitä pitäis saada vähennettyä, mutta mitä sitä sitten niiden tilalle... *mietintämyssy päähän*
Onko sulla tietoa paljon saat kaloreita päivässä? Tartteeko sun välttämättä saada leivän tilalle muuta? Jos vaikka jätät noi karjalanpiirakat pois. Ja pidät leivän syönnin samana? Sillä vois sitte tulla [toivomasi] lisäpudotustakin.

Kannattaa kuitenkin katsoa, että saat tarpeeksi kuitua, jos lopetat kokonaan leivän syönnin. Kuitu mm. estää kaiken "energian" imeytymistä.

Kannattaa jostain tsekata kuinka paljon suurinpiirtein saat hiilareita päivässä. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja marmatin74:
Pitäisiköhän se uskoa, että hiljaa hyvä tulee..
Kyllä kannattaa ukoa, että hiljaa hyvää tulee. Tai hiljaa pysyvämpää tulee. Sanotaan, että painonpudotus puolikiloa viikossa, JOS se tulee uusien elämäntapojen myötä on pysyvämpää, kuin 1kg "laihduttaen" viikossa.

Siis kaikki pudotus mikä tapahtuu elämäntapa muutoksen kanssa, miten hitaasti tahansa, mutta pysyvästi on hyvä juttu. Koska muutokset pysyvissä elintavoissa tapahtuu hitaasti ja niiden pitääkin tapahtua hitaas, jotta ne olisi pysyviä.

Ihmisen on turha laihduttaa hurjaa tahtia kakskyt kiloo ja sitten suoda itselleen pieniä lipsumisia ja vähitellen palata entiseen elämäntapaansa, ruoka- ja liikkumattomuus- tottumuksiinsa. Ja sitten kilot tulee takaisin ja vähän lisää päälle.

Tsemppiä vain, kyllä tuo pudotus tahti hyvältä kuulostaa. Tietenkin jos on paljon ylipainoa niin on mahdollista pudottaa alussa runsaasti, mutta mielestäni jos paino lähtee hissukseen käyntiin - niin se pitää nöyränä.

Silti kaikille tosi paljon :flower: jotka olette onnistuneet pudottamaan painoa säännöllisesti. Ja palkon tsemppiä heille, jotka eivät vielä ole päässyt tuloksiin.

Kyllä Hiljaa Hyvää Tulee ja Pysyvämpää. :heart:
 
Malina Yritin pistää sulle yv:tä mutta linjat takkuaavat..jos ei kuulu kysele..

Paino oli eilen aamulla loistavat 79.1 ja tein aaltoja.. iltasella vetäisin 2 grillimakkaraa ja katkarapusalaatin..en todellakaan kerro että painoin tänään kilon enemmän :eek: Sulattelen ja palaan asiaan virallisesti viikon päästä..

Anu
 
Mulla ollut kaksi puputuseikiinnosta päivää. Tai no toissa päivänä viel jotenkin pysy aisoissa, vaikka söin 80g suklaarusinoita - piti syödä vain 20, mutta siinä se nähtiin. Eilen mulla kilahti - tiedän kyl syyn - mut tuli vaan olo [kun vieraat lähti], että en lähde balletoneen - en vaan jaksa. Ja ihan vain kostoksi syön ylimääräiseksi jääneen suklaamunkin, ilman että edes teki mieli. Ja litra appelsiinimehua siihen päälle. Illalla piti viel käydä ostaa leipää - siis normaali kauraleipää. Noo siitä söin vain puol pussia [3palaa]. Mutta silti. Kun ei :$ vois enempää kiinnostaa. Mut ei mulla mitään moraalisia tullut. Ajattelin vain, että tää oli nyt tällainen päivä. Kalorit oli toissa päivänä [suklaarusina päivänä ;)] 1200 ja eilen 1750. Mut ei tohon 1750 paljon ruokaa saa mahtumaan, jos siellä on litra appelsiini mehua [450] ja suklaamunkki. :p

Paino pysynyt kiltisti siinä 60. Jos nyt toistan itseäni niin ma62 ti61 ke60,1 to60 pe60,1. Saapi nähdä, voihan tosta jo laskea, että jos tänään merkkaisin painon se olis 60,6, mutta katotaan mitä se on sunnuntaina - kun saldoan vielä la ja su painot [mikäli käyn vaa'alla].

psykologiaa
Minkä verran tuo "syöpöttely" esim. mulla se suklaamunkki ja anulla grillimakkarat -- siis eihän ne ole suuria syntejä. Ihan normia ruokaa - mutta vaikuttaako siihen jollaintasolla se, että paino on [edes hetkittäisesti] näyttänyt pienempää numeroa? Kyllä mä tiedän kuuluvani heihin, jotka palkitsevat itseään ruualla - mutta se ei ole mun ylipainon [tai normaalipainossahan mä olen] syy. Pointtina tässä oli se, että toisillehan painon putoaminen on tsemppari, mulla se ainakin antoi varaa nyt lipsua [ei suklaarusinoiden kanssa - ne oli harkittu juttu], mutta näin niinku muuten. Noo mitäs väliä tolla. Jaksa miettiä. ;)

Anu en saanu y-viestiä, mut jos laitan sulle mun sähköpostiosoitteen y-nä niin voit yrittää laittaa viestin sinne, jos ei 2+:n yyhyn onnistu. Mulla tää ainakin käyttäytyy tosi oudosti.

Hyvää viikonloppua kaikille. :wave:
 
:wave: Moi. Kamalan epäaktiivinen olen ollut liikuntajuttujani päivitellessä. Koulu hieman ahdistaa nyt ja aiheuttaa kiirettä. Liikuntaa olen yrittänyt harrastaa ja lihastreenien lisäksi tehdä aina sitä sykettä kohottavaa. Tosin totesin, että se juoksu ei ole millään tasolla mun juttuni. Mä en tiedä mikä siinä on, mutta kävellessä ei ole ongelmia (eikä siis jos köpöttelen tosi lujaa), eikä ongelmia tule, jos poljen tuhatta ja sataa pyörällä tai kuntopyörällä ja sykkeet huitelee korkealla. Tasainen liike siis ok, mutta juoksu pistää mun kyljet TÄYSIN jumiin, niin etten pysty hengittämään. Samoin tuntuu, että joka askeleella hengitys katkeaa hetkeksi. Olen nyt yrittänyt juosta, mutta joka kerta sama juttu. Mikä tuossa mahtaa olla kyseessä?

Liikuntasaldo: Ma jumppa, Ti elämäni viimeinen juoksulenkki, Ke oli lepopäivä, To jumppa
 
Alkuperäinen kirjoittaja anuaanua:
Malina Yritin pistää sulle yv:tä mutta linjat takkuaavat..jos ei kuulu kysele..

Paino oli eilen aamulla loistavat 79.1 ja tein aaltoja.. iltasella vetäisin 2 grillimakkaraa ja katkarapusalaatin..en todellakaan kerro että painoin tänään kilon enemmän :eek: Sulattelen ja palaan asiaan virallisesti viikon päästä..

Anu
Grillimakkarat on tosi suolaisia ja varmasti tuo katkarikin, joten nestettä kerää varmasti elimistöön?
 
Vielä tuossa kun löpisemään aloin - unohdin vallan mistä tulin "puhumaan". :p
Tosta kiloklubista. Vaikken mä hirveesti tykkää kaloreita laskea - kuin "suurinpiirtein" taktiikalla. [Tuollahan se menee mun luonteella ihan pilkun hiomiseksi], niin on se kuitenkin auttanut mua vähän kattomaan millasia rasvoja syön [tai ennemminkin repii hiuksia päästä, mistä mä saan niitä hyviä rasvoja - päivinä kun en syö kalaa tai manteleita. noo manteleilla tosiaan voin hieman asiaa korjata]. Samalla kyl tulee katottua kuidun saantia ja rekisteröityä minkä verran juon. Eilen tuskin join - mutta tuskin kyl söinkään. Noo se siitä. Mut kyllä se mulla on auttanut - :$ vaan vie aikaa tuo.. vaikka kyllähän se viikon käytön jälkeen sujuu jo puolet nopeammin. :D
 

Yhteistyössä