¤ Uutta Elämäntapaa Opettelemassa ¤

Pino kaikille, jotka haluavat pudottaa ja pitää tavoitepainonsa.
Jakaa asioita elämäntavoista, liikunnasta, ravinnosta ja normaali arjesta, sekä juhlasti. Kaikista maan ja taivaan ja avaruuden asioista täällä kuulumisia vaihdellaan. Persuuksille potkitaan (luvan kanssa tietenkin) ja tukea annetaa. Ja vaikka oltaisiin pinotettu jo vuosi, niin mukaan uudet tulkaa.

Kaikilta halukkailta kerään tuohon seuraavaan viestiin painonpudotuksen, lähtökohdat ja perustiedot, sekä elämänmuutoksen ensiaskeleet. Painoaan kertomaan haluttomat ihmiset ovat kuitenkin yhtä tervetulleita ja samanarvoisia.

Viestiin kerätään viikon saldo!
Aloitus:
Ikä:
Pituus:
Aloituspaino:
Tavoitepaino:
Tapa:
Nyt:
Paino:
Plus/Miinus:

TERVETULOA lennolle "bikinit päälle kesäksi"! :wave:
Oli se kesä sitten ensi kesä tai kesä sitten vuoden päästä. Uimapuvulla ja sharongilla. Mutta pelkissä punaisissa kumisaappaissakin pääsee mukaan!
Pääasia: että matka on mukava ja ympärillä on kannustavia ja lämpimminhenkisiä tovereita.

~ Oma päämääräni ei ole painonpudottaminen, vaan energisemmän ja iloisemman elämäntavan löytäminen. ~

Linkit edellsiin pinoihin / tämän pitäisi olla sitten "viimeinen":
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1469669,50#m16915769
http://kaksplus.fi/keskustelu/c17
 
Malina
Ikä 28 ¤ Pituus 157,5 ¤ Aloitus kesä -o9
Paino 63,5 ¤ Pudotus -3,5 ¤ Tavoite 54,o
Tapa: Elämänhallinta. Liikunta + Ruokavalion hienosäätö.
2o-o9 Nyt: ¤ 6o,o ¤ [-o,5] :flower:
Edelliset: ¤ [+o,5] ¤ [-o,1] ¤ [+o,4] ¤ [+o,5] ¤ [-o,6]

Marmatin74
Ikä 35 ¤ Pituus 175 ¤ Aloitus elo -o9
Paino 98,1 ¤ Pudotus -2,5 ¤ Tavoite 8o,o
Tapa: Ruokavalion muokkaus + herkut pois. Liikunnan lisäys.
19-o9 Nyt: ¤ 95,6 ¤ [-o,8] :flower:
Edelliset: ¤ [+-o] ¤ [-o,6] ¤ [-o,5] ¤ [-o,6]

anuaanua
Ikä 35 ¤ Pituus 158 ¤ Aloitus heinä -o9
Paino: 84,3 ¤ Pudotus -5,7 ¤ Tavoite 7o,o
Tapa: Reductil
18-o9 Nyt: ¤ 78,6 ¤ [-o,3] :flower:
Edelliset: ¤ [-o,5] ¤ [+-o] ¤ [-o,6] ¤ [-o,5] ¤ [-o,5]

nöpö80
Ikä 28v ¤ Pituus 158 ¤ Aloitus elo -o9
Paino 84,o ¤ Pudotus -2,4 ¤ Tavoite 69,o
Tapa: Tavoitteena oppia syömään järkevästi ja liikkumaan.
28-o8 Nyt: ¤ 81,6 ¤ [']
Edelliset: ¤ [-o,8] ¤ [-1,2] ¤ [-o,4]

HyppyKeppi
Ikä 27v ¤ Pituus 176,5 ¤ Aloitus elo -o9
Paino 89,o ¤ Pudotus -3,o ¤ Tavoite 76,o
Tapa: Ruokavalion muutos ja liikunta. Ei "vippaskonsteja".
24-o8 Nyt: ¤ 86,o ¤ [']
Edelliset: ¤ [-3,o] ¤ [+-o]

Jadelles
Ikä 24 ¤ Pituus 168 ¤ Aloitus heinä -o9
Paino 1o2,o ¤ Pudotus +1,8 ¤ Tavoitepaino 7o,o
Tapa: Uusi ruokavalio, liikunta ja painonvartijat.
o5-o9 Nyt: ¤ 1o3,8 ¤ [']
Edelliset: ¤ [+1,8]

Luminka
Ikä 24 ¤ Pituus 168 ¤ Aloitus elo -o9
Paino 72,5 ¤ Pudotus -1,9 ¤ Tavoite 7o,o
Tapa: Pienemmät annoskoot, lisää liikuntaa, vähemmän herkkuja.
16-o9 Nyt: ¤ 7o,6 ¤ [-o,9] :flower:
Edelliset: ¤ [-o,8] ¤ [+o,4]

Mirena-08
Ikä 21 ¤ Pituus 165 ¤ Aloitus heinä -o9
Paino 87,9 ¤ Pudotus -3,7 ¤ Tavoite 68,o
Tapa: Terveellisempi ruokavalio + herkut pois. Liikunnan lisäys.
28-o8 Nyt: ¤ 84,2 ¤ [']
Edelliset: ¤ [-3,7] ¤ [+-o]

TUNDRA
Ikä 31 ¤ Pituus 163 ¤ Aloitus elo -o9
Paino 74,3 ¤ Pudotus -o,6 ¤ Tavoite 65,o
Tapa: Liikunta ja ruokavalio. (kiloklubi = ilmainen)
21-o9 Nyt: ¤ 73,7 ¤ [+-o] :|
Edelliset: ¤ [-o,6]

PäivikkiV
Ikä 28 ¤ Pituus 171 ¤ Aloitus -
Paino 67,7 ¤ Pudotus -o,9 ¤ Tavoite 62,o
Tapa: Hyvä ruoka, parempi mieli ja paljon liikettä.
15-o9 Nyt: ¤ 66,8 ¤ [-o,1] :flower:
Edelliset: ¤ [-o,8]

Ambrosine85
Ikä 24 ¤ Pituus 172 ¤ Aloitus -
Paino 1o4,6 ¤ Pudotus -6,o ¤ Tavoite -
Tapa: Uusi elämäntapa.
21-o9 Nyt: ¤ 98,6¤ [-o,5] :flower:
Edelliset: ¤ [-2,8] ¤ [-o,7] ¤ [-1,2] ¤ [-1,5]


Next
Ikä
Pituus
Aloituspaino
Tavoitepaino
Tapa
Nyt:
Paino
Plus/Miinus
 
Ikä: 28
Pituus: 157,5
Aloituspaino: 63,5 (kesäkuu 09)
Nyt: 59,8
Tavoitepaino: 54 - vaihtelee mielialan mukaan 52-56 välillä
Tapa: Elämänhallinta.

Muuta:
~ Aikuinen tai melkein aikuinen sinkkunainen ja kaikenlisäksi opiskelija.
~ Ei lapsia, ei miestä. Kaksi keskenmenoa tammi ja heinä '04 (ennen niitä yritystä yli 2vuotta) sitten ero loka '05.

Ravinnon kanssa suurimmaksi ongelmaksi olen tiedostanut tunnesyömisen. Ja varsinkin syömisen, vaikkei ole nälkä. En osaa jättää ruokaa lautaselle tai syödä vain puolikasta karkki/sipsi pussillista. Joten minun tapauksessani suuri kiitos mini pusseista!

Liikunnaliset tavoitteet:
Lihaskuntoa: 1,5-2,5h/ vk lihaskuntoa.
+ Koulumatka kävelyt n. 1-1,5h/ 3-5pv/ vk.

Painoni historiaa:
~ Olen jojoilija. Joskaan en sanan yleisimmässä merkityksessä. En tee laihdutus spurtteja. Vaan kun on masennus kausi painoa kertyy huomaamatta huimasti. Kun elämä on kunnossa, paino putoaa itsekseen n. 0,5-1kg / kk. Mutta olen myös huomannut, että parhaimpina kausina paino on lähtenyt itsekseen 2-3kg/kk.
~ Painanut aikuisiällä: ylimmillään 68kg (heinäkuu 07)
Alimmillaan 52kg (heinäkuu 03)

Tää on tätä mun sanahelinää. :D
 
Marmatin74 esittäytyy:
Ikä 35 v / Pituus 175 cm / Paino tänään 98,1 kg / Eka Tavoite 80 kg (--> 75kg ) / Tapa: ruokavalion muokkaus, herkut pois, liikunnan lisäys mahdollisuuksien mukaan

Lapsia on kaksi; 09/06 ja 10/08. Kun aloin odottaa ensimmäistä, lähtöpaino oli 80 kg, kun taas toisen raskauden alkupaino huiteli jo 92 kilossa! Pahimmillaan painoa oli raskauden aikana 104 kg.
Jälkimmäisen synnytyksen jälkeen olin melko ahdistunut takunneen imetyksen, väsymyksen ja yksinolon (mies reissuhommissa) takia, ja tuli sitten syötyä pahaan oloon. Suklaa on mulla todellinen ongelma, mutta kaikki herkut niin makeat kuin suolaisetkin kelpaa.

Mutta nyt puhaltaa uudet tuulet; mieli tuntuu sopivalta laihdutusta ajatellen, intoa riittää.

Positiivisia tuloksia odotellen.. =)

Marmatin
 
:) Tarina jatkuu.. Laitan aloitus painoksi tuon, joka oli kun aloin syömään noita läskilääkkeitä. Virallinen punnituspäivä on minulla perjantai, saatan pistää jo tällä viikolla uuden painon jos muistan. Jos Malina huutelisit ens viikolla painoja jos vaikka unohdetaan ilmoitella.. Edes tämän kerran..

Painavimmillani olen painanut 89kg, vuosi sitten tammikuussa.( Ellei raskaana oloa lasketa, silloin vilahti mittarissa 99..) Esikoinen syntyi lokakuussa ja raskauskilot tippuivat hienosti, öisillä pullon lämmitys reissuilla reippaana tyttönä söin itselleni muutamassa kuukaudessa melkein 5 kiloa. Ihan kuin ne edelliset ylipainot eivät olisi riittäneet, tyhmä minä :headwall: :headwall:
Pudotin painoa sen kevään ja loppukesästä sain Reductil-reseptin ja hups, kuinkas kävikään.. Raskauduin ilman sen kummempia vaikeuksia. Siihen jäi laihari. Nyt toukokuussa päätin että kun Jorvista kotiudun käytän aivojani ja psyykkasin ukkoani varmuudeksi ettei kanna mulle herkkuja vaikka avioerolla uhkaisin :saint: Raskauskilot tippuivat nopeasti ja kun tyttö on pullon varassa niin pyysin taas reseptin.. Ilman noita tabuja pupeltaisin varmasti taas pitkin yötä. Väsymys ja stressi laukasee mulla samantien jonkun "syömiskohtauksen". Napsin karkin sieltä ja leivän kannikan täältä.. Pikkuhiljaa oltais varmasti oltu samassa jamassa. Nyt syön tavallista ruokaa, pienempinä annoksina ja yritän opetella samalla kunnon ruokailutapoja reductil-kuurin jälkeiseen elämään.

Mitäs muuta minusta.. Lapsia löytyy siis 2, Omppu 10/07 ja tuo tuore tapaus Anni 5/09, ukon mukana tuli aikoinaan 2 osa-aikalasta. Tyttö-93 ja poika-99. Löytyy farmariauto, kämppä on kyllä kaupungin ja koirakin kuoli :/ Muuten ihan peruskaava :D Liikunta ei ole todellakaan mikään intohimo, rattaiden kanssa kävelen jonkin verran, mutta siinä se sitten onkin. Tosin lykittävänä on 40 kiloa.. Päivät hoitelen noita muksuja ja siinä saa juosta ja kyykkiä-nostaa ja kantaa jne. Koulutukseltani olen lähihoitaja ja lastenhoitajana olin pk:ssa..

Huomiseen..

Anu
 
Alkuperäinen kirjoittaja anuaanua:
Jos Malina huutelisit ens viikolla painoja jos vaikka unohdetaan ilmoitella.. Edes tämän kerran..
No voinhan minä vaikka huuellakín. :D

Mä sain tehtyä treenin. huoh. Eilen sitten sain ihania saksalaisia suklaita sukulaisilta, kun tulivat lomailemaan. Ja kuinkas kävikään :p kaikki 80g meni. Ja sen lisäksi vielä pussillinen Pandan yrttilakuja (joita en sais edes syyä, kun saan oireita viljasta). Että näin. :whistle: Onneks en ole asetellut itselleni mitään kieltoja, muuten olisin aika pettynyt ja saisin lisää stressiä.

Tuossa laskeskelin kalorinkulutusta. Niin eilen noine herkkuineen on tullut kaloreita 1900. Ja tänään 800kcal (ja treeniä normikulutuksen yli kakssataa jotain) Että kaippa tuo jokseenkin balanssiin menee. Meinasin kyl tänään viel vetästä lohikeiton ja yhden knorr vien valion appelsiini mehulla. Mä en käsitä noita mun alhaisia kalorimääriä. Mutta jos tähän lisätään sitä mitä muuta olen syönyt niin Knorr valmisteen lisäksi 650g paprikaa, tomaattia ja kurkkua. 4desiä kermaviiliä (6% rasvaa) ja karjalanpiirakan. Jotenkin on kuitenkin koko päivän ollut tosi täys olo. :snotty:

Stressistä puheen ollen. Mulle soitettiin eilen ja tarjottiin pikkupoikien futis turnaukseen kuvauskeikkaa. =) Jänskättää tosi paljon, ei vielä oo noi keikat oikein tuttuakuviota. kääk. Noo lauantai iltana sitten tietää onnistuinko hyvin vai epäonnistuinko. :x kopkop.
 
Heippa! Löysinpä minäkin tämän pinon, ihan hyvä että nimi on uusi, ei sitten sekoa noihin muihin bikineihin... Ja mulla kun on niin huono itsetunto, että tuskin ikinä pukeudun bikineihin...

Ikä: 28v
Pituus: 158cm
Aloituspaino: 84kg
Tavoitepaino: 69 kg nyt alkuun
Tapa: Tavoitteena oppia syömään järkevästi ja liikkumaan hieman enemmän
Nyt
Paino:
Plus/Miinus:

Että tollasia, ensimmäinen punnitus mulla on siis huomenna. Olen kyllä joka päivä vaa-alla käynyt niin että tiedän miinusta tulevan, mutta ne tulokset ilmoitan huomenna.

Mulla on kaksi lasta poika 12/01 ja tytär 9/06. Kotoa löytyy myös aviomies, sekä 9/09 meille muuttaa koiravauva.
Painoa on ollut pahimmillaan juuri ennen pojan syntymää 108kg ja "eiraskaankin" huimat 98kg, alimmillaan nyt viimeseen 9 vuoteen on paino ollut n70 kg. Todellinen jojoilija olen.
Ammatiltani olen lähihoitaja ja nyt opiskelen työn ohella sairaanhoitajaksi.

Mun suurin kompastuskiveni laihdutuksessa on suklaa jota ilman mun eloni on ihan kamalaa... Vierotusoireet on samaa luokkaa kun katkolle tulevilla alkoholisteilla...
Nyt yritän ensimmäistä kertaa niin että en ole varsinaisesti millään laihiksella vaan opettelen oikeesti syömään 4 kertaa päivässä pieniä annoksia ja ainakin kerran päivässä oikeeta ruokaa. Monesti kun mun syöminen on sitä leipää ja sitten herkkuja. Syön muka vähän mutta sut kalorit on hurjia...
Nyt kun olen vajaan viikon elänyt uudella systeemillä niin olen voinut oikeestaan aika hyvin ja tosiaan painokin näyttää laskevalta.
 
Pitääkö tuo koko "ritirimpsu" laittaa uudestaan viikottain, vai riittääkö että laittaa painon... Mä päivitän vain painon, jos pitää koko rimpsu niin laitan sit myöhemmin.

Eli paino tänään 82,8 kg ja viikkopudotus 1,2 kg. Mä olin vähän pettynyt kun vielä eilen näytti yli 1,5kg:n pudotusta... Mutta mä olen luvannut että olen luvannut itselleni että olen tyytyväinen jos pudotus on yli 500g ja senhän tuo on. Ja vielä jää pudotettavaa ens viikollekin...

Nyt siivoamaan, meillä on kamalan näköistä =(.
 
Vedetty jumpat ja siihen päälle 10 kilometriä kuntopyörällä. Nostin ja laskin sykettä sykleittäin. Jumpan päälle tehtynä tuossa 4 kilometrissä löi nokkosrokon päälle ja hengestä alkoi ottaa. Ehkä se pujo vaikuttaa kuitenkin siihen, miten nyt hengästyn helpommin? Kuitenkin, auttaa tämä säännöllinen itsensä kiduttaminen siihen mihin tähtään. Jumppaan, hikoiluun ja kehonrasitukseen ilman allergiareaktiota. Kesän alussa nokkorokko tuli jo jumpasta. Olen siis askeleen lähempänä jopa sitä, että joskus kehtaa mennä julkiselle paikalle jumppaamaan?

Minun ongelmani siis ei oikeastaan ole paino. Mun ongelmani on juuri se, että keho on toista mieltä liikunnasta. Se reagoi noin. Parannusta on kuitenkin tapahtunut tuon suhteen! Ja kaiken tuon lisäksi olen nähnyt kyllä selvää kiinteytymistä itsessäni tämän kesän aikana ja se ollut oikeastaan ihan positiivinen juttu. Jaksan paremmin ja paikat eivät ole jatkuvasti kipeänä, selkäkin on paremmassa kunnossa. Ja vatsa, joka vielä ennen vatsalihasten aloittamista oli todella sellainen pinkeä pallo tuossa edessä on nyt vähän litteämpi pallo :D Ei se minusta normaalilta koskaan näytä. Ei ole oikeastaan tuntunutkaan sitten tämän kolmosen sektion jäljiltä. :|

Täytyy varmaan mennä suihkuun ja venytellä vielä kunnolla.

 
Viikon 43 jumppasaldo
MA jumppa
TI 10 kilometrin pyörähdys pyörällä, joista 5 kilometria kaatosateessa tuli ilmeisenä bonuksena. Tekee tosi hyvää muutenkin allergiaherkälle elimistölle ja kylmäallergiasta kärsivälle :xmas:
KE 10 kilsan reipas pyörälenkki
TO lihasjumppa
PE tauko/tauko/tauko (kirjoitan tämän jo valmiiksi, huomenna en tee muuta kuin nukun, niin kuin se muka olisi mahdollista)
LA Pyörälenkki, jotakuinkin se 10 kilometriä
SU jumppa ja hikipintaan, illalla vielä 13 kilsan ihana pyörälenkki pitkin rantoja ja kaupunkia.
 
Viikonloppu lusittu ja taas arki edessä ;) Painon suunta on edelleen alas päin, mutta hitaasti..Toisaalta enpä ole paljoa sen eteen tehnytkään.

Lauantaina tehtiin sushia ja yök |O Syön yleensä mitä vaan, mutta se levä jää kyllä vastaisuudessa väliin. Täytteet ihan ok, mutta hetken päästä syönnistä iski joku "ahdistus" ruokatorvessa ja vatsalaukun suulla. Ihan kuin levä olis jäänyt kiinni reunuksiin ja täytteet jatkaneet matkaa vatsalaukkuun :eek: Enkä ollut ainoa, joka näin tunsi.. Melkein yhtä kamala kokemus kuin se kerta kun systerin kanssa päätettiin tehdä itse mignonmunia ja munankuoret hajoili käsiin ja sulaa suklaata oli kyynärpäitä myöten :xmas: Ahneella on p**kanen loppu :LOL:

Liikunta nollassa ellei lasketa mukaan sitä että lapion äsken hiekkiksellä lapsille jätti-linnan ja tein varmasti yli 100 hiekkakakkua :LOL: Espoossa on ihan syksy, vettä ripottelee jatkuvasti ja takki piti olla päällä kun tuulee niin kylmästi. Taitaa luontokin tietää että koulut alkaa huomenna..

Mukavaa maanantaita kaikille :heart:

Anu
 

Lähtötilanne ¤ 63,5 ¤ bmi: 25.6
Nyt ¤ 6o,3 [-3,2] ¤ bmi: 24.3 [-1,3]

Viikottainen keskiarvollinen pudotus:
31 = 59,9 +-o / 32 = 59,8 -o,1 / 33 = 6o,3 +o,5



Plussasin puoli kiloa. Menkat 9päivää myöhässä. Sais jo alkaa. Ja nousin sitten painossa tuonne 61kg. Mihin jo toivoin etten enää nouse.

Noo päästänyt aika vapaalle kaiken suhteen. Tai no tänään en oo syönyt kasviksia, muuten kyllä. Mutta 300g aurajuustoa, 1,5leipää, yhden alkoholittoman siiderin ja jim patukan. (Niiden karkkien lisäksi) herkuttelua takana.

Tänä aamuna paino oli 61, mutta edellisen viikon keskimääräinen "pudotus" plus 500g Liikkumaan en ole ehtinyt, enkä jaksanut. Lauantai meni hyvin, mutta kuvia saan käsitellä vielä ainakin ens yön ja päivän. Toivottavasti sitten ne olis painokunnossa. Nyt jo ihan kuollut olo.

Eikä ruoka maistu. Ahdistaakin hieman. Mutta painosta en suostu ottamaan stressiä. :) Kyl sitä näin viimeisellä lomaviikolla oli mieluummin tehnyt jotain muuta kuin töitä! :LOL:
 
Laitanpa sitten mittoja ja treenipäiväkirjoja tänne.
Koska niitä seuraan kuin haukka.

Mitat:
PV: 29.7.
(kp21) KG: 60,1
VYÖTÄRÖ: 75
LANTIO: 86,5 & 97,5
POHJE: 36,5 & 36
REISI: 54,5 & 55
KÄSIVARSI: 30 & 31
RIN.YMP: 78,5 & 97,5

Treenit:
tammi: http://treenit.net/q.php?q=MTU0NDVAMjAwOS0x
helmi: http://treenit.net/q.php?q=MTU0NDVAMjAwOS0y
maalis: http://treenit.net/q.php?q=MTU0NDVAMjAwOS0z
huhti: http://treenit.net/q.php?q=MTU0NDVAMjAwOS00
touko: http://treenit.net/q.php?q=MTU0NDVAMjAwOS01
kesä: http://treenit.net/q.php?q=MTU0NDVAMjAwOS02
heinä: http://treenit.net/q.php?q=MTU0NDVAMjAwOS03
elo: http://treenit.net/q.php?q=MTU0NDVAMjAwOS04
syys: http://treenit.net/q.php?q=MTU0NDVAMjAwOS05
 
Tänään paino taas 60,0. Olenko mä ainut, jolla heittelee paino 0,5-1,5 kilolla viikon eri päivinä?? Vaikka mä luulen kyllä, että mun paino heittely johtuu mun epäsäännöllisestä syömisestä. Toisina päivinä tulee syötyä enemmän ja toisina sitten tuskinm lainkaan. Nyt neljättä päivää alle 2l nestettä päivässä. En vaan saa taas mitään alas. Pitäs varmaan mennä käymään ravitsemusterapeutilla tai normaali terapeutilla, kai tuohon mun syömättömyyteen on jokin syy. (Tai sitten se johtuu ROAsta).. Hmm taas näitä mun pohdiskeluja. En vaan tiedä - kai tässä pitäs vähän jo huolestua. Liikunnat jää tältä(kin!) viikolta. Ja ens viikolla koulu. Tai siis treenit jää tältä viikolta. Viime lauantaina tuli kyllä treeniä reisille ihan tarpeeks. Kyykkyyn ylös kyykkyyn ylös kahdeksan tuntia. :D
 
Itku silmässä oikeasti tänne taas itseni revin. :ashamed:
Alku kesästä sain painoni jo välillä 82 kiloon ja sitten tuli taas kesä ja grilli. :headwall:
Äsken uskaltauduin vaa'alle pitkän tauon jälkeen, eikä ihme, että housut kiristävät. :ashamed: Mä olen niin pettynyt itseeni!

Auttakaa mua tavoitteeseen, 76 kiloon! Potkikaa mua!
Älkää lopettako ketjua! Tsempatkaa mua! Mä tarviin teitä nyt enämpi, kun mitään!
Ja tässä kammoksuttavat lukemat:

Aloitus: 18.08.2009
Ikä: 27 v
Pituus: 176,5
Aloituspaino: 89 kg
Tavoitepaino: 76
Tapa: ruokavalion muutos ja liikunta, ei "vippaskonsteja" tällä kertaa
Nyt:
Paino:
Plus/Miinus:

Oikeasti, auttakaa minnuu! :wave:
 
Moi kaikille!

Pikasesti siivouspäivän kahvitauolla ajattelin kurkata mitä tänne kuuluu... Mun painonhallinta etenee hitaasti, nyt kun yritän oikeesti päivittäin syödä sen 4x ja yhden lämpimän ruuankin niin huomaan että paino laskee hitaasti, varmaan juuri sen 500g per viikko, mutta jospa tämä olisi sitä pysyvää...

Nyt kuitenkin ajattelin että ens viikon kirjotan ylös kaiken mitä syön ja katon vähän pisteiden mukaan että josko syön liikaa, mä en oikeen hallitse kaloreita mutta pisteet menee vaikka unissa... Mietinkin että tilaisko sen painareitten kirjekurssin, mutta menen nyt toistaiseksi ilman.

Siivous jatkukoon...
 
Täällä on tämä päivä mennyt suht hyvin mehukeittojen, mehujen ja hedelmien avulla.
Tässä parhaillaan syön jugurttia, mutta illalla on pakko syödä ruisleipää, jotta vatsa pysyy toiminnassa. Se on nähty minun kohdalla nyt niin monesti, miten käy, kun jätän senkin pois. :| Aloitin taas oikein ryminällä tosiaan, kun olen huomannut, että kohdallani ei oikein kohtuus toimi vaan on otettava totaalikielto karkin ym. suhteen tai homma karkaa taas tosi nopeasti käsistä. En vain osaa syödä mitää kohtuudella, kun on kyse jostakin "herkusta". :/ Illat ovat omalla kohdallani pahimpia, kun tv:tä katsellessa on tottunut mussuttelemaan kaikenlaista, yleensä vähemmän terveellistä alas kurkusta. :ashamed: Toivotaan, että tämä puuska kestäisi nyt edes jonkun aikaa ja saisin edes 10 kg pois... siitä on tässä jo niin kauan haaveiltu ja oltu jo melko lähelläkin. :ashamed: :ashamed: :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HyppyKeppi:
Aloitin taas oikein ryminällä tosiaan, kun olen huomannut, että kohdallani ei oikein kohtuus toimi vaan on otettava totaalikielto karkin ym. suhteen tai homma karkaa taas tosi nopeasti käsistä. En vain osaa syödä mitää kohtuudella, kun on kyse jostakin "herkusta". :/ Illat ovat omalla kohdallani pahimpia, kun tv:tä katsellessa on tottunut mussuttelemaan kaikenlaista, yleensä vähemmän terveellistä alas kurkusta.
Sun tarttee kyl löytää pysyvä elämänmuutos. Painonhallinta kannattaa aloittaa pienistä muutoksista. Ja niiden pitää olla pysyviä, ettei myöhemmin palaa vanhoihin tottumuksiin (kun tavoite paino on saavutettu) ja liho sitten takaisin tai vielä suurempiin lukemiin kuin koskaan aikaisemmin.

Aiotko olla ilman herkkuja koko ikäsi? Mikäli et, niin sitten siihen täytyy löytää balanssi. Ja iltasyöpöttelyyn kannattaa keksiä uusia tottumuksia, jos haluaa puputtaa (like me) niin omenat, porkkanat, paprikat + dippi, kirsikkatomaatit. Ihan mikä vaan maistuu, mutta jos ei pysty säätelemään määrää, pitää pystyä sitten muuttamaan puputuksen raaka-ainetta.

Toisaalta iltasyöpöttely on usein opittu tapa. Yks keino olis ehkä sinullakin, että opettelet syömään vain keittiönpöydän ääressä. Ilman lukemista, ilman tv:tä ja jopa ilman radiota. Vain päättää se, ettei tv:n ääressä enää syödä. Ja aina kun jotain pistää suuhun niin istuu alas ja syö ihan rauhassa. Eli ei napsi sieltä täältä tai syö vaikka tietokoneen ääressä. Nää on näitä pikku keinoja (joita en itse harrasta), mutta jotka on kyl totisia tosia.

Opituista tavoistahan pääsee eroon ja pienillä muutoksilla, niistä tulee pysyviä uusia tapoja elämään. Ja kun ne uudet tavat on terveellisiä, niistä ei tarvitse koskaan sitten opetella pois.

Tsemppiä.

Ps. Muistathan syödä päivän mittaan kunnolla, ettei päivän kituutuksen jälkeen tule tv:n ääressä ahmittua tai syömättömyyden vuoksi sorruttua epäterveellisiin naposteltaviin.

Ps2. Koska olet uusi tässä pinossa, niin haluan kertoa itsestäni. Sanon asiat suoraan ja ehkä liian jyrkästi. Mutta koska en halua alkaa miettimään miten sanoisin asiani pehmeämmin, niin olen täällä halunnut painottaa etten ole ketään tuomaroimassa tai teilaamassa. En itse noudata kaikkea mitä neuvon muita tekemään, jos niin tekisin en varmaan täällä painoani yrittäisi saada hallintaan. Toivottavasti en puheillani loukkaa, koska se ei ole tarkoitus. Vaan tarkoitus on saada asia mahdollisimman selvästi sanotuksi. Mikäli sinua häiritsee tapani ilmaista itseäni niin kerrothan minulle. Ettei minun tule vahingossa pahoitettua mieltäsi. Koska se ei ole tarkoitukseni. Ulosantini on vain toisinaan hyvinkin suoraviivaista ja tylyn oloista. :x

Tsemppiä!
 
En mie koko elämään aio "totaalikieltäytyä", mutta alussa on pakko tehdä niin. Huomasin sen pari vuotta sitten, kun sain painoa alas kaikki 13 kiloa. Sitten tulin taas raskaaksi ja tässä sitä nyt sitten ollaan. Raskauksien (3) aikana on aina tullut n. 25 kg lisäpainoa, josta tietty osa on jäänyt laitokselle ja osa pudonnut vähitellen, mutta kyllä niistä on aina jotain jäänytkin. :ashamed: Alkuun vedän nyt vähän tiukempaa linjaa, jotta tuloksia tulisi hiukan reippaammin ja se motivoisi taas jatkamaan. Tiedän, että pystyn siihen, kun olen ennenkin pystynyt. =)

Tämä päivä on mennyt kyllä tosi kivasti! Ei ole tehnyt yhtään mieli karkkia, jota kesän aikana tuli syötyä lähes päivittäin. Vaalean leivänkin pystyin jättämään paperipussiinsa. =) Ja vettä olen juonut nyt pitkin päivää, kun normaalisti sen juominen on painottunut ilta-aikaan. Nyt on ainakin motivaatio ja tahto-tila kohdillaan! =)
Outoa muuten, että paino äsken vaa'alle hypättyäni oli 2 kg vähemmän kuin eilen illalla. :eek: :eek:
 
Tänään olisi päivä, jolloin pitäisi varmaan liikata. Jotenkin vain tuntuu, että sykettä pitäisi saada ylös. Eilinen päivä oli jotenkin masentava. Kunto on parempi, sen pystyn sanomaan jo heti tältä istumalta. Mutta jotain tuolla ulkona on nyt, joka lyö sen allergiareaktion päälle. Koska eilinen ulkolenkki päätyi sormien turpoamiseen ja nokkosrokkoon. Ärsyttää. Mulla on pysynyt allergia todella hyvin hallinnassa jo pitkään. Ruokapuolella on ollut yhtä voittoa. :ashamed: Tosiaan ottaa aivoon tämä. Koska se nokkosrokko vaikuttaa suoraan hengitykseen. Rasitusastma puolella sentään on tapahtunut paljon hyviä asioita, suurin kiitos on varmaan sen, ettei ole tullut vuosikausiin poltettua tupakkaa :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HyppyKeppi:
En mie koko elämään aio "totaalikieltäytyä", mutta alussa on pakko tehdä niin.

Alkuun vedän nyt vähän tiukempaa linjaa, jotta tuloksia tulisi hiukan reippaammin ja se motivoisi taas jatkamaan. Tiedän, että pystyn siihen, kun olen ennenkin pystynyt. =)

Outoa muuten, että paino äsken vaa'alle hypättyäni oli 2 kg vähemmän kuin eilen illalla. :eek: :eek:
Alkuun se tiukempi linja onkin hyvä, mutta kannattaa miettiä sitten herkkuihin paluu tiukempaakin tiukemmin. Koska siinä on vaara sortua ja vesittää kaiken mitä on saanut aikaan. Varsinkin, jos tavoite paino on jo lähellä tai saavutettu. Siinä mieli antaa helpoti periksi "palkita" itseään. Voinhan mä yhden palan ottaa kakkua ja toisenkin pullan ja pari suklaapalaa vielä.

Se on hyvä, että olet löytänyt konstin, että motivoitumisesi pysyy yllä. Numerothan alkaa alun jälkeen laskea, siis myös ne miinus merkkiset. Painon pudotus hidastuu, kun paino alkaa olla lähellä normaali painoa. Itse olen sellainen, joka tarvitsee pienen muutoksen 2-4viikon välein, jumitus kaudet on ahdistavia, vaikka ne saakin mut miettimään kaiken taas uudestaan ja tekemään valinnan, että kyllä - haluan olla hoikka, enkä palata isompi kokoisiin vaatteisiin.

Tuon mitä sanoit tuosta painon nopeasta vaihtelusta. Päivän kahden aikana 1-2kg. Niin siinä ei ole kyse laihtumisesta. Vaan pääosin nesteistä. Ja siitä mitä olet parin viimeisen päivän aikana syönyt. Jos olet tankannut nestettä lähinnä iltaisin ja ottanut painon aamulla, niin nesteet lisää painoa. Jos olet juonut pitkin päivää ja mitannut aamulla, luultavasti painosi on matalampi. Naisilla kierron aikana paino vaihtelee. Mulla 2,5-4,5kilon vaiheilla.

Kirjoittelinkin tuolla ylempänä, että mulle tuli 1kg painoa lisää päivässä. Ja sehän ei ole mahdollista. Seuraavana päivänä se laski takaisin 59,9. Joten se oli vain jokin piikki. Tosin menkat alkamassa kahden viikon myöhästelyn jälken, joten painon vaihtelu johtuu siitä myös.

Juu nyt luin uudestaan tuon.. Siis toki illalla paino on korkeampi kuin aamulla. Siihen vaikuttaa kaikki mitä olet päivän aikana syönyt. Parhaimmillaan ihminen "tuhkee" suuhunsa 5kg tavaraa ja vaikka siitä osa tulee aika nopeasti pihalle, niin kyllä sinne silti jotain jääkin. Tuo 5kiloa nyt oli vain heitto sieltä yläpäästä. Itse syön reilusta kilosta reiluun kahteen kiloon päivässä. Aamulla vessa käynnin jälkeen tulee "luotettavin" punnitustulos. Ja paljon on merkitystä sillä mitä syö, jos ruoka on suolaista, se kerää nestettä. jiiänee.... Tietenkin, jos välttämättä haluaa iltapainoksi pienemmän numeron pitää se onnistuu sillä, että paastoat päivän ja syöt yön. Silloin pitäisi illalla painaa vähemmän kuin aamulla heti syömisen jälkeen.

Nää kilot on kyl yks vitsaus välillä. Laihtumisessahan on kyse senteistä eikä kiloista. Ja kiloissa on mun mielestä kyse vain terveydestä. Eli jos olisin tuon mun yhden yön kilon perusteella käyttänyt mittanauhaa - niin siihen ei olisi tullut miinustusta.. Mikäli haluat punnita itsesi useammin, kuin kerran tai kaksi viikossa. Niin tässäpä vinkki jota itse käytän. Käyn vaa'alla 3-6 päivänä viikossa. Joka kerta mittaan kolme kertaa ja lasken keskiarvon, vaikkei vaakani heitä kuin 0-300g. Joka päivä laitan tuloksen muistiin ja sunnuntaina lasken koko viikon saldon ja jaan sen mitattujen päivien lukumäärällä. Siten saan viikkopudotukseni keskiarvon, johon luotan enemmän, kuin viikottaiseen punnitus tulokseen. Toki tähän tapaan ei kaikilla riitä aika.


Yleistä herkuttelusta
Se on hyvin yksilöllistä noiden herkuttelemisten kanssa.. Ja sen kanssa miten niistä sitten pääsee lopullisesti eroon, tai pystyy säästämään herkuttelut ainoastaan ja vain juhlapäiviksi. Kahvittelut ystävien kanssa sopii jättää pullattomaksi tai siirtyä pieneen siivuun pullapitkoa ja jättää pari piparia syömättä ja jos kahviin haluaa kermaa, juo vain yhden kupin. Nää on näitä mun tylsyyksiä, mutta juhlapäivä herkuttelijoilla on sitten taipumus herkutella kunnolla ja joka juhlassa. Ja ongelmaksi se muodotuu, kun juhliksi lasketaan kaikki nimipäivät, syntymäpäivät, häät, nimiäiset, joulut, pääsiäiset, vaput, juhannukset, loma-ajat, ulkomaanreissut ja jos on suuri suku tai laaja ystäväpiiri ja lastenkavereidenkin juhliin ovat vanhemmat tervetulleita niin juhlapäivä herkuttelua ei sovi ajatella "no nyt mä voin syödä ihan mitä vaan, kun on kerran juhlapäivä".

Toisilla toimii pakolliset 3-4 karkkipäivää viikossa paremmin, kuin 1 karkkipäivä. Mutta siinä täytyy huomioida herkkujen määrä. Koko viikon herkuttomuus kostautuu "vapaa" päivänä, joka monelle toki sopii ihan painonpudotuksenkin yhteydessä. Ja silloin saa syödä mitä haluaa. Mutta jos olet jo viikon aikana järjestänyt tilaa herkuille, niin sitten sellaista harkkuvapaata ei tarvitse pitää ja välttämättä ei tee edes mieli, koska tietää viikossa olevan 3-4 päivää, kun voi ottaa makeaa. Ehkä tämä tuli jotenkin huonosti selitettyä.
 

Yhteistyössä