uusperheellisille kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiekaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kiekaus

Jäsen
18.06.2007
338
0
16
Seurustelen tällä hetkellä miehen kanssa joka ei ole poikani isä. kumpikin olemme aika nuoria (lue alle 25) pojalla on ikää nyt puolitoista vuotta. Nyt olenkin miettinyt että mitä tapahtuu jos taloon tulee uusi vauva. siis kuinka poikani ja miehen suhde muuttuu. tuleeko omasta lapsesta ykkönen ja poika jää syrjään. Pojan biologinen isä ei pidä mitään yhteyttä eikä osallistu pojan elämään. tiedän kyllä että on kiinni ihmisestä kuinka käy, haluaisin silti kuulla muiden kokemuksia.

Meillä uusi mies otti myös kaksi mun "isätöntä" lasta täysin omakseen, nimeä myöden... kun alettiin seurustelemaan, muutettiin yhteen, saatiin yhteinen lapsi (ja myöhemmin lapsia), ja mentiin naimisiin.
Samoin lapset ottivat tän uuden miehen täysin "isäkseen", ja isänä häntä pitävät vieläkin vaikka ikää näillä lapsilla on jo 14v8kk ja 13v2kk... ja heillä on myös tieto "ap-isästään" olemassa.

Tosiaan tuohon on aika hankala vastata.ja sitä ei varmaan edes tämä mies itse tiedä ennenkuin sitten kun asia on ajankohtainen.
Mutta luulisin, et jos heillä jo nyt on hyvä suhde, niin ei se siitä mihinkään katoa..paitsi että onhan niitä ydinperheitäkin jossa suositaan jotain tiettyä lasta muiden kustannuksella :/
Mutta asiasta kannattaa keskustella ja miettiä jo valmiiksi miehenkin, ennen sen toisen lapsen syntymää.

ihana kuulla että tosiaan voi mennä hyvin. toivottavasti meilläkin sittenkun asia on oikeesti ajankohtainen. yhdessäkin on keskusteltu siitä ja mies itse on ollut sitä mieltä että jos joskus lapsi syntyy niin hänen on alkuun huomioitava enemmän poikaani kun minä olen kuitenkin enemmän kiinni vauvassa :heart:

Meillä toiminut hyvin...Joskus tuntuu että ukko suosii omiaan ja oon heti huomauttanut asiasta,vaikka hän sanoo ettei ainakaan mitenkään tarkotuksella suosi :whistle: Mutta hyvin on mun esikko miehen touhuissa mukana siinä missä meidänkin lapset.Joskus miettinytkin että pystyisinkö ite samaan :ashamed:

Yhteistyössä