Uusperheelliset.. Näkökulmia ja vinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nurinaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nurinaa

Vieras
Mä olen niin umpisolmussa tän asian kanssa.. Eli mä opiskelen ja asun mun lapsen kanssa kahdestaan. Mun miesystävä on töissä, asuu kahdestaan lapsensa kanssa. Meille on tulossa vauva, joten kimpsut ja kampsut olis tarkotus kerätä yhteen kasaan saman katon alle. Tilanne mutkistuu siinä, että mulla lähtee kaikki tuet kun muutetaan, jää opintotuki, 220e ja elarit+ lapsilisä. Niillä ei paljoa vuokran maksuun osallistuta. En mä tahdo miehen elätiks mennä, vaikkei tilanne kestäis kun toukokuuhun, mutta silti. Töitä mä tekisin, mutta sitten lapsi olisi hoidossa 24/7.

Mä en keksi mitä tässä tekis, vai olisko järkevintä muuttaa vasta kun laskettu aika on ihan lähellä..?

Joko laitatte rahat yhteen ja unohdat sen elättinä asumisasjatuksen tai sitten asutte erillänne.

Luvut paperille puolin ja toisin ja yhteinen päätös miten teette.

Jos asutte erillänne, mies ei saa päivärahaa.

Puhukaa keskenänne tilanteesta.
Paperille mun rahat ja sun rahat.
Kuka ostaa mitäkin.
Entä lapset???
Kuka maksaa niiden kulut?

Puhukaa kaikki selväksi ennen muuttoa yhteen.

Laittakaa sopimus paperille.

kuulostais ihan hirveeltä tuo että laitettas jollekkin paperille kuka maksaa mitäkin=D
Meillä kaikki rahat on yhteisä ja se maksaa jolla on rahaa,ei oo tarvinnu siitä tapella.meillä 2yhteistä lasta ja 2 edellisestä suhteesta.Käytännössä mies on maksanu asumisen kokonaan kun saa kerralla enenmän rahaa ja minä sit muita laskuja.omat tilit on mutta kumpikin tietää suurinpiirtein paljon on rahaa kummallakin,ja yhteiselle säästötilille laitetaan joka kuu joku penni matkustusta varten.
itelläni nyt paremmat tulot,mutta olin 6-vuotta tuossa kotona ja en tienannu juuri mitään,mutta se oli miehelle ok..mies itseasiassa nytkin koko ajan sanoo että jää vaan kotiin jos haluat=)

Maksatte menoista siinä suhteessa kuin on tuloja tai sitten unohdatte koko homman. Itse muutin opiskelijana lapsen kanssa uuden avomieheni luo ja hän maksaa koko vuokran. Muuten olisin saanut luonnollisesti tukia. Ei tullut edes mieleen, että pitäisi alkaa maksaa. Teillä sentäs tulossa yhteinen lapsi! Ja molemmilla yksi oma lapsi. Jaotteletteko lapsetkin? Yrittäkääpä muodostaa PERHE!!!

Esität miehelle tuon "elättiajatuksen" ja katsot mitä hän sanoo. Jos hän on samaa mieltä, yhteenmuuttoa ei varmaan kannata edes harkita. Jos hän pitää itsestäänselvänä sitä, että maksaa tässä tilanteessa suurimman osan kuluista, olette valmiita perustamaan perheen :)

Yhteistyössä