Uusperhe voi olla myös ydinperhe

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mannapuuro"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mannapuuro"

Vieras
Kovasti morkataan uusia liittoja, uusia puolisoita ja varsinkin uusien lapsien tekemisiä.

Me olemme uusperhe, sillä miehellä on aiemmasta liitosta lapsia. Ovat kuitenkin jo aikuisia, omillaan asuvia ja yksi ihan perheellinenkin jo.

Meillä sen sijaan asumme, me: minä, mieheni ja yhteiset lapsemme. Olemme siis kaikessa yksinkertaisuudessamme ydinperhe, vaikka olemme jossain määritelmissä ehkä se uusperhekin :)

Niinpä! Olen kanssasi samaa mieltä. :) Mekin olemme ydinperhe, vaikka esikoiseni olen aikanani saanut yksin. Eli esikoisen biologinen isä ei ole kuvioissa ollenkaan mukana. Nykyisen mieheni tapasin lapsen ollessa 1-vuotias. Joten olemme ydinperhe eikä meillä ole käytössä nimikkeitä sisarpuoli vaan kaksi lastamme ovat täyssisaruksia ja heillä on yhteinen isä.

Miksi uusperheen pitäisi olla ydinperhe? Molemmissa muodoissaan perhe voi olla onnellinen tai vähemmän onnellinen. Fakta kuitenkin on, että nykymääritelmän mukaista ydinperhettä ei uusperheestä saa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Perhe

Minä taas käytän perheestämme nimitystä perhe. En mikään uus enkä ydin alkuinen. Perheesemme kuuluvat minun lapseni ed. liitosta (isänsä kuollut), mieheni teini-ikäinen lapsi ed. liitosta (asuu äitinsä kanssa 200 km päässä) sekä kolme yhteistä alle kouluikäistä lasta.

Uusimmat

Yhteistyössä