Uusperhe ja miehen ex.. kaipaan neuvoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Taru"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Taru"

Vieras
Taustaa: itse olen eronnut 2008 ja eropäätös on ollut minun. Nykyinen avomieheni tullut jätetyksi 2010.

Suhteemme alussa kuuntelin sujuvasti kuinka exä sitä ja tätä ja heidän yhteisiä kuviaan yms, Toki, kun keskustelun aihe usein ajautuu exään, niin olen myös hänelle maininnut, ettei minua kiinnosta tai en halua edes tietää ja jopa sanonut, että se satuttaa minua, eikö eletä nykyaikaa. Haluankin tietää olenko mä jotenkin sairas? liianmustasukkainen niin kuin annetaan ymmärtää. muutamia esimerkkejä, jotka minua ovat satuttaneet. lähes tulkoon aina mieheni puolen ystävillä käydään heidän entistä suhdetta läpi, jopa minun sukulaisilla, meidän yhteisen lapsen kastejuhla meni iltasella edellisen suhteen purkamiseen yms. Tämä nyt mielen päällä, koska eilen minulle esiteltiin taas exän kuvaa ja sanoin että se satuttaa mua. Mut tänä aamuna herätessään, lehteä lukiessaan taas löytyi juttu johon liittää hänen exänsä. Mulla alkaa olemaan itsellä niin ahdistava olo, kun nämä möykyt mun sisällä kasvaa, etten tiedä mitä teen?? Olenko mä vaan sairaan mustasukkainen ihminen?? Mielestäni kuitenkin, kun eilen mainitsin että minua se kuvan esittäminen satutti, niin tänään taas jatkuu.. että tahtooko hän kiusata tahallaan mua?? Mitä mieltä te olette tilanteesta?

Siis kaivaa kuviaan exästä ja näyttää minulle.. ei mtn sen kummempaa siinä, mut mua ei kiinnosta!!! Olen ajatellut aivan samma, ettei entistä eroa ole käynyt läpi, ennen kuin lähti uuteen suhteeseen??

kuulostaa ihan siltä ettei mies oo päässy exästä yli. Meijän yks miespuolinen ystävä on eronnu jo 2009, mutta jutut on aina sitä et "exän kans käytiin siellä ja täällä ja exä teki sitä ja tätä ja exä oli siitä ja siitä asiasta tota ja tätä mieltä" ym. Me ystävät tota voidaankin kuunnella (okei ehkä vähän tympii jo näin monen vuoden jälkeen), mutta kun tää mies ihmettelee miks ei saa mitään suhdetta kestämään, ei varmaan kun ensitreffeistä asti puhuu exästään. Mää lähtisin ite aika nopeesti menemään tollasesta suhteesta, mulle tulis olos et mää oon vaan joku exän korvike.

Jos kuvat ovat kuvia vaikkapa lomamatkalta joissa haluaa esitellä lapsiaan mutta exä sattuu olemaan siinä niin okei, ei outoa.
Mutta jos ne kuvat on pelkästään exästä niin on outoa ja kyllä muutenkin kuulostaa ettei ole päässyt exästä yli. Miten et huomannut jo alussa ettei tuo ole normaalia?

No mies ei ole päässyt edellisestä suhteestaan yli.

Jätetyksi tuleminen sattuu. Mies ei ehkä ole traumaansa käsitellyt. Varmaan tilanne ei tullut sinulle yllätyksenä, on alkanu näköjään ensihuuman jälkeen nyppiä enemmän. Olet hänelle laastari. Mutta kyllähän sen laastarinkin kanssa voi tunteet olla aitoja, ja yhteen voidaan jäädä.

Miehesi kuulostaa pimeältä.
Selkeästi ei ole päässyt yli entisestään, vaan haikailee hänen peräänsä. Mutta vaikka haikailisi, niin tuo sinulle kuvien esittely on jo vähän sairasta, eli kehoita hankkimaan ammattiapua, jolle jauhaa suhteesta.

Ny laitat pisteen touhulle. NYT se loppuu. Ja jokataivaan kerta kun mies tai joku ääliö sukulainen yrittää alkaa asiaa ruotimasn, niin topakasti lopetat keskustelun. Se on täysin sun oikeus.
Päättäköön mies sitten, että onko suhdetta jo käsitelty tarpeeksi, että voiko sen jo unohtaa, vai mitä tekee..

Ja teilla jo tietenkin on yhteinen lapsikin! Oih ja voih, miksi miksi miksi aina pitaa se vauva vaantaa heti!!! Ennenkuin edes yhtaan vaivautuu selvittamaan, etta onko suhteesta mihinkaan ja onko edellisista jo paasty yli!!!

Ei ole miehesi valitettavasti vielä käsitellyt edellisen suhteensa päättymista ja se näkyy kuvailemallasi tavalla. Jos tuli yllättäen jätetytksi 2010, ei mikään ihme, ettei vielä ole selvinnyt erosta. Etenkään, jos ei ole aktiivisesti työstänyt asiaa ja käynyt jonkun ammattilaisen kanssa keskustelemassa. Minulla meni yllätyserosta toipumiseen arviolta 4 vuotta ja siitä 1,5 vuotta, pahimman alkuajan, kävin perheneuvolassa keskustelemassa perhetyöntekijän kanssa. Jotkut sanovat, että erosta toipumiseen menee n. puolet suhteen kestosta. Omalla kohdallani piti aika hyvin paikkansa.

Valitettavasti kuulostaa siltä, että olet miehellesi laastari. :/

Oltiin toistakymmentä vuotta yhdessä, saatiin lapset yms. Ruuhkavuosina erottiin ja exä löi hyvin nopeasti hynttyyt yhteen naisen kanssa. Me emme osanneet erosta huolimatta olla erossa vaan kaipaus ilmeni aluksi puheena, sittemmin fyysisenä kaipauksena ja lopulta säännöllisenä seksielämänä. Tämä toinen nainen saa kohta vauvan ja luulee että mies oli päässyt yli meistä. Näin ei ollut missään vaiheessa. Valitettavasti se on hän joka jää yksin. Elämä ei aina ole reilua. Ja koko heidän suhteen ajan, mies oli puhunut meistä " liikaa" joka käänteessä...

Alkuperäinen kirjoittaja Ex exä ja nykyisin taas nyxä;29652713:
Oltiin toistakymmentä vuotta yhdessä, saatiin lapset yms. Ruuhkavuosina erottiin ja exä löi hyvin nopeasti hynttyyt yhteen naisen kanssa. Me emme osanneet erosta huolimatta olla erossa vaan kaipaus ilmeni aluksi puheena, sittemmin fyysisenä kaipauksena ja lopulta säännöllisenä seksielämänä. Tämä toinen nainen saa kohta vauvan ja luulee että mies oli päässyt yli meistä. Näin ei ollut missään vaiheessa. Valitettavasti se on hän joka jää yksin. Elämä ei aina ole reilua. Ja koko heidän suhteen ajan, mies oli puhunut meistä " liikaa" joka käänteessä...

Toivottavasti se nainen pääsee eroon tuollaisesta oksettavasta ukosta ja sä saat pitää sen jämät, sä ja tuo mies selvästi kuulutte yhteen kun ootte kummatkin aivottomia olmeja.

Vanhemmalla iällä kun aloittaa parisuhteen, toisella on ne exät taustana. Varsinkin kun vielä on yhteisiä lapsia, ne exät valitettavasti kuuluu yhä edelleen heidän elämäänsä. Siihen on vain totuttava.

rajansa tietenkin kaikella eli liika ihailu exää kohtaan ei tietenkään ole normaalia ja suotavaa.

Kuulostaa ihan mun ex mieheltä. Exän sisko fanitti mun exäni- exää ja ylisti joka käänteessä. Exäni jopa meijän suhteen ajan piti yhteyttä exäänsä. Monesti oli myös vongannu, että pääsis sinne yöksi. Asuttiin neljä vuotta yhessä ja erottiin 2008 talvella. Suhteessa oli pettämistä paljon, muutamista kerroista jäi kiinni ja suurimman osan sain kuulla exäni kaverilta, joka avautu noista touhuista ja henkistä ja fyysistä väkivaltaa oli myös. Luojan kiitos, tohon suhteeseen ei etes harkittu lasta, eikä meillä kummallakaan ollu niitä entuudestaan, onneks.

Mulla oli vähän samanlaisia "ongelmia" suhteen alkuaikoina, tuntui että AINA puhuin "me joskus tehtiin noin xxx:n kanssa", "Silloin kun me xxx:n kanssa oltiin (jossain)" tms..

ja johtui ihan siitä, kun kaikki mitä elämässäni olin kokenut oli tapahtunut exän kanssa, niin aina se jotenkin vaan niihin juttuihin tuli mukaan. Toki yritin kiinnittää asiaan huomiota ja sellaisissa jutuissa missä pystyin sanomaan MINÄ tein tai MINÄ sanoin jne, niin yritin jättää sen exän nimen sieltä pois, mutta toisinaan se vaan piti sanoa.
Mitään kuvia en todellakaan esitellyt. Nyt kun nykyisen mieheni kanssa oon ollut jo pidempään, niin harvoin tulee exän nimeä enää missään esille, se oli lähinnä tutustumisvaiheessa ja aina kun tuli juttua menneisyydestä ja mitä on esim tehnyt tai missä käynyt

ja me ollaan exän kanssa erottu jo aikaa sitten... Eikä TODELLAKAAN kaivata toisiamme :D

Yhteistyössä