Uuspeheet ei toimi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fakta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Viha on aika voimakas sana. Jos oma lapsi ottaa pattiin joskus niin kyllä se toisenkin ihmisen lapsi voi ottaa. Se, miten näitä tunteita käsittelee onkin sitten se avainjuttu. Joillain se toimii, uusperhe siis ja joillain ei ollenkaan. Ehkä heitä pitäisi tukea jollain tavalla mutta mistä siihenkin rahat sitten, en tiedä. Voisi olla ennaltaehkäisevää monessakin asiassa.

eihän uusperheitä olis jos ydinperheet olis toiminu:)

ja ikävä kyllä tällaisia uutisia saa lukea ihan ydinperheissä, uusperheissä ja ihan sukulaisten kesken tapahtuneena, puhumattakaan siitä et on ammuttu ihan tuntemattomia.

Fakta ja fakta.
Meillä nyt yli 10 vuoden tausta "uusperheenä" ja toiminut senverran hyvin etten edes ajatellut tämän olevan uusperhe.Jonkin määritelmän luin pari vuotta sitten uusperheestä ja sellainenhan me olemme.
Ihan ydinperheenä olemme elämäämme eteenpäin vieneet ja kulkeneet vaikkei kaikki lapset ole yhteisiä.Ei edes kohta aikuistuva nuoremmekaan ole koskaan kyseenalaistanut asemaansa kummankaan vanhemman sydämessä.

Ikävällä tavalla otat esille asian, josta varmaan voisi syntyä kiintoisakin keskustelu.
Tiedät varmasti tapauksia kotimaastakin, jossa isä/äiti on surmannut perheensä. Tuolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko kyseessä ydin- vai uusperhe, vaan yksilön mielenterveyden järkkymisestä.

Itse asiaan voin ottaa kantaa, että omassa elämässäni minä ja lapseni elämme onnellisina uusperheessämme, kuin mitä ikinä aiemmassa ydinperheessä, jossa voidaan puhua juuri tuosta mielenterveyden järkkymisestä...ei kovin kaukaa mennyt, ettemme mekin päätyneet surullisiin lööppeihin kauppojen kassoille.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;22126047:
Ikävällä tavalla otat esille asian, josta varmaan voisi syntyä kiintoisakin keskustelu.
Tiedät varmasti tapauksia kotimaastakin, jossa isä/äiti on surmannut perheensä. Tuolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko kyseessä ydin- vai uusperhe, vaan yksilön mielenterveyden järkkymisestä.

Itse asiaan voin ottaa kantaa, että omassa elämässäni minä ja lapseni elämme onnellisina uusperheessämme, kuin mitä ikinä aiemmassa ydinperheessä, jossa voidaan puhua juuri tuosta mielenterveyden järkkymisestä...ei kovin kaukaa mennyt, ettemme mekin päätyneet surullisiin lööppeihin kauppojen kassoille.

no olisit tehnyt lapsen vasta nykyisen kanssa, joka ei mielenterveysongelmainen? Sehän se just on kun pitää saada se lapsi ties millaisen ukon kanssa, ja sitten tulee eroperhe ja lapselle rikkinäinen perhe.

no olisit tehnyt lapsen vasta nykyisen kanssa, joka ei mielenterveysongelmainen? Sehän se just on kun pitää saada se lapsi ties millaisen ukon kanssa, ja sitten tulee eroperhe ja lapselle rikkinäinen perhe.

Kovin mustavalkoinen kanta, lasteni isä oli vallan terve ja komea nuori mies, kun perheemme perustimme. Olisiko minun pitänyt jo vuonna 1997 tietää, että miehelle tulee päihderiippuvuus ja mielenterveysongelmia vuonna 2003, kun kolmas lapsemme syntyy?

Yhteistyössä