uusioperheet kasaan

• Viestiketjun aloittaja joulumama
  • Ensimmäinen viesti
joulumama
onkohan täällä uusioperheen äitejä itse odotan vauvaa 35 viikolla ja meillä uusio perhe tämä on 6 lapsi kun lasketaan kaikki ensimäinen yhteinen. onko muita ja kuinka monta lasta teillä on?

:attn: Esittele perheeni minulla on 4 lasta ja sitten on tua ihana Leevi poika huomenna 2 kk. Haavissa olisi vielä lisää lapsia ainakin yksi sitten jossain vaheessa.

Miehelläni on 3 lasta jotka käyvät meillä jokatoinen vkl. Mutta jostain syystä en kyllä laske näitä lapsia pereheeseeni kuuluvaksi. Ehkä siksi kun meillä on pikkuisen hankalaa tuo suhteen saaminen läheiseksi eikä yhtään helpota se että mieheni (x) ei todellakaan halua meidän tulevan lasten kanssa läheiseksi. :x

Olisi mukavaa vaihtaa perhe kuulumisia kun ei noita uusperheellisia oikeen kaveripiiriini kuulu. JOten jos liikenee aikaa laita vaikka privaan mietteitä tai vaikka ihan mitä vaan :wave:

uusio perheen äiti minäkin meillä 3 tyttöä joista vanhin kohta 18v(minun) keskimmäinen 9v(mieheni) ja nuorin 5kk kaikki lapset ovat tässä perheessä kuitenkin yhteiseksi saatu. Asumme täällä Kymenlaaksossa.

joulutyyppi
Meidän perheeseen kuuluvat minun lisäkseni kaksi tytärtäni (10v ja 6v)sekä mies. Ensimmäinen yhteinen lapsonen syntyy toivottavasti pian :) Laskettuaika on joulukuun alussa...

poppoo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.10.2004 klo 17:36 joulutyyppi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.10.2004 klo 15:40 poppoo kirjoitti:
Meillä on kolme minun lasta 11-, 8- ja 6-vuotiaat sekä nyt joulukuussa syntyy yhteinen lapsi.
Missäpäin asustelette?? Meillä aika samanlainen perhe =)
Asustellaan Turun lähistöllä. Entäs te?

joulutyyppi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.10.2004 klo 07:07 poppoo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.10.2004 klo 17:36 joulutyyppi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.10.2004 klo 15:40 poppoo kirjoitti:
Meillä on kolme minun lasta 11-, 8- ja 6-vuotiaat sekä nyt joulukuussa syntyy yhteinen lapsi.
Missäpäin asustelette?? Meillä aika samanlainen perhe =)
Asustellaan Turun lähistöllä. Entäs te?
Me asustellaan Espoossa :)

Minulla edellisestä liitosta 11v tyttö ja 10v poika.
Nämä pienokaiset olivat 2 ja 3 kun erottiin, löysin uuden miehen, tai hän löysi minut v 2000, ja edelleen elellään onnellista perhe-elämää yhdessä. Meillä onkin perhe kasvanut kolmella pojalla, -03, -04, ja -07 =)

Miten muilla sujuu uusioperhe?
Isommat lapset ovat isällään joka toinen v.loppu, ja kun he tulevat kotiin näitten vierailuiden jälkeen, varsinkin poika on aivan mahdoton... Aina ei jaksaisi... :(

Jaksaako joku keskustella asiasta?? :)

Meillä asustelee tällä hetkellä 6 lasta, minun 3 (-92, -94 ja -96-syntyneet), mieheni 2 lasta (-96 ja -98- syntyneet) sekä yhteinen -05 syntynyt. Nyt odottelen kaksosia rv 33 eli syntyvät tuossa joulun kieppeillä tai heti ensi vuoden alussa. Edellisistä liitoista olevat lapset ovat kaikki tyttöjä, eka yhteinen on poika ja nyt näistä tuplista povataan poikia. Saas nähdä miten käy. Kulkuneuvoksi piti laitta linja-auto tilaukseen :) ja minä olen nyt autokoulussa ajamassa kuorma-auto- sekä linkkikorttia :) .
Kyllä uusioperhe kuvio on välillä aika rassaava. Meillä onneksi edellisistä liitoista olevat tytöt ovat jo suht isoja eikä heihin vaikuta juurikaan isällä/äidillä vierailut. Minun tyttöni käyvät isällään noin kerran kuussa ja mieheni tytöt taas äidillään melkein joka viikonloppu.
Ydinperhe aikaa ei juurikaan ole, joskus sitä kyllä oikein järjestämällä järjestämme.
Alkuun oli tietysti vaikeinta kun säännöt olivat erilaiset etävanhemmilla. Esim. Hankaluuksia on tuottanut ja tuottaa vieläkin se, että siellä toisessa kotona saa valvoa myöhempään kuin täällä meillä. Alku viikko meneekin sitten univelkoja maksellessa eikä kouluun tahdo jaksaa nousta ajoissa.
Olen vain yrittänyt selittää, että iskällä/äidillä on eri säännöt kuin meillä eikä me mahdeta sille oikein mitään. Siihen on vain sopeuduttava.
Täällä kotona olen huomannut välillä ongelmaksi sen, että kuka komentaa kenenkin lapsia. Minä pysytn helposti komentaan kaikkia tasapuolisesti mutta mieheni ei oikein uskalla puuttua minun tyttöjeni tekemisiin. Olen kyllä sanonut että hänellä on siihen oikeus. No nyt on kuitenkin jo parempi tilanne kuin alussa.
Mutta muuten perheemme arki toimii suht normaalisti ja kaikki ovat tyytyväisiä elämäänsä.

meillä asustelee minun tyttöni (-92 ja -94) sitten miehen tytöt (-93 ja -00) käyvät noin kerran kuussa,ja lomilla sitten meillä.sekä yhteinen tyttömme 10/07.
kyllähän välillä on aika rankkaa jos koko lössi koossa,mutta olen asnnoitunut siihen että itehän olen tähän soppaan pääni pistänyt..

meillä kanssa mie olen se joka komentaa,jopa miehen lapsia,isäntä nyt ei kamalasti puutu niiden tekemisiin..ei sinäänsä,ovat meillä ollessa tosi kilttejä ja kuuliaisia.

itteäni aina välillä rasittaa se ainainen hälinä,ja pulina,joku on jotakin aina vaatimassa,tai ulos menossa tai sisään tulossa..sitten pitäs naapurin penskat olla sisällä leikkimässä..yhteen aikaan oli aika härdeli..sitten tein selväksi että ulkona voidaan olla,jos on hyvä ilma,eikä aina vaan sisällä..onneksi nyt on vähentynyt tuo naapurin lapsien täällä olo,silloin kun etätytöt täällä ovat.

mutta aikamoista sompailua on kyllä siun miun ja meidän lasten välillä.

Minulla on kaksi lasta -96 ja -01 edellisestä avoliitosta ja nykyisestä avioliitosta meidän yhteinen lapsemme on nyt puoli vuotias ja toista yhteistä odotellaan loppu keväästä syntyväksi. Ja miehelleni kaikki lapset ovat meidän lapsia. :heart:

Meillä on onneksi kilttejä lapsia =) Isommat on 8-14 v (3 kpl) ja käyvät meillä viikonloppuja ja lomilla. Nuorin 1 v on kaikkein hankalin :LOL: Hän on meidän eka yhteinen ja kaikkien lellikki =) Meillä on ehkä se ongelma joskus että meillä säännöt on tiukempia kuin niissä perheissä joissa lapset varsinaisesti asuu. Lapset ei jaksa esim. meillä valvoa viikonloppuna kuin hädin tuskin yhdeksään kun äitinsä luona menevät kouluiltoina nukkumaan klo 22! Meidän mielestä kun saisi olla toistepäin mieluummin... Myöskin saavat katsella k15-ohjelmia kotonaan kun meillä ei saa kuin vanhin 14v ja hänkin valvotusti ja harkiten. Muuten uusioperheen elämä on vallan ihanaa :heart: Nyt vain tuo pienin on aina suruissaan kun isommat lähtee toiseen kotiin :(

Hellou!
Täällä lapsukaisia vuosmallia poika-94, kaksoset tyttö ja poika-99.Nä on mun aiemmasta liitosta.
Mies oli yh myös kun tavattiin,hänen poika myös -99 syntynyt.Eli meillä on oikeestaan kolmoset!! :wave:

Yhteisiä on kaksi, tyttö -05 ja poika kesäkuussa -07.

Meillä vähän takkuillut tuo bonaripojan ja kaksosten erilaisuus ja tuntuu että ovat törmäyskurssilla koko ajan.
Kaksoset on kovin reippaita ja itsenäisiä,tekevät paljon ja itsenäisesti.VÄsyn jatkuvaan opastukseen ja vahtimiseen.Bonari repii aika raivareita myös,pahin on rautalapiolla kaksosista poikaa huuleen.Hampaat sisään ja huuli suuhun asti halki.Tikkejä tuli ja monta.

Täällä tulee tuo perheiden erilaisuus myös kovasti esille,meillä ollana tarkkoina ikärajojen kanssa,vanhin saa pelata hälle tarkoitettuja pelejä,muttei tarkoita että pienemmätkin sais.Bonari pelaa samoja pelejä äidillään kuin meillä vanhin.Ja tietty kaksosille se on "epistä".
Eikä tee bonarille hyvää moinen sotapelien ym.pelaaminen juur tuon impulssiivisyyden vuoksi.

Samoin nukkuma-ajat on puuta heinää,kaksi viikonloppua kuussa poika äidillään on.
Äidillä on vanhempi tyttö,eri miehen kanssa ja siellä jo kovasti juoma-ja tupakka ongelmia tuon tytön kanssa.(13 v)
Mua kammottaa kun bonari on ikäinen että alkaa kiinnostaa,äiti kun ei kiellä mitään ja alko hällekin kovasti maistuu.

Yhteistyössä