Uusimme vihkivalat kirkossa viikko sitten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viirukas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viirukas

Vieras
yhteisiä vuosia takana 15 ja ukon synttärit. Ihan kirkossa tehtiin se ja läheisten
läsnä olessa. myös meidän poika 7 v oli läsnä.
Sitten juhlia jatkettiin vielä la oikein kunnolla.
Poika mummolassa.
Kohta lähdemme kahdestaan roomaan matkalle.
Onko yleistä tommoinen vihkivalojen uusiminen.

Mä en oo ollut yksissäkään tollasissa juhlissa, mutta kuulostaa tosi ihanalle. En tiedä järjestäisinkö itselle, kun voi olla, että ihmiset on niin ahdasmielisiä, että eivät tulisi juhliin, mutta yleensä me juhlistetaan aina yhdessä meidän vuosipäiviä. Meilläkin oli viimeksi 15 vuotis hääpäivä. Joku kerta voiskin järkätä vähän isommat bileet, hienot puvut ja kaikki.

Mun mielestä tuollainen vihkivalojen uusiminen on vähän outoa, kyllähän se alkuperäinen vala kestää kuolemaan saakka. Sen sijaan suurempien hääpäivien juhliminen ihan kunnolla on tosi kiva juttu.

Itse en oikein ymmärrä vihkivalojen uusimista vain tietyn vuosimäärän takia,mutta jos on esim ollut avioliitossa joku isompi kriisi niin sellaisen jälkeen voisin kuvitellakin.

Mun vanhemmat oli just luksuslomalla ja ostivat samalla uudet vihkisormukset.
Tavallaan sellainen riitti, ovat olleet vuosikymmeniä yhdessä (naimisissa) ja halusivat juhlistaa sitä noin.

Itse olen miettinyt ihan samaa. Olisi toisaalta ihanaa uusia vihkivala ihan isossa kirkossa ja järjestää sen jälkeen isot juhlat. Kutsua paikalle kaikki sukulaiset joita ei tullut kutsuttua ensimmäisellä kerralla. Oli sen verran pieni tilaisuus kyseessä ja samalla kastettiin meidän esikoinen.
Jotain tavallisuudesta poikkeavaa olen ajatellut tähän tilaisuuteen järjestää..ensin pitäisi vain saada isäntä suostuteltua mukaan ajatukseen. Siis jotain repäisevää ja jota kukaan ole ennen nähnyt eikä ihan heti unohda.

Uusimmat

Yhteistyössä