Uusia nimiä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja =)=)=)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

=)=)=)

Vieras
Mites olis tytöt, jos laittettais pystyyn ketju mihkä kirjoitetaan uusien vauvojen nimiä. Siis vaikka omasta "paikallisesta" lehdestä. Näin saatais hyviä nimi vinkkejä kaikille pitkin Suomea=)

Meillä oli:
Hilma Ilona
Gabriel Jami Opri
Viivi Johanna
Neela Inkeri Orvokki
Elias Juha-Petteri
Markus Ahti Pietari
Auriina Illusia
Onni Erik
Sandoo Elias
Pyry Matti Ilmari
Sara Minnea
Elmeri Petteri
Maija Elli Sofia

Käymme vaimon kanssa kiivasta keskustelua yhdestä nimestä. Haluaisin tyttäremme yhdeksi nimeksi ESPIA tai ESPIAN. Onko se yleensäkään kenenkään muun mielestä nimi ? Vaimoni mielestä se muistuttaa lähinnä Marokkolaista pankkia, käsilaukkua tai suihkushampoota..
Onhan hän väärässä....

Espia on autonrengasmerkki mm.
Mitäpä se haittaa, onhan monet muutkin nimet samalla tuotenimiä, esim myös Max on rengasmerkki,Milka on maitotuote samoin uutuus Paula vanukas. ym vaikka kuin paljon.
Etenkin Espian voisi olla ihan kiva nimi...

Minä katselin aikoinaan annettuja nimiä sillä silmällä, ettei vaan tulevan vauvamme nimi siellä toistuisi liikaa.

Hyvä vinkki: katsokaa väestörekisterikeskuksen sivuilta kuinka paljon mitäkin nimeä on annettu minäkin vuonna. En tiedä kumpi sitten loppujen lopuksi lapselle parempi, se että luokalla on pari muutakin samannimistä, vai että on ainut sen niminen koko koulussa.

Mun mielestä Espia/Espian kuulostaa kivalle. :) Vaikka en ehkä itse uskaltaisi, mutta tosiaan, paljon kummallisempiakin löytyy, tuo kuitenkin on musta nätti nimi. Muuten en osallistu kyselyyn, kun meille ei tule lehtiä.. :( Kiva lukea kuitenkin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Jääräpää isä:
Käymme vaimon kanssa kiivasta keskustelua yhdestä nimestä. Haluaisin tyttäremme yhdeksi nimeksi ESPIA tai ESPIAN. Onko se yleensäkään kenenkään muun mielestä nimi ? Vaimoni mielestä se muistuttaa lähinnä Marokkolaista pankkia, käsilaukkua tai suihkushampoota..
Onhan hän väärässä....

Kuulostaa ihan turkkilaiselta suihkushampoolta !

Olikohan Liberon sivuilla kun luki hyväksyttyjä ja hylättyjä nimiä. Suomalaiseen suuhun istuva, ketään loukkaamaton Havu oli hylätty, sen sijaan oli hyväksytty nimiä kuten Ridge, Rambo, Tex, Miekka, Zeus, Rikki (?), Zorro, Hiawatha, Teho, Obelix, Kössi jne pojille sekä tytöille mm. Shakira, Typy (!), Ambrosia, Kalevatar, Uhra ja molemmille sopivat One, Roo, Zion ja Simri...

Odotan innolla kun tulevat Zorro-Hiawatha Liimatainset ja Typy Shakira Jantuset aloittavat eskarin...

Milla Aamu Lumia
Johanna Kristiina
Mimosa Miina Hannele
Julia Pauliina
Leevi Oskari
Essi-Liisa Edilda
Mika Samuel
Timo Henrik
Tino Ilmari
Elea Bettiina
Ellamaija Alina
Julius Sebastian
Sara Aurora
Aake Kalle Elias
Anni Eeva Maria
Jenniina Eveliina
Vili Daniel
Sara Helinä
Veeti Mikael
Wilma Emilia
Tuure Matti Antero
Riikka Pauliina
Toivo Kalervo

Tuohon Espia/Espian keskusteluun sanoisin vaan sen verran, että minusta olisi hyvä jos nimestä ymmärtää onko kyseessä tyttö vai poika ja itse en olisi arvannut Espiaa tai Espiania tytön nimeksi. Toisekti ehkä kannattaa valita lapselle sellaiset nimet jotka molemmat vanhemmat hyväksyy, eikä tarvi jälkeenpäin miettia sitä että kuulostaako shamppoolta vaiko pankilta... :)

minä ehdotin Odessa nimeä ja mieheni tähän tokaisi, että miksei saman tien Moskova??? Onneksi kuitenkin löydettiin yksi nimi joka miellytti molempia : Mette!
Onkin oikein näköinen nimi tylleröllemme!

Mun mielestä Espian on selvästi pojan nimi (vrt. Kristian, Joonatan) ja Espia tytön nimi. Tuo nykyvanhempien omaperäisyyden tavoittelu alkaa tosiaan saada hupaisia piirteitä. =) Sellainen asia vielä, että mielestäni sellainen nimi on hyvä, joka kirjoitetaan juuri niin kuin lausutaan. Ei ole kiva jos lapsi saa joka paikassa hokea olevansa niko seellä tai miia kahdella iillä tai annaliisa ilman väliviivaa/väliviivan kanssa.

Juuri heitin roskiin seurakunnan lehden, niin en voi laittaa nimilistaa siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rambo-Miekka:
Olikohan Liberon sivuilla kun luki hyväksyttyjä ja hylättyjä nimiä. Suomalaiseen suuhun istuva, ketään loukkaamaton Havu oli hylätty, sen sijaan oli hyväksytty nimiä kuten Ridge, Rambo, Tex, Miekka, Zeus, Rikki (?), Zorro, Hiawatha, Teho, Obelix, Kössi jne pojille sekä tytöille mm. Shakira, Typy (!), Ambrosia, Kalevatar, Uhra ja molemmille sopivat One, Roo, Zion ja Simri...

Odotan innolla kun tulevat Zorro-Hiawatha Liimatainset ja Typy Shakira Jantuset aloittavat eskarin...

Meillä päin on kylläkin kastettu Havu-niminen poika.

Yhteistyössä