Uusi vuosi, uudet kujeet

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Älä kuskaa lapsia jos haluat et se bussi kulkee vuoden kuluttua. Ja käyttäkää taksia aina kun mahdollista, sekin voi säilyä.
No kaipa tuosta koulutaksi menee jokatapauksessa, ei oo ees pysäkille pitkä matka. Mutta olet toki oikeassa, että ei se ole muutenkaan järkevää heitä kouluun heittää. Menee aikaa ja rahaa.

En sinällään noita koulukuljetuksen periaatteita tunne kaikilta osin.
 
vierailija
No ehkä vähän liioittelin tuota korpeen muuttamista, mutta on se siihen nähden mihin olen tottunut, melkoista. Helsingissäkin tuli asuttua kymmenisen vuotta, laskentatavasta riippuen. Sitten kun sieltä muutin, niin omakotitaloalueella, jossa lähin kauppa puolen kilsan päässä. Nyt lähin kauppa alle 5 kilsaa. Lasten koulu ei vaihdu, tosin bussilla/taksilla saavat kohta mennä. Toki välillä heitetään.
Kunnolliset ulkoiluvaatteet kaikille ja nastarengaspyörät noin alkuun😉
ei tarvi olla uusia nekään.
 
Kunnolliset ulkoiluvaatteet kaikille ja nastarengaspyörät noin alkuun
ei tarvi olla uusia nekään.
Toki nämä kaikki jo on. Ei tässä pitkä matka kunnon tielle ole. Ite olen kyllä aina ollut laittamassa toiseen autoon kitkoja, mutta aina se on sitten jostain syystä vaihtunut. Mennyt auto vaihtoon etc. ja "uudessa" ollut nastat alla.

Tuossa on niin lyhyt pätkä semmoista huonompaa tietä, että kyllä kitkoilla pärjäis. Pitää vaan ajaa sitten hiljempaa.
 
vierailija
Näillä näkymin taidan uuden vuoden aloittaa uudessa työpaikassa. Työ ja työpaikka on hyvin mieluinen, taloudellinen tilannekin kohentuisi, joten kaiken järjen mukaan minun pitäisi olla ratkiriemuissani asiasta. Jollain tapaa olenkin mutta tässä on viime aikoina sattunut ja tapahtunut viime hetkien mattojen vetämisiä jalkojen alta ja selkään puukottamisia, joten luottamus ihmisiin on vähintään kyseenalaista.
Mutta - toiveissa olisi nyt jos koskaan oman itseni asettamista ykköseksi tässä oman elämäni käsikirjoituksessa vihdoin. Mitään sanomattomat sivuroolit osaan jo.
 
vierailija
Nykyään olis suotavaa teettää ne asiat jollakin toisella - ja työllistää nuoria. Saat niistä tietyistä asioista kotitalousvähennyksen. Itse en viitsi pelata niilläkään.
Suomessahan on työvoima pula, elikkä töitä liikaa. Kaikki tuntuu olevan uupuneita työtaakan alle paitsi ravintola-ala. Ei tarvita työtä lisää, kun ei ole työntekijöitä.
 
vierailija
Onneksi olkoon, suunnitelmat vaikuttavat vallan ihanilta.❤

Hyvää terveyttä toivottelen ja nautinnollisia hetkiä ”korpeen”. Tuo on minusta ainoa oikea tapa asua!
Ehkä jonain päivänä minäkin.❤

Tiesittekö et tuossa menee parasta lihaa ja pehmeää nahkaa täysin hukkaan😢
 
  • Vihainen
Reactions: Lispetti
vierailija
No ehkä vähän liioittelin tuota korpeen muuttamista, mutta on se siihen nähden mihin olen tottunut, melkoista. Helsingissäkin tuli asuttua kymmenisen vuotta, laskentatavasta riippuen. Sitten kun sieltä muutin, niin omakotitaloalueella, jossa lähin kauppa puolen kilsan päässä. Nyt lähin kauppa alle 5 kilsaa. Lasten koulu ei vaihdu, tosin bussilla/taksilla saavat kohta mennä. Toki välillä heitetään.
Miten teillä on mennyt tähän asti?
 
Ja kun se liha on todella hyvänmakuista kesän yli kasvaneella, niittylihaa parhaimmillaan.
Käykää hakemassa, ne ovat kissan kokoisia pienenä... hyviä ruohon/vesakonsyöjiä.
Oon syönyt muistaakseni Turkissa viimeks vuohta.
Eipä sitä kaupasta täältä meiltä saa, ellei sitten jostakin maahanmuuttajien lihakaupoista, niitä täällä kyllä on - pitäisi käydä ratsaamassa mitä kaikkea niistä löytyy.
Olen ollut auttamassa ihanien pikkukilien syntymistä ja hoitanut niitä.
Kaikki kotieläintilan elukat ovat mulle tuttuja.❤

Jos muutetaan maalle niin varmasti hommaan vuohia ja toki pihassa pitää olla yks hiivatin kiukkunen pukkikin! Ja tietty lauma muita hyötyeläimiä.
 
Miten teillä on mennyt tähän asti?
No lopultakin tuntuu, että tää on sitä mitä halusin. Olen ihan innostunut pihatöistä. Ja semmoisesta säätämisestä mitä en ennen ole tehnyt. No joku vois sanoo, että kyllä se innostus siitä laimenee. No varmaan näin, mutta tuskin sitä ikinä ihan rempaalleen viitti asioita jättää.

Syy taitaa olla se, että mulla toi sosiaalisuus on aika rajallista. Eli duunissa ja satunnaisissa muissa yhteyksissä saan sitä aika lailla tarpeeksi. En oikein jaksa (suoraan sanoen siedä) sellaista naapurisosiaalisuutta. Rehellisesti sanottuna siellä omakotitaloalueella mua ärsytti se kun samaan aikaan piti olla kolaamassa pihaa etc. Sinällään mulla oli oikein kivat naapurit, että mitään valittamista ei ole tässä suhteessa. Ylipäätään mulla on erittäin vähän negatiivisia naapurikokemuksia, toisaalta uskon, että OSITTAIN se johtuu siitä, että suvaitsen erilaista meininkiä tiettyyn rajaan saakka. Asunut kuitenkin myöes kerrostalossa pikkukaupungissa ja Helsingissä.
 
vierailija
... erailija, post: 33953010"]
Älä kuskaa lapsia jos haluat et se bussi kulkee vuoden kuluttua. Ja käyttäkää taksia aina kun mahdollista, sekin voi säilyä.
[/QUOTE]
Huomasitko? Opeta lapset tilaamaan myös taksi.
 

Yhteistyössä