Uusi vauva tulossa/esikoinen ja tutti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta kahden äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta kahden äiti

Vieras
Elikkä esikoinen 1,5 vuotta, kun uusi vauva syntyy. Nyt mietinnässä tuo tutin käyttö, eli kannattaako siitä vierottaa jo hyvissä ajoin ennen uuden vauvan syntymää vai antaako syödä tuttia vielä esim. kaksivuotiaaksi?

Varmaan annamme uudellekin vauvalle tutin käyttöön, jos suostuu sitä syömään..

Meillä ikäeroa on 1v7kk.
Tyttö söi tuttia kun uusi vauva syntyi. Tutti oli alussa todella tärkeä ja esikoinen rupesi syömään tuttia ihan jatkuvasti. Annon hänen syödä sitä pari kuukautta ja vierotin sen jälkeen päivätutista. Siis vain unille tutti.
Unitutista vieroitin vasta 2v3kk iässä. Silloin järkeä oli jo niin paljon, että hän itse suostui antamaan tutit pois eikä kertaakaan itkenyt niiden perään.
Vauva söi synnäriltä asti tuttia.

Mun mielestä vois antaa olla noin pienellä vielä...Ehkä vähän rajoittaa siinä määrin että vain nukkumiseen antaa tutin.

Meillä tyttö oli 1 v10 kk kun pikkuveli syntyi.Vasta 2 vee 4 kk annettiin tuti oraville ja meni tosi hienosti.Tyttö oli reipas ja illalla kyseli tutin perään ja sanoi että haetaan metsästä ne oravat,mutta tyytyi unileluihin.
Niitä eli unipehmoja kannattaa ajaa lapselle siihen viereen että tulis tärkeä unikaveri.Se korvaa hienosti tutin puuttumista.

Meillä vauva ei syönyt tuttia eikä syö vieläkään.POika nyt jo 8 kk kohta.
Siinä mielessä jos vauva syö jo laitoksella tuttia niin esikoisella on kovasti lyhyt aika tottua tutittomuuteen.Vauvan tutti tuo varmaan mieleen sen kuinka itekin sitä söi...
Mä antaisin rauhassa syödä vielä,iso muutos kuitenkin pienelle se sisaruksen syntymä.On tuttu ja turvallinen tutti siinä auttamassa eteenpäin..

Yhteistyössä