Uusi vankila: kampaamo, kirjasto, kahvila, kivoja pallopelejä, oma netti jne...

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Niin.
Halutaanko vangit takaisin kaduille katkerina ja varmoina rikoksen uusijoina vai panostetaanko siihen et ainakin osasta saadaan vielä kunnollisia veronmaksajia ja normi yhteiskunnan jäseniä.
 
vierailija
Ei ole mutta läheltä löytyy kampaamot, kuntosalit yms. Senkus vaan menee sinne milloin haluaa.
Olen ymmärtäny, että nimimerkki m.e.k. ei pidä itseään erityisen hyvätuloisena, mutta ilmeisesti kuitenkin kampaamoon ja kuntosalille voi mennä milloin vaan huvittaa. Kiva kun elämä on niin helppoa, mutta pitää muistaa että kaikille ei ole. Siis ihan niille töissä käyville kunnon ihmisillekään.

Vai onko niin, että tässä on oma koira haudattuna? Rikolliset ovat useimmiten heikossa taloudellisessa asemassa ja puolustelevat tietenkin rikollisten lellimistä.
 
  • Haha
Reactions: m.e.k.
vierailija
uskon
Uskon myös siihen et ko vankilassa on erilaisia osastoja ja nämä palvelut mistä puhutaan, ei ole kaikkien käytössä automaattisesti.
Vankien pitää käytöksellään ym ansaita niiden käyttö.
Siis huonosti käyttäytyvä vanki kuitenkin altistettaisiin katkeruudelle ja rikoksenuusinnalle? Eikö hän riskitapauksena päin vastoin tarvitsisi vielä paljon enemmän palkitsemista kuin muut, ja mielellään vielä jossain vaaleanpunaisessa halinallelandiassa toteutettuna?
 
Olen ymmärtäny, että nimimerkki m.e.k. ei pidä itseään erityisen hyvätuloisena, mutta ilmeisesti kuitenkin kampaamoon ja kuntosalille voi mennä milloin vaan huvittaa. Kiva kun elämä on niin helppoa, mutta pitää muistaa että kaikille ei ole. Siis ihan niille töissä käyville kunnon ihmisillekään.

Vai onko niin, että tässä on oma koira haudattuna? Rikolliset ovat useimmiten heikossa taloudellisessa asemassa ja puolustelevat tietenkin rikollisten lellimistä.
Kiva mielikuvitus sulla. Ei ole tonnien tulot mutta en ole köyhä. Mulla on puhtaat paperit. Ei ole rikoksia.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Siis huonosti käyttäytyvä vanki kuitenkin altistettaisiin katkeruudelle ja rikoksenuusinnalle? Eikö hän riskitapauksena päin vastoin tarvitsisi vielä paljon enemmän palkitsemista kuin muut, ja mielellään vielä jossain vaaleanpunaisessa halinallelandiassa toteutettuna?
Jokaisella on valinnan mahdollisuus, käyttääkö mahdollisuutensa on ihan itsestä kiinni.
Edelleenhän puhutaan vankilasta, ei hotellista.
Kaikkia ei voi auttaa, niitä jotka haluavat muuttaa itseään kuitenkin pitää tukea.
 
vierailija
Jokaisella on valinnan mahdollisuus, käyttääkö mahdollisuutensa on ihan itsestä kiinni.
Edelleenhän puhutaan vankilasta, ei hotellista.
Kaikkia ei voi auttaa, niitä jotka haluavat muuttaa itseään kuitenkin pitää tukea.
Vankila on toki vankila ja hotelli hotelli. Mutta tätä nykyä ollaan kovaa vauhtia menossa siihen, että niitä erottaa lähinnä se nimi.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Ainakin tähän asti nähdyn perusteella yhteiskunnan ja siten myös vankeinhoidon liberalisoituminen on pysyvä ja aina vain etenevä kehitys. Itse ennustan, että joskus vuonna 2050 rakennetaan ensimmäinen vankila jossa jokaisella vangilla on oma poreallas huoneessaan.
 
vierailija
  • Tykkää
Reactions: Palstapesu
Ja mua ärsyttää niin tämä suomalainen "voi voi, rikollinen on uhri" -ajattelu!

Jos joku pistää päiviltä tai vammauttaa loppuiäksi vaikka perheenisän tai -äidin ja suistaa perheen ja lapset kaaokseen vuosiksi/vuosikymmeniksi, niin semmoinen paskaläjäkö olisi oikeutettu johonkin luksusvankilaan?
Tarkoituksena ei ole antaa vangeille luksus oltavia, vaikka sitähän se monesti on, vaan saada vangit sopeutumaan takas yhteiskuntaan vankilassa olevien aktiviteettien ja ns. normiolojen kautta.

Ymmärrän kyllä muuten mitä tarkoitat, ittekin tunnen ihmisiä jotka ovat aikanaan tehtailleet rikoksia ihan vaan sen takia, että pääsisivät hetkeksi vankilaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
 
Pääjohtaja ei suoraan väitä säästöjä syyksi lisääntyneeseen uusintarikollisuuteen, mutta pitää sitä mahdollisena selittävänä tekijänä.
 
vierailija
Teet murhan ja pääset sen johdosta wellness-osastolla laittamaan hiuksia ja kynsiä. Maksuttomat Elixiat ja ruokaa aletaan tekemään sinulle. Tai jos haluaa itse kokkailla, niin uusinta tekniikkaa olevat keittiökalusteet, on iduktiolidet jne. Vankilaällikkö sanoo, että "ei täällä ainakaan pitäisi ahdistaa". Jeps jeps... monelle piripäänarkille joka miehensä tappaa, niin tuohan on lepokoti.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja Elena777

Yhteistyössä