Uusi työ ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juuri plussannut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Juuri plussannut

Vieras
Kaipaisin muiden mielipiteitä siihen, miten minun pitäisi toimia. Olen aloittamassa uudessa työssä ensi viikolla, mutta edelleen saman työnantajan palveluksessa, sisäisestä siirrosta siis on kyse. Uusi työ vaikuttaa mielenkiintoiselta ja on "arvostetumpi", kuin nykyinen työni, vaikka palkassa se ei juurikaan näykään ja työmäärä pitäisi olla kohtuullinen. Odotan siis innolla uuden työn alkua (vaikkei nykyisessäkään mitään vikaa ole ), mutta nyt en tiedä mitä minun pitäisi tehdä, kun tein eilen positiivisen raskaustestin :)

Kertoisitteko te uudelle pomolle raskaudesta silläkin riskillä, että homma peruuntuu viime hetkillä? Olen vasta ihan alkuviikoilla ja mitä tahansa voi vielä tapahtua, mutta vatsani on jo nyt niin turvoksissa, että pelkään vauvamahan tulevan piankin näkyviin. Lisäksi myös uusi työ on erilaista kuin nykyiset tehtäväni, joten varmasti tulen stressaamaan lähiviikkoina uutta oppiessa... Uskon myös, että minulle tulee "huijariolo", jos en kerro mitään tässä vaiheessa, vaikka tiedän kyllä, että lain mukaan minun ei tarvitse kertoa vielä pitkään aikaan... Olisko kenelläkään mielipiteitä pohdiskeluni tueksi?

Älä kerro.

Jos jotain tapahtuu (keskenmeno tms) niin vauvan menetyksen vuoksi saatat menettää unelmatyönkin. Kokemuksesta sanon.

Onnea plussasta! :heart: :heart: :heart:

kun sehän ei pomolle kuulu mitenkään, että olet raskaana. asiasta pitää vaan ilmottaa sit hyvissä ajoin, ennen äitiyslomaa. eli sun ei todellakaan tarvi mennä henkilökohtaisia asioitasi pomolle selvittään. :) ja onnea plussasta! :) :flower:

Kiitos vastanneille onnitteluista ja ajatuksista :) Taidan nyt pitää tässä vaiheessa suuni kiinni ja toivoa, ettei minulle tule kovin pahoja (näkyviä ) alkuraskauden oireita... Uusi pomo on nainen ja hänellä on kaksi lasta, joten toivottavasti hän ottaa asian hyvin siinä vaiheessa kun odotus alkaa näkyä... jos siis sinne saakka päästään, esikoisen odottajana minulla on vielä aika epätodellinen olo ;)

Yhteistyössä