Uusi raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pikku myy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pikku myy"

Vieras
Kirjoitan nyt tällekkin puolelle kun tuntuu olevan vilkkaampaa.

Minulla on ennestään kaksi lasta. Sain viime kesänä kolmatta odottaessani myöhäisen keskenmenon rv15, sikiö oli tuntemattomattomasta syystä menehtynyt kohtuuni.

Viikko sitten huomasin olevani jälleen raskaana. Tunteet tuntuvat tällä hetkellä todella ristiriitaisilta. Haluaisin vauvan, mutta uusi mahdollinen menetys pelottaa. Kuinka äidin kokema stressi tai ahdistus vaikuttaa kehittyvään sikiöön?? Entä korkea leposyke?? Itsellä leposyke tuntuu olevan jatkuvasti 80-90.

Olen jopa miettinyt aborttia, kun niin ahdistaa....onko muilla jotain tämän kaltaisia kokemuksia.

T. Huolestunut äiti

Ei se pelaa, joka pelkää, pätee valitettavasti tähänkin.

Jokaisella on km:n jälkeen sellanen olo, et ei enää ikinä. Mut tää ei olekaan heikkohermoisten laji, vaan on pakko vaan ottaa riski, jos sen lopputuloksen haluaa. Mulle sanoi km:n jälkeen lääkäri suoraan, et ei pidä niin helposta hanskoja naulaan iskeä.

Tuntuu vähän hölmölle, että pelkäät lapsen menetystä niin, että harkitset aborttia. Hmm.. Järkeä?

Tsemppiä. Ei auta pelätä tulevaa, se ei murhetta vähennä sitten siltä ajalta, jos jotain sattuu. Eli älä stressaa (joo tiedän, et on helpommin sanottu kuin tehty), vaan nauti tästä päivästä. Jos jotain myöhemmin sattuu, et voi sitä estää ja toisaalta ehdit itkeä sitä sittenkin. Ja aina on kivempi katua tehtyjä ja sattuneita tapahtumia kuin niitä, joita ei koskaan uskalla edes yrittää. ;)

Kiitos vastauksesta! Onhan se aika erikoista että ajattelen aborttia. Ajatus liittyy siihen, että olenko valmis sittenkään ottamaan riskiä...

Eikö ole todellakaan kohtalotovereita, jotka pyörittelevät samoja asioita.

KAIPAISIN TUKEA!!