uusi rakkaus ja omat luottotiedot....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja in love
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

in love

Vieras
olen tavannut "elämäni" miehen...olemme aivan rakastuneita. asia mikä minua häritsee on se että omat luottotietoni ovat oman typeryyteni takia mnneet..:( olenko velvollinen kertomaan tästä miehelle vai voinko pitää asian omana tietonani?

Minä luultavcasti kertoisin koko jutun. Eipä sitten tarvitse selitellä, jos olisi tarve ottaa lainaa, ostaa osamaksulla tms jos myöhemmin jotain yhdessä hommaatte.

Tottakai kerrot. Tuo asia tulee ennemmin tai myöhemmin ilmi. Jos tuo mies tosiaan on elämäsi mies, niin hän kyllä ymmärtää.

Itsellä on ollut sama tilanne (siis luotot mennyt), miehelle toki kerroin. Toimivan suhteen perusta on rehellisyys.

Mun mielestä voit pitää ihan omana tietona, mitä sitä kenellekään selvittämään. Tietysti sitten eri juttu jos joskus tulee eteen joku tilanne missä pitäisi saada luottoa.

Toisaalta miksipäs ei voi sanoa. Ei se minusta mikään häpeä ole että luottotiedot ovat menneet. Suomessa on n. 300 000 luottotiedotonta, et ole ainoa.

[QUOTE="vieras";22175246]Aikanaan erään miehen kanssa seurustellessani naimisiinmenon ehtona hänellä oli ei laskuja ulosotossa ja luottotietojen piti olla kunnossa.[/QUOTE]

Itsellä vaatimuksena yli 50 000 vuositulot, ettei tarvitse tällä palstalla sitten marmattaa että pitää pienestä palkasta maksaa menoja vaikka miehellä hyvät tulot.

Kannattaa odottaa sopivaa hetkeä. Mulle noi luottotiedot on sen verran ongelma et hyllytin yhden miehen sen vuoksi kun ne oli siltä menneet. Onneksi löysin toisen miehen jonka kanssa sain unelmatalolainan :) Kaikkeen kantsii varautua mut luulen et miehet ei noista ole niin tarkkoja kun naiset suhteessa..

Eikö ap tiedä että luottotiedottomilta on seurustelu kielletty? Mahtavat vuositulot ja vähintään velaton uusi mersu sitä olla pitää kunnes saa seurustella.

No jos toiselle raha-asiat vaikuttaa parinvalintaan tai hakee itselleen elättäjää, varmaan sillä sitten on merkitystä. Mitä muuta väliä sillä on parisuhteessa, jos toisella sattuu olemaan merkintä, kyllä se sieltä aikanaan poistuu (eri asia, jos ei edes aio tehdä mitään sen eteen, että sen saa poistumaan ja ei esim. hoida raha-asioitansa nykyhetkelläkään).

Itse tulen olemaan vielä opiskelija useamman vuoden ajan, joten eipä muutenkaan ole ajankohtaista mikään lainanotto, ei siis paljoa vaikuta onko merkintää vai ei.

Mielestäni tulee kertoa (koska se saattaa myöhemmin tulla ilmi), mutta jos olette tavanneet muutama viikko sitten, niin eipä varmaan heti tuota kannata kertoa. Kerrot sitten, kun tulee sellainen sopiva hetki, mutta älä siirrä sitä kovin paljoa. Aina vaikeampi sitten kertoa, mitä enemmän aikaa kulunut.

Onnea ja paljon rakkautta teille!

No jos toiselle raha-asiat vaikuttaa parinvalintaan tai hakee itselleen elättäjää, varmaan sillä sitten on merkitystä. Mitä muuta väliä sillä on parisuhteessa,.

Onko tämä joku nykyasenne, että mitä väliä sillä on, jos hoitaa raha-asiansa huonosti? Ilmeisesti sitten.

En ole koskaan hakenut miehestä elättäjää, mutta on sillä silti merkitystä, miten ihminen raha-asiansa hoitaa. Kertoo yleensä paljon muustakin asenteesta elämään.

Ja ap, tottakai kerrot, ja mitä pikemmin, sen parempi.

No en minä kertonu, jossei saman katon alla olla niin mun raha-asiat ei kuulu kellekkää...Toki sit kun yhteenmuutettiin ja vakuutuksia ruvettiin ottaa tuli asia ilmi ja sit puhuin siitä.

Mä kertoisin tollasesta vasta siinä vaiheessa, kun tulee raha-asiat muuten ajankohtaiseksi.

Jos toi luottotietoasia on oikeasti jollekin tärkeä, niin hänen kannattaa itse kysyä sitä toiselta eikä odottaa, että toinen "tunnustaa".

No jos toiselle raha-asiat vaikuttaa parinvalintaan tai hakee itselleen elättäjää, varmaan sillä sitten on merkitystä. Mitä muuta väliä sillä on parisuhteessa, jos toisella sattuu olemaan merkintä, kyllä se sieltä aikanaan poistuu (eri asia, jos ei edes aio tehdä mitään sen eteen, että sen saa poistumaan ja ei esim. hoida raha-asioitansa nykyhetkelläkään).

Itse tulen olemaan vielä opiskelija useamman vuoden ajan, joten eipä muutenkaan ole ajankohtaista mikään lainanotto, ei siis paljoa vaikuta onko merkintää vai ei.

Ymmärrän että olet nuori, ja siksi sinulla on ehkä hiukan naivi katsontakanta asiaan. Itselleni kyllä vaikuttaisi varsin vahvasti "parinvalintaan" se, onko miehen luottotiedot kunnossa. Jos eivät ole, kertoo se yleensä siitä, että ko. henkilö ei kykene hoitamaan raha-asoitaan eli joko tulot ovat liian pienet tai menot liian isot, ja samoin merkintä kertoo siitä, että henkilö ei osaa asioitaan ja on muutenkin epäluotettava. Kuka ihme haluaisi tällaisen puolison itselleen?

Eikä tuo vaikutus rajoitu vain parinvalintaan, vaan en kyllä esim. omaan yritykseemme ottaisi palkkalistoille ihmistä, joka ei osaa edes omia raha-asioitaan hoitaa kunnolla.

Onko tämä joku nykyasenne, että mitä väliä sillä on, jos hoitaa raha-asiansa huonosti? Ilmeisesti sitten.

En ole koskaan hakenut miehestä elättäjää, mutta on sillä silti merkitystä, miten ihminen raha-asiansa hoitaa. Kertoo yleensä paljon muustakin asenteesta elämään.

Ja ap, tottakai kerrot, ja mitä pikemmin, sen parempi.

Jos lukisit viestini kokonaan, huomaisit, että sanoin sillä olevan merkitystä miten nykyhetkellä asiansa hoitaa. Mutta jos menneisyydessä on ollut joku tilanne, että rahat eivät ole riittäneet laskujen maksuun, ei se tarkoita etteikö ihminen niitä nykyään ja tulevaisuudessa hoitaisi. On sellaisiakin ihmisiä, joilla ei ole mitään merkintöjä luottotiedoissa mutta ovat silti raha-asioittensa hoitamisessa sen tyyppisiä, etten voisi kuvitellakaan puolisokseni moista (esim. tuhlaa tilinsä turhuuksiin, on materialisti jne).

Jos lukisit viestini kokonaan, huomaisit, että sanoin sillä olevan merkitystä miten nykyhetkellä asiansa hoitaa. Mutta jos menneisyydessä on ollut joku tilanne, että rahat eivät ole riittäneet laskujen maksuun, ei se tarkoita etteikö ihminen niitä nykyään ja tulevaisuudessa hoitaisi. On sellaisiakin ihmisiä, joilla ei ole mitään merkintöjä luottotiedoissa mutta ovat silti raha-asioittensa hoitamisessa sen tyyppisiä, etten voisi kuvitellakaan puolisokseni moista (esim. tuhlaa tilinsä turhuuksiin, on materialisti jne).

Olen tässä kanssasi eri mieltä.
Koskaan ei järkevästi asiansa hoitavalla ihmisellä tule eteen sellasta tilannetta, että on pakko antaa mennä luottotietojen. Aina on joku muu vaihtoehto.

Menneisyys, nykyisyys tai tulevaisuus, ihan sama. En ottaisi miehekseni henkilöä, joka on nuoruudessaankaan töpännyt raha-asioiden kanssa.

Koskaan ei järkevästi asiansa hoitavalla ihmisellä tule eteen sellasta tilannetta, että on pakko antaa mennä luottotietojen. Aina on joku muu vaihtoehto.

Menneisyys, nykyisyys tai tulevaisuus, ihan sama. En ottaisi miehekseni henkilöä, joka on nuoruudessaankaan töpännyt raha-asioiden kanssa.

No, se on sun näkemyksesi. Minun mielestäni ymmärrettäviä syitä on useampikin (esim. sairastuminen, jolloin energia voi mennä todellakin muuhun, kuin laskujen maksuun, eikä kukaan ole niitä omasta puolesta hoitamassa) Mutta toki sulla on oikeus elää tuon materialistisen arvosi kanssa.

Aika hassu ajattelutapa, mä nimittäin kämmäsin kerran ja menetin luottotietoni, velat on kuitattu jne, nykyään oon ihan saakelin tarkka raha-asioista, just sen takia kun kerran on asiat huonoon jamaan päässy...
Kukaan ei ole täydellinen ja minustakin tämä hetki vaikuttaa enemmän kun menneisyys, se menneisyys kun meiltä kaikilta löytyy eikä välttämättä niin ruusuisena.

No, se on sun näkemyksesi. Minun mielestäni ymmärrettäviä syitä on useampikin (esim. sairastuminen, jolloin energia voi mennä todellakin muuhun, kuin laskujen maksuun, eikä kukaan ole niitä omasta puolesta hoitamassa) Mutta toki sulla on oikeus elää tuon materialistisen arvosi kanssa.

Ai se tekee ihmisestä materialistisen, jos uskoo siihen, että on tärkeää hoitaa asiansa kunnolla. Jo on aikoihin eletty...

:headwall:

Sairastuminen johtaa siihen, että ei ole energiaa maksaa laskuja? Harva meistä nyt kuitenkaan on niin yksin tässä maailmassa, että ei saa siihen apua esimerkiksi sosiaalitoimesta, jos omaa perhettä ei ole.

En kertonut muille kuin sille, jonka kanssa vakavissani olin. Mies suhtautui asiallisesti, kerroin avoimesti muustakin menneisyydestäni.
Hoidin asioitani kuntoon parhaani mukaan ja luottotiedot palautuivat viime sunnuntaina :)

Yhteistyössä